Binnenkort kitesurf- en vliegerverbod in Nederland ??

Haring High Richardt

Berichten: 9341
Juli 13, 2015, 18:10:24
edit2Rapporteer  
Binnenkort kitesurf- en vliegerverbod in Nederland

http://hanglos.nl/news/325224/diverse-ongelukken-dit-weekend.html
 
Nieuwslink: Geen Stijl


Kitesurfen is eigenlijk Russisch roulette spelen met de wind.

Meestal gaat het goed, maar eens in de zoveel tijd heb je kans als Loki door Hulk (*) tegen strand of duin aan gesmeten te worden.

 Gisteren was er weer eentje in Ouddorp die gestabiliseerd moest worden nadat hij zijn rugwervels had gebruikt als kreukelzone. En er waren nog dertig watersporters die bij de Brouwersdam geholpen dienden te worden, waaronder een vliegermeneer. In juni ging een kitesurfer in Terschelling kapot.

Eerder die maand in Zandvoort. In mei was het in Scheveningen raak. En in Egmond. Het probleem is natuurlijk de kitesurfen relatief minder blessures oplevert dan bijvoorbeeld voetbal en handbal, maar als het gebeurt, is het gelijk vrij spectaculair. Rugwervels die een last minute vakantie boeken richting je pariëtale kwab. Kijk nou uit, kitesurfers en vliegeraars, met deze prominente aanwezigheid in de media als zandkasteelcrashers.


reacties :

Lekker gek doen? Prima! Maar dan wel voor eigen rekening (en geen hond die dát kan betalen).
Reinaert | 13-07-15 | 11:15

Laat ze maar een extra verzekering afsluiten voor dit soort idioterie. Mijn premie is al hoog genoeg.
sinar2 | 13-07-15 | 11:16

Ik ben niet van de betutteling, maar waar je de grens legt is lastig te bepalen. Soms moet je mensen ook tegen zichzelf in bescherming nemen. En vergeet niet dat iemand de troep moet opruimen als kitesurfers verongelukken.
Lewis | 13-07-15 | 11:17

Kitesurfers zijn niks volkje. Mega wanne be happyness, alles is over de top en iedereen vind vooral zichzelf GE-WEL-DIG.
Misschien eens tijd voor een onderzoekje, waarom HBO en UV studeren Nederland, niet aan het studeren is maar met een studiefinanciering de hele dag aan het kitesurfen is.
toetanchamon | 13-07-15 | 11:17

Nederland kennende zal dit op den duur leiden tot regulering en uiteindelijk tot een verbod. Waarschijnlijk als het CDA weer invloed krijgt. Want zo werkt dat in dit land. Volwassen mensen die zomaar zelf beslissen dat ze bereid zijn de risico's van een extreme sport te nemen, dat moeten we niet willen. Iedereen moet beschermd worden voor zijn (m/v) eigen bestwil, het liefst met hoge boetes. Fuck dat.

Geniet er van zolang het kan, kitesurfers der Nederland. Jullie zijn awesome. En van een beetje dwarslaesie is nog nooit iemand doodgegaan!
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #1 Juli 13, 2015, 18:26:27
edit2Rapporteer  
Ik heb de reacties op Geen Stijl gelezen en word daar niet warm of koud van ....

Waar ik me wel zorgen over maak is dat er een of andere lokale wethouder of "ik-wil-ook-eens-scoren-kamerlid"  de publiciteit opzoeken bij Pauw, Dwdd of blonde Eva Jinek. Zo'n politieke cowboy-acties kunnen vervelende gevolgen hebben. Vooral als ze als politiek wisselgeld worden gebruikt.

Zaak dat de NKV met een gedegen rapport komt waarin:
- duidelijk gemaakt wordt dat kitesurfen een veiliger sport is dan paardrijden, skieen, voetbal, enz.,;
- dat deze sport een aanzuigende werking heeft op watersporttoeristen en waarmee dus veel geld gemoeid is zoals horeca, opleiding, overnachtingen, enz;
- dat deze sport een massasport is geworden en dat deze groei vraagt om meer faciliteiten (spots) ..

Zaak dat de NKV haar maatschappelijke- en politieke positie versterkt door strategisch beleid en lobbying.
toch?
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #2 Juli 13, 2015, 18:48:11
edit2Rapporteer  
Volgens mij is dat rapport er al in de vorm van het onderzoek van die orthopeed....
Daaruit blijkt al een lage hoeveelheid blessures....ik neem aan dat je de gevolgen van ongelukken daar ook onder mag scharen...

En volgens mij is de gemiddelde bezoeker van Geenstijl niet de aller slimste...en dat lees je..
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #3 Juli 13, 2015, 21:33:08
edit2Rapporteer  

En volgens mij is de gemiddelde bezoeker van Geenstijl niet de aller slimste...en dat lees je..

Vooral dat ja. Populistische site voor tokkie en paupervolk.
Bbtw

Berichten: 232
Logs: 0 | 118 uur
Antwoord #4 Juli 14, 2015, 12:43:19
edit2Rapporteer  
Ik heb de reacties op Geen Stijl gelezen en word daar niet warm of koud van ....

Waar ik me wel zorgen over maak is dat er een of andere lokale wethouder of "ik-wil-ook-eens-scoren-kamerlid"  de publiciteit opzoeken bij Pauw, Dwdd of blonde Eva Jinek. Zo'n politieke cowboy-acties kunnen vervelende gevolgen hebben. Vooral als ze als politiek wisselgeld worden gebruikt.

Zaak dat de NKV met een gedegen rapport komt waarin:
- duidelijk gemaakt wordt dat kitesurfen een veiliger sport is dan paardrijden, skieen, voetbal, enz.,;
- dat deze sport een aanzuigende werking heeft op watersporttoeristen en waarmee dus veel geld gemoeid is zoals horeca, opleiding, overnachtingen, enz;
- dat deze sport een massasport is geworden en dat deze groei vraagt om meer faciliteiten (spots) ..

Zaak dat de NKV haar maatschappelijke- en politieke positie versterkt door strategisch beleid en lobbying.
toch?

+1 jij slaat de spijker precies op z'n kop ocean-limbo
Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #5 Juli 14, 2015, 20:19:58
edit2Rapporteer  
Misschien eens op een rijtje zetten hoeveel wielrenners met alleen al de tour in het ziekenhuis terecht zijn gekomen. Verhoudingsgewijs vallen de ongelukken met kiters nogal mee.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #6 Juli 14, 2015, 20:36:53
edit2Rapporteer  
Ik heb de reacties op Geen Stijl gelezen en word daar niet warm of koud van ....

Waar ik me wel zorgen over maak is dat er een of andere lokale wethouder of "ik-wil-ook-eens-scoren-kamerlid"  de publiciteit opzoeken bij Pauw, Dwdd of blonde Eva Jinek. Zo'n politieke cowboy-acties kunnen vervelende gevolgen hebben. Vooral als ze als politiek wisselgeld worden gebruikt.

Zaak dat de NKV met een gedegen rapport komt waarin:
- duidelijk gemaakt wordt dat kitesurfen een veiliger sport is dan paardrijden, skieen, voetbal, enz.,;
- dat deze sport een aanzuigende werking heeft op watersporttoeristen en waarmee dus veel geld gemoeid is zoals horeca, opleiding, overnachtingen, enz;
- dat deze sport een massasport is geworden en dat deze groei vraagt om meer faciliteiten (spots) ..

Zaak dat de NKV haar maatschappelijke- en politieke positie versterkt door strategisch beleid en lobbying.
toch?

dat je daar tijd en energie aan besteed.... aan riool media.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #7 Juli 15, 2015, 07:27:25
edit2Rapporteer  
Ik heb de reacties op Geen Stijl gelezen en word daar niet warm of koud van ....

Waar ik me wel zorgen over maak is dat er een of andere lokale wethouder of "ik-wil-ook-eens-scoren-kamerlid"  de publiciteit opzoeken bij Pauw, Dwdd of blonde Eva Jinek. Zo'n politieke cowboy-acties kunnen vervelende gevolgen hebben. Vooral als ze als politiek wisselgeld worden gebruikt.

Zaak dat de NKV met een gedegen rapport komt waarin:
- duidelijk gemaakt wordt dat kitesurfen een veiliger sport is dan paardrijden, skieen, voetbal, enz.,;
- dat deze sport een aanzuigende werking heeft op watersporttoeristen en waarmee dus veel geld gemoeid is zoals horeca, opleiding, overnachtingen, enz;
- dat deze sport een massasport is geworden en dat deze groei vraagt om meer faciliteiten (spots) ..

Zaak dat de NKV haar maatschappelijke- en politieke positie versterkt door strategisch beleid en lobbying.
toch?

dat je daar tijd en energie aan besteed.... aan riool media.

och, er stond geen wind ..... en ik verveelde me ... Grin
hangtime

Geen avatar

Berichten: 150
Antwoord #8 Juli 15, 2015, 12:30:02
edit2Rapporteer  
Eh lieve vriendjes en vriendinnetjes.

Lees het bericht nog eens, maar denk dan eens aan sarcasme.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #9 Juli 15, 2015, 12:37:37
edit2Rapporteer  
Eh lieve vriendjes en vriendinnetjes.

Lees het bericht nog eens, maar denk dan eens aan sarcasme.

@hangtime,

natuurlijk heeft een goede lezer - en dat zijn wij kitehighers natuurlijk allemaal   Roll Eyes - allang gelezen dat het stukje in Geen Stijl sarcastisch bedoeld is.

Maar waar ik niet warm of koud van wordt, zijn de reacties ..... Angry
denmen

Berichten: 26
Antwoord #10 September 08, 2015, 21:04:10
edit2Rapporteer  
Misschien moeten ze alle ongelukken in verband met skiën, voetballen, kickboksen, enz. Enz.
Groot in het nieuws brengen.
Daar betaald de Nederlandse belastingbetaler zich ook de krampen aan!
Niet te vergeten de dikke, rokende, drinkende werklozen klaplopers!

Laat me met rust!!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.