Heb jij net je eerste kitesurfles gehad?

et1961

Berichten: 365
Antwoord #25 Augustus 22, 2015, 11:17:35
edit2Rapporteer  
Goed verhaal en goede basis surf-bert.  Zeker in het begin rustig aan en bij twijfel niet het water op gaan.

Als je eenmaal zover bent dat je na het lessen zelfstandig kan gaan kiten is het in het begin wel prettig dat er iemand op de kant jou in de gaten kan houden en evt. kan helpen of assisteren. Ik heb dat zelf in het begin wel als prettig ervaren.

Nu kite ik voornamelijk met vrienden en mijn kinderen en dan is het ook prettig te weten dat we op elkaar letten.
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #26 Augustus 22, 2015, 18:30:20
edit2Rapporteer  
Het is heel simpel: (beetje off topic maar ik ben niet begonnen  Wink)

De kitescholen zijn nog steeds erg commercieel ingesteld. Eigenlijk ook wel begrijpelijk.
Zij moeten het in een relatief kort tijdsbestek verdienen. Van April tot september/oktober. Dat zijn slechts 7 maanden.
Precies een periode waarin het relatief weinig waait. (als je pech hebt, geluk als we een kwakkelzomer hebben)
Ook een reden waarom sommige scholen al bij 10 knopen gaan lessen.
Er moet omzet gemaakt worden want het is een onderneming.

Het criterium om de basis te leren is bij de de meeste 2 dagen. Men suggereert dan dat je kan kitesurfen, althans, de beginselen daarvan. Als je als school je lesstof drastisch wilt uitbreiden staat dit gelijk aan het verhogen van het aantal benodigde lesdagen of het verruimen van de uren per dag.
Het is nu al prijzig. Laat staan als eerder genoemde vermeerdering wordt toegepast.
Veel potentiele lessers haakt dan af, anders gezegd; weg inkomsten voor de schooleigenaar.

et1961

Berichten: 365
Antwoord #27 Augustus 22, 2015, 18:49:58
edit2Rapporteer  
Juist Ron, zo is het maar net!

Je kunt al die zaken die ik eerder noemde niet in 2 lesdagen proppen. En een lesdag is veelal maar een dagdeel (3-4 uur).
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.