Waarom zoveel zwart in de nieuwe kites van diverse merken?

LennardK

Berichten: 116
Antwoord #25 Augustus 19, 2015, 19:00:28
edit2Rapporteer  
- hoe goed is een hoofd nu zichtbaar in een deinende zee, zeker wanneer het gaat schemeren?

Nauwelijks. Tijdens de kitesafety conferentie in Noordwijk begin dit jaar liet de KNRM schipper in zijn presentatie wat foto's zien over de zichtbaarheid van een persoon in het water. De foto's waren met een zeer kalme zee gemaakt en je zag de persoon pas toen de boot er bijna overheen voer.

Maar zo'n leuke roze badmuts zal wel helpen denk ik. Smiley
Bbtw

Berichten: 232
Logs: 0 | 118 uur
Antwoord #26 September 03, 2015, 20:51:15
edit2Rapporteer  
Een van de redenen dat defensie hun lesvliegtuigen hebben overgespoten van geel naar zwart is juist omdat deze in de lucht beter zichtbaar zijn. Ik ben het idd eens dat, als de kite op het water ligt, deze zeer slecht zichtbaar is. Wellicht zou een mooie mix uitkomst bieden;)
mocem

Berichten: 874
Antwoord #27 September 03, 2015, 20:55:44
edit2Rapporteer  
Knallen ze eerder in de zon. Koop je sneller een nieuwe  Grin
xav

Geen avatar

Berichten: 352
Antwoord #28 September 07, 2015, 13:10:40
edit2Rapporteer  
Zwart is beter zichtbaar dan wit. Alleen snachts niet, maar grote objecten in donkere kleuren zie je over het algemeen goed op het water.

De temperatuur maakt volgens mij ook niet zoveel uit, want de lucht die uit je LE stroomt wanneer je hem leeg laat lopen is ijskoud.
Dobbelsteen

Geen avatar

Berichten: 296
Antwoord #29 September 07, 2015, 15:09:56
edit2Rapporteer  
Waarom zijn dan alle reddingsvesten knalgeel?
En elke keer dat m'n maat met zijn zwarte kite crashte, zag ik die kite amper.
In helder water zie je dat waarschijnlijk best goed (volgens mij nog altijd slechter dan felle kleuren), maar in de noordzee zie je echt wel heel slecht zwarte objecten op het water.

In de lucht zal het misschien anders zijn.
daantjes

Geen avatar

Berichten: 306
Antwoord #30 September 07, 2015, 15:26:24
edit2Rapporteer  
Zwart is beter zichtbaar dan wit. Alleen snachts niet, maar grote objecten in donkere kleuren zie je over het algemeen goed op het water. De temperatuur maakt volgens mij ook niet zoveel uit, want de lucht die uit je LE stroomt wanneer je hem leeg laat lopen is ijskoud.

Dat de lucht koud is komt door expansie. Niet door de temperatuur van de lucht zelf op t moment dat ie nog in de LE zit...
Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #31 Oktober 06, 2015, 08:20:58
edit2Rapporteer  
Zwarte Audi's, zwarte kites. Dan weet je meteen dat je daar geen gesprek mee hoeft aan te knopen.
Dobbelsteen

Geen avatar

Berichten: 296
Antwoord #32 Oktober 06, 2015, 09:25:15
edit2Rapporteer  
Zijn er forum awards voor domme opmerkingen? Dan stem ik alvast voor bovenstaande Grin
Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #33 Oktober 06, 2015, 12:38:35
edit2Rapporteer  
Eens.
Scores moeten wel gecorrigeerd worden voor mate van langdurig windgebrek.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.