Kitefoiling at ISAF World Cup Weymouth in 4knots

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Juni 14, 2015, 19:57:51
edit2Rapporteer  

http://www.youtube.com/watch?v=nDpCYlTiGfU


Racing was called off ofr the day at the ISAF Sailing World Cup in Weymouth. The perfect opportunity for light wind expert Florian Gruber from Germany to demonstrate some kitefoiling action on his KFA MK3 foil, Temavento board and Ozone R1 17m kite in 4knots in the marina.
Super smooth foiling gybes in almost no wind and mirror glassy water.

0Bft = <1kn
1Bft = 1-3kn
2bft = 4-6kn

3bft = 7-10kn
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #1 Juni 14, 2015, 20:04:44
edit2Rapporteer  
Heel absurd! Dit soort water heb ik dus bij mij in de achtertuin liggen!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2 Juni 14, 2015, 20:11:34
edit2Rapporteer  
Hmmm, too good to be true volgens mij...
Ik zie halverwege op de achtergrond een vlag wapperen. En die hangt er beter bij dan in 4kn weet ik uit ervaring.

Desalniettemin indrukwekkend!
En knap om je eigen kite niet voorbij te varen in dit soort windsnelheden.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #3 Juni 14, 2015, 20:50:22
edit2Rapporteer  
Zo enthousiast wappert die vlag nu ook weer niet, staat geen enkel moment strak.

Met 12m Chrono kan ik nog steeds foilen wanneer 21m Flysurfers met XXL deuren niet genoeg druk meer hebben downwind te varen en met moeite een waterstart eruit kunnen persen. Gok dat mijn low-end zo rond de 6kn ligt dus sta echt niet te kijken van 4kn met een efficiëntere 17m.

Upwind varen met 2bft, wie had dat een paar jaar geleden kunnen bedenken? Dat is wind waarin je een foilkite op het strand kunt uitleggen zonder dat hij ook maar flappert of weg waait.
Jer76

Berichten: 252
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #4 Juni 14, 2015, 22:57:00
edit2Rapporteer  
Zo enthousiast wappert die vlag nu ook weer niet, staat geen enkel moment strak.

Met 12m Chrono kan ik nog steeds foilen wanneer 21m Flysurfers met XXL deuren niet genoeg druk meer hebben downwind te varen en met moeite een waterstart eruit kunnen persen. Gok dat mijn low-end zo rond de 6kn ligt dus sta echt niet te kijken van 4kn met een efficiëntere 17m.

Upwind varen met 2bft, wie had dat een paar jaar geleden kunnen bedenken? Dat is wind waarin je een foilkite op het strand kunt uitleggen zonder dat hij ook maar flappert of weg waait.

niemand dacht dat toen en zelfs nu zijn er velen nog sceptisch  maar wel bizar mooi om te zien goede ontwikkeling dit.
wasbeer

Berichten: 432
Antwoord #5 Augustus 02, 2015, 11:53:16
edit2Rapporteer  
4knopen is dit zeker, ken Flo en was erg licht zei hij Wink Julien Kerneur vaarde vorig jaar bij de Europeans (Formula kite) toen er te weinig wind was (<6knts drifting) met 2.5 knopen gemiddeld, dipjes van 1.5 knopen op de foil, was erg indrukwekkend, je kon met moeite zeggen van waar de wind kwam Wink
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.