Materiaal uit 2006?

Reinout00

Geen avatar

Berichten: 3
Augustus 21, 2015, 23:27:06
edit2Rapporteer  
Hoi allen,

Na het voltooien van een drie daagse beginnerscurus ben ik ook enthousiast geraakt over het kiten!

Op marktplaats ben ik een set tegengekomen uit 2006. Het gaat om een Cabrinha Switchblade en het materiaal is maar een paar keer gebruikt. Mijn vraag is of ik er verstandig aan doe om een dergelijke set aan te schaffen? Zelf vind ik het belangrijk dat ik veilig kan kiten. Is materiaal uit 2006 veilig genoeg?

http://www.marktplaats.nl/a/watersport-en-boten/surfen-kitesurfen/m957760791-kitesurf-set-compleet.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Of doe ik er beter aan om een paar honderd euro meer te besteden? Voordeel van deze set is dat ik er goed mee kan oefenen voordat ik duurder materiaal aanschaf.

Hoor graag jullie mening!
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #1 Augustus 21, 2015, 23:44:40
edit2Rapporteer  
De kite zelf is prima om het mee te leren, lekker stabiel, goede depower en makkelijk te herstarten. Er zit alleen geen goede flag-out op... Dit MOET je eigenlijk hebben voor de veiligheid van de andere om je heen op het water.

Maar als je handig bent is dit wel te maken. Daar heb ik ook meer informatie over, die moet ik alleen even up to date maken.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #2 Augustus 21, 2015, 23:57:44
edit2Rapporteer  
Kite is model 2007: http://www.kitehigh.nl/gear/Kites/Cabrinha/Switchblade-2/2007

Zoals Marc aangeeft is de kite in nieuwstaat eigenlijk niet veel mis mee alleen de bar is niet zonder geknutsel naar huidige maatstaven veilig te krijgen en knutselen met materiaal is niet aan de raden voor beginners dus beter doorsparen voor een iets moderner setje waar wel een veilige bar bij zit of een losse overjarige bar scoren. Al moet je dan nog steeds aan de knutsel om de afstelling goed te krijgen.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #3 Augustus 22, 2015, 00:04:38
edit2Rapporteer  
Waar kom je vandaan? Ik wil eventueel de bar wel voor je ombouwen, is niet veel werk normaal gezien. Want de kite is perfect en mooi mee door te groeien. Of je zoekt naar een andere bar met een flag-out op een frontlijn.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.