SlingShot RPM - Verschil tussen Wake en Freestyle?

T!es

Berichten: 17
September 20, 2015, 22:27:36
edit2Rapporteer  
Hoi Hoi,

In mijn slingshot RPM kan ik mijn lijnen op twee verschillende punten vastmaken.
Ik kan kiezen tussen wake en freestyle. (dit staat erbij geschreven)

Kan iemand me het verschil uitleggen en voornamelijk wat ik merk als ik ga kiten?

groeten Ties.

edit: graag duidelijke topic titels, anders zien de mensen die deze vraag kunnen beantwoorden voor je gewoonweg niet Wink
Dobbelsteen

Geen avatar

Berichten: 296
Antwoord #1 September 21, 2015, 10:07:44
edit2Rapporteer  
Met RPM geen ervaring, wel moet ik meteen denken aan de Wainman Rabbit in dit geval.
Ik had die kite eens getest zonder te weten dat deze op wavesetting stond, je hebt echt enorm weinig kracht in de kite dan.
Onterecht dacht ik dan dat dit een enorm slechte kite was, tot ik een tijd later dezelfde kite eens mocht testen met de andere setting (geen idee of het freestyle is) en dan was het echt een compleet andere kite. Het verschil in power was enorm.

Het betreft een compleet andere kite, maar hiermee wil ik zeggen dat het verschil tussen beiden dus erg groot kan zijn.
Wil je freestylen, zet hem dan op freestyle setting en andersom. Want de verkeerde setting gebruiken zal je vaareigenschappen erg negatief beïnvloeden.
En je kan ook altijd zelf eens testen, want woorden geven nog altijd een slechtere indruk dan het zelf eens voelen.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2 September 21, 2015, 10:43:30
edit2Rapporteer  
Zo zie je maar, goed opletten hoe je iets test Wink

Het verschilt echt per kite, model, en zelfs tussen jaargangen.

Maar het is wel de verwachting zoals Dobbelsteen het omschrijft.
Hoe het echter in de praktijk uitvalt is altijd de vraag.

Dus hopelijk reageert er nog iemand die echt ervaring heeft met de RPM.
Jeffro

Berichten: 611
Logs: 0 | 724 uur
Antwoord #3 September 21, 2015, 11:12:52
edit2Rapporteer  
Topicstarter bedoelt Wake i.p.v. Wave.
Heb zelfs RPM & vaar ze op Freestyle, lang geleden heb ik de Wake setting getest. Voor zover ik me nog kan herinneren reageert de kite op Wakestyle trager op stuur input.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4 September 21, 2015, 12:30:07
edit2Rapporteer  
Topicstarter bedoelt Wake i.p.v. Wave.
Heb zelfs RPM & vaar ze op Freestyle, lang geleden heb ik de Wake setting getest. Voor zover ik me nog kan herinneren reageert de kite op Wakestyle trager op stuur input.

Bedankt Jeffro

Ik vond het al typisch, hoewel er prima te waven valt met deze kite.
Heb de "typefout" aangepast Wink
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #5 September 21, 2015, 13:45:16
edit2Rapporteer  
Wanneer je de RPM op de "wake style" stand vaart zit deze iets dieper in het windvenster en reageert inderdaad een behoorlijk stuk later op stuurinput van de kiter. Ook is de kite iets stabieler te noemen.
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #6 September 21, 2015, 14:31:21
edit2Rapporteer  
Idd dieper in het windvenster, dat resulteert in:

- meer dood moment bij goede pop
- tragere stuurinput
- slechtere high-end, minder makkelijk weg te trappen
- springen gaat wat lastiger, je komt minder snel hoog
- loops gaan nog dieper in het windvenster en dus radicaler

Ik vaar bij m'n Best GP's de 11m in de wakestyle setting en 9 en 7 in freestyle, dit omdat ik met de 9m/7m meer freeride (springen/loopen) en met de 11m meer aan het freestylen ben.
D-ice

Geen avatar

Berichten: 28
Antwoord #7 September 21, 2015, 15:18:36
edit2Rapporteer  
Ik vaar bij m'n Best GP's de 11m in de wakestyle setting en 9 en 7 in freestyle, dit omdat ik met de 9m/7m meer freeride (springen/loopen) en met de 11m meer aan het freestylen ben.

Mooi dat je de kite op wakestyle zet als je gaat freestylen en niet op freestyle.....
(snap het idee er achter wel, maar klinkt wel een beetje raar  Grin )
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #8 September 21, 2015, 15:26:53
edit2Rapporteer  
Ik vaar bij m'n Best GP's de 11m in de wakestyle setting en 9 en 7 in freestyle, dit omdat ik met de 9m/7m meer freeride (springen/loopen) en met de 11m meer aan het freestylen ben.

Mooi dat je de kite op wakestyle zet als je gaat freestylen en niet op freestyle.....
(snap het idee er achter wel, maar klinkt wel een beetje raar  Grin )


Tja ze plakken er nou eenmaal een naampje op, voor uitgehaakte freestyle vind ik de wakestyle setting lekkerder en voor springen/loopen  de freestyle setting dus.
T!es

Berichten: 17
Antwoord #9 September 21, 2015, 21:34:03
edit2Rapporteer  
Bedankt voor al jullie reacties.

Ik laat het voorlopig even staan en ga als ik wat meer controle heb zeker proberen het verschil te ontdekken.

Nogmaals dank. Tof dat er zoveel mensen reageren


@Moderator ik zal er in het vervolg op letten.

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #10 September 21, 2015, 21:47:41
edit2Rapporteer  

@Moderator ik zal er in het vervolg op letten.



Geen probleem, nieuwe leden helpen we als dat nodig is! Wink
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.