Hoe beginnen met downloopen bij landing

Hotel

Geen avatar

Berichten: 22
September 29, 2015, 20:41:54
edit2Rapporteer  
Hoi,

ik spring steeds wat hoger, max nu rond 7 meter, en begin de landingen wat hard te vinden. Ik begrijp dat ik zachter land als ik een downloop inzet net voor de landing, de vraag is alleen hoe precies.

Downloop transities vanuit toeside gaan prima en surface downloops zonder transitie redelijk: durf die laatste alleen nog niet in te zetten als ik overpowered vaar in veel chop.

Iemand tips hoe dit me eigen te maken?
rdeheld

Berichten: 426
Antwoord #1 September 29, 2015, 21:12:49
edit2Rapporteer  
Als je dat allemaal al kan is het simpel, gewoon doen.  Ik bedoel als je normaal instuurt na een sprong eerst proberen steeds verder en langer in te insturen, tot je op een gegeven moment denkt  waarom zou ik nu nog helemaal weer terug sturen. Als je dat denkt, dan op een geven moment niet meer terug sturen maar gewoon  vasthouden en doorsturen.   Als je een beetje lange lijnen hebt (24meter)  kan je hem beter wat eerder insturen zodat je lijnen niet horizontaal komen te staan. Als je het een beetje door hebt kan je steeds eerder gaan downloopen net na je hoogste punt bijvoorbeeld.
Het probleem met mij  is dat ik nu niet meer kan landen zonder downloop. en maar naar een kant waardoor er teveel slagen in mn lijnen komen
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #2 September 29, 2015, 22:16:43
edit2Rapporteer  
Even terugzoeken, was laatst een goed topic over.
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #3 September 30, 2015, 11:35:27
edit2Rapporteer  
'Landen hoge sprongen'
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=50764.0
Hotel

Geen avatar

Berichten: 22
Antwoord #4 Oktober 01, 2015, 09:40:09
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de reacties en voor de link. Ik kon me dat artikel zelf niet meer herinneren.

Dit is nu hoe ik het ga aanpakken m'n volgende sessie:
- Er wat inkomen door te beginnen met downloop tranisities en surface downloops
- Aggressiever dan anders insturen bij landen
- Board beetje downwind laten wijzen terwijl ik de kite door de loop heen trek

Hoor heel graag hoe anderen het zichzelf hebben geleerd, en of iemand een betere manier weet.
pewpew

Berichten: 779
Antwoord #5 Oktober 01, 2015, 13:28:57
edit2Rapporteer  
Ik ben zelf ook aan het oefenen en kreeg toen aan kant als tip dat je ook moet duwen met de andere hand. Dus als je downloopt naar rechts, trek je de bar met je rechterhand maar duw je met je linkerhand
Hotel

Geen avatar

Berichten: 22
Antwoord #6 Oktober 01, 2015, 13:50:35
edit2Rapporteer  
Goeie tip!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.