light wind board

gerre

Geen avatar

Berichten: 24
Juli 22, 2015, 20:22:21
edit2Rapporteer  
Hallo,
Ik ben een beginnende kitesurfer, heb de nodige lessen genomen en naar links en rechts varen lukt.  Ik zou nu graag een "deur" kopen om te varen met een 11 tot 20 knopen.  Ik vaar meestal in Oostende op de Noordzee.  Momenteel heb ik aan volgende boards gedacht :

- North Spike
- North Spike textreem
- North Nugget (nadeel : enkel directional te varen)
- F one next LW
- Shinn King Gee
- Naish orbit
- blankforce Drive : heb ik gevaren op vlak water, beviel mij, maar weet niet hoe die vaart op zee.  De lokale dealer verkoopt dit merk niet ...

Indien er nog andere boards zijn die ik zeker in overweging moet nemen : laat maar komen.

Ik ben echt op zoek naar een groot 'light wind' board om rustig mee te varen en dat nog leuk varen is op de noordzee.  Ik heb een f one TX 41 indien ik voldoende kan kiten om met meer wind te varen. 

Het board zal ik altijd kunnen gebruiken omdat ik in de zomer op reis op een light wind spot vaar.

Ik zal het board niet beu zijn na enkele keren varen.  Ik heb diverse operaties aan de knie en één aan de rug gehad en hou er van om rustig te varen.   

MIjn gewicht 89 kg zonder gear.

groeten
Steve
Calimero

Berichten: 244
Logs: 0 | 342 uur
Antwoord #1 Juli 22, 2015, 20:53:03
edit2Rapporteer  
Ocean Rodeo Mako king... Lichtweerboardje maar ook leuk in de golven..
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #2 Juli 22, 2015, 22:45:55
edit2Rapporteer  
11 knopen en 89 kilo, wat is je grootste kite (merk + type)? Ik mis nog de Shinnster in de opsomming. Als je eenvoudig wil starten met strapless varen, dan is zo'n board met rechte outline ook een optie.
manrot

Berichten: 1161
Logs: 0 | 180 uur
Antwoord #3 Juli 22, 2015, 23:14:23
edit2Rapporteer  
Ik weeg 87 kg en vaar met ozone zephyr als lichtweer kite (17m)
daaronder heb ik de 12m catalyst.
beide kites vaar ik met een 'lichtweerboard' en een 'gewoon board'.
Als licht weer board heb ik de flydoor van een paar jaar geleden. Echt een super board. Je kan er ook nog prima mee springen.

Huidige model is de flyDoor 5: http://www.flysurfer.com/en/produkte/boards/flydoor5/

Ik vaar mijn board net zolang tot het op/kapot/gesloopt is maar ik zal dan zeker weer zo'n board kopen!
gerre

Geen avatar

Berichten: 24
Antwoord #4 Juli 23, 2015, 02:20:05
edit2Rapporteer  
Mijn grootste kite is momenteel de evo 12 van 2013, mss is 11 knopen wat optimistisch, maar naar de toekomst komt er zeker nog een grotere kite bij.  De mako king heb ik al bekeken, omdat deze op dit forum ook al werd vermeld.  Maar ik zou graag een board kopen die ik bij de plaatselijke dealer (https://icaruskitesurfshop.be/product-category/kitesurfing/boards/)  kan krijgen en OR is een merk dat hier niet verkocht word.  Als blijkt dat de mako king zoveel beter is dan de andere boards, ..... .

Alvast bedankt voor de reacties.

groeten
Stever
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #5 Juli 23, 2015, 06:30:26
edit2Rapporteer  
Ik zou iiggeen nugget nemen als je er ook veel mee wilt reizen, dat ding neemt nogal wat plek in.. een grote vlakke twintip lijkt me het meest geschikt voor jouw doel, maakt niet zoveel uit welke, uit jouw lijstje, denk ik.
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #6 Juli 23, 2015, 07:57:12
edit2Rapporteer  
Er staat nu een recente mako king op marktplaats.
Ik zou mijne noooooooit wegdoen. Dit is de grote twintip die ook lekker vaart op choppy water en in swell. Ik zou zeggen aarzel niet, tenzij je graag meer geld uitgeeft en graag nieuwe spullen wil hebben.

Calimero

Berichten: 244
Logs: 0 | 342 uur
Antwoord #7 Juli 23, 2015, 09:57:56
edit2Rapporteer  
Mijn grootste kite is momenteel de evo 12 van 2013, mss is 11 knopen wat optimistisch, maar naar de toekomst komt er zeker nog een grotere kite bij.  De mako king heb ik al bekeken, omdat deze op dit forum ook al werd vermeld.  Maar ik zou graag een board kopen die ik bij de plaatselijke dealer (https://icaruskitesurfshop.be/product-category/kitesurfing/boards/)  kan krijgen en OR is een merk dat hier niet verkocht word.  Als blijkt dat de mako king zoveel beter is dan de andere boards, ..... .

Alvast bedankt voor de reacties.

groeten
Stever

Neem contact op met Barry van Stormchaser.nl Hij is de dealer in Nederland!
pewpew

Berichten: 779
Antwoord #8 Juli 23, 2015, 10:25:01
edit2Rapporteer  
Hydrofoil
Calimero

Berichten: 244
Logs: 0 | 342 uur
Antwoord #9 Juli 23, 2015, 11:59:47
edit2Rapporteer  
Hydrofoil

Beginner en hydrofoil, volgens mij no go ;-)
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #10 Juli 23, 2015, 12:37:17
edit2Rapporteer  
Wat Karel79 zegt idd, minder rocker voor light wind. Je kunt je toch ook laten adviseren door personeel van jouw vaste shop? Genoeg keuze daar. Geef ze je budget, vraag een top 3 en maak dan een keuze.
gerre

Geen avatar

Berichten: 24
Antwoord #11 Juli 23, 2015, 13:38:49
edit2Rapporteer  
Geloof68,

Ik heb hen geraadpleegd en de boards waar ik info over vraag zijn de boards die ze mij adviseren.  Ze hebben zelf niet met deze boards gevaren dus kunnen ze geen ervaring delen, er varen ook geen andere leden op de club met zo'n deur.  Daarom mijn vraag op dit forum.  Ik had gehoopt op ervaringen van mensen die bovenstaande boards gevaren hebben.  Dus als er ervaringsdeskundigen zijn .... Laat maar komen.  Wat de mako king betreft, de ervaringen die jullie delen daar heb ik iets aan, maar mijn dealer verkoopt die niet en ik woon op 230 km van zeeland.  Ik ben niet gebonden aan de lokale shop maar ik werd daar tot nu goed geholpen, test board, andere kite toen de mijne werd hersteld.  Ze hebben echter geen van bovenstaande boards in test dus ....  Ik ben op zoek naar mensen met ervaring op bovenstaande boards.

Grtz
Bbtw

Berichten: 232
Logs: 0 | 118 uur
Antwoord #12 Juli 23, 2015, 16:27:41
edit2Rapporteer  
Ik heb een north Spike lw gehad. Opzich een goed board maar dan ook alleen op vlakker water. In de chop is dit geen aanrader. De ntt pads/straps van north zijn ook fijn btw;)
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #13 Juli 23, 2015, 20:36:21
edit2Rapporteer  
Flydoor
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #14 Juli 24, 2015, 14:48:16
edit2Rapporteer  
Als er toch een grotere kite bijkomt, dan adviseer ik geen 'door'. Brede boards (>45 cm) met een normale twintip shape of eerdergenoemde Shinnster passen goed bij onze Noordzee chop en zijn bovendien een stuk speelser dan een traditionele door.

Welke Drive heb je gevaren, 139 LW of 159 LW?
gerre

Geen avatar

Berichten: 24
Antwoord #15 Juli 24, 2015, 18:00:24
edit2Rapporteer  
Geloof 68 , ik heb de 159 LW gevaren.  Zoals het er nu uitziet denk ik te zullen kiezen tussen de
Naish orbit met daarin de keuze 152 x 45 of  162 x 46; de shinn King Gee 150 x 50; f one next light wind 150 x 48.  Ik heb ook heel wat positiefs gelezen over de OR mako king (niet alleen op kitehigh), maar zoals gezegd zou ik liever bij de plaatselijke dealer blijven.

De naish orbit komt het dichtst in de buurt van de Drive, ook een 5 e vin, deze zal ik normaal kunnen testen.

gerre

Geen avatar

Berichten: 24
Antwoord #16 Augustus 14, 2015, 20:26:46
edit2Rapporteer  
Na bijna een maand nog geen testboard van mijn dealer  ThumpDown.  Ik heb nu de Blankforce Drive lightwind 159 besteld bij versusshop.  De Drive heeft iets meer rocker dan de flydoor 5 waardoor deze beter te varen moet zijn in chop.  Ook lang nagedacht over de OR Mako King, maar de lowend van de Drive is, naar wat ik op het net gevonden heb, beter.  Deze lowend zal ik altijd nodig hebben als ik in juli op Trabucador ga varen.
Halfweg volgende week zou het board bij mij thuis in de bus moeten vallen  Joepie.
Iedereen bedankt voor de input.

grtz
Steve
Calimero

Berichten: 244
Logs: 0 | 342 uur
Antwoord #17 Augustus 15, 2015, 01:39:50
edit2Rapporteer  
Ziet er iig top uit! Have fun ermee....
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #18 Augustus 15, 2015, 10:55:55
edit2Rapporteer  
Prima keuze, veel plezier ermee
HDFrank

Berichten: 618
Antwoord #19 Augustus 15, 2015, 20:37:38
edit2Rapporteer  

  Deze lowend zal ik altijd nodig hebben als ik in juli op Trabucador ga varen.

grtz
Steve


Steve, dat is wel lang wachten 11 maanden voordat je hem 'echt' nodig hebt !!!! ThumpsUp

gerre

Geen avatar

Berichten: 24
Antwoord #20 Augustus 15, 2015, 23:15:02
edit2Rapporteer  
Ik heb hem nu ook al nodig, zoals gezegd ben ik een beginner en staat dit board gekend als goed voor beginners.  We gaan nog jaren op reis in de buurt van Trabucador dus ... .   Daarnaast heb ik reeds een f one TX (138 x 41) indien ik er toe kom om met meer wind te varen of de Drive 'te saai' vindt. 

Ik denk (en hoop) dat ik een goede beslissing heb genomen. 

grtz
Steve
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.