Oordoppen tegen surfersoor

Morres

Berichten: 9427
Antwoord #50 Oktober 12, 2015, 22:14:52
edit2Rapporteer  
ik gebruik een jobe-helm met oorflappen voor zowel surfersear-bescherming als bescherming tegen klappen, daarnaast is je kop ook warmer.
magic ed

Geen avatar

Berichten: 381
Antwoord #51 Oktober 13, 2015, 09:51:53
edit2Rapporteer  
Flappen bieden wel bescherming, maar in koud water niet genoeg om surfers oor te voorkomen.
Bas1983

Geen avatar

Berichten: 38
Antwoord #52 Oktober 13, 2015, 14:09:31
edit2Rapporteer  
Hartelijk dank, Rebel1974, voor je uitgebreide toelichting. Een betere bron kunnen we niet hebben.

Ik ben bang dat ik tot een risicogroep behoor aangezien ik regelmatig "een duidelijk onplezierig gevoel in m'n oren voel bij het binnenlopen van koud water". Zelfs met warmer water heb ik dit wel eens. Is het in dat geval afdoende om vanaf ~oktober t/m april een (goed afsluitende) kap te dragen (en geen oordoppen) en de rest van het jaar geen verdere bescherming? Hele jaar door met doppen varen zal ongetwijfeld nóg beter zijn, maar als het risico op deze manier gering is, zou dat fantastisch zijn.

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #53 Oktober 30, 2015, 14:59:58
edit2Rapporteer  
ik gebruik een jobe-helm met oorflappen voor zowel surfersear-bescherming als bescherming tegen klappen, daarnaast is je kop ook warmer.

Ik dus ook, en gisteren tijdens het hydrofoilen zijn gewoon die oorflappen afgescheurd door de impact Tongue
En ja hoor, vannacht no fun, vanochtend dokter: dubbele buitenste gehoorgang ontsteking Tongue
Zo ik ben wel ff op het droge...

Kortom, wees gewaarschuwd. Ik ga binnenkort ook aan de doppen...en een nieuwe helm
P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #54 Oktober 30, 2015, 16:35:27
edit2Rapporteer  
Heb sinds 2 weken surfsear en die bevallen goed. Vooral door dat paletje tegen oorschelp blijven de doppen goed zitten. Heb wel met beanie gevaren dus dat houd ze nog beter op hun plek. Wat betreft water tegen houden en geluid door laten werkt het als een trein. Prima dopjes!
sjorsie

Berichten: 326
Antwoord #55 Oktober 16, 2016, 11:35:00
edit2Rapporteer  
Gister wezen kiten nu erg last van m n oren. Zit te kijken voor nieuwe oordoppen,twijfel tussen de surfears 2.0 of de EQ earplugs.heb vroeger die van sporky gehad lijkt op die van EQ.vond ik altijd beetje een beetje lastig in doen.iemand ervaring met deze doppen?
markymarc

Berichten: 296
Logs: 0 | 488 uur
Antwoord #56 Oktober 16, 2016, 12:06:16
edit2Rapporteer  
EQ Seals gebruik ik al een paar jaar.. Voordelen:

je voelt ze niet zitten
zijn erg licht
en zorgen dat er echt geen water in je oor komt.

Wel volgens de gebruiksaanwijzing in zetten anders ben je ze zo kwijt.

Nadeel:

Ze zijn best prijzig!

Maar je hebt maar 1 paar oren, dusss voor mij de juiste keuze
KiteShallow

Berichten: 173
Antwoord #57 Oktober 16, 2016, 13:01:12
edit2Rapporteer  
Ik had eerst VENTED_Proplugs zonder koord, ben dus een kwijt.
Nu heb ik op maat laten maken, zacht plastic vented met koordje bij Earmo voor 80 euries. Ik ga nog een koordje om je nek tegen aan vast maken. Dat vented is vrij dun vergeleken van de Proplugs.
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #58 Oktober 16, 2016, 13:06:53
edit2Rapporteer  
Heb gisteren m'n nieuwe dopjes van de Hema in gehad, kosten iets van 5 a 10 euro ofzo en zitten top.
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #59 Oktober 16, 2016, 17:06:34
edit2Rapporteer  
Heb al jaren Doc Proplugs vented en bevallen prima. Geen last meer van gevoelige oren in de winter. Denk eerlijk gezegd dat ze allemaal wel goed zijn. Hoor nooit iemand met klachten, ook niet bij andere merken. Wel lastig dat je soms anderen slecht kunt verstaan.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #60 Oktober 16, 2016, 20:09:02
edit2Rapporteer  
Ik heb ook de DocProPlugs voor de winter.
En een nieuwe helm met goede earpads, en daardoor heb ik de pluggen eigenlijk niet nodig.

Overigens prima pluggen, echter wat doe je met die overtollige koortjes?
sjorsie

Berichten: 326
Antwoord #61 Oktober 16, 2016, 22:11:20
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de reacties ik ga een keer de EQ seals aanschaffen..
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.