Brazilie Nov 2015

kees69

Berichten: 280
December 06, 2015, 20:36:15
edit2Rapporteer  
Vorige maand 3 weken naar Brazilie geweest. Met TAP via Lissabon gevlogen. Is mij prima bevallen. Mag 2x 32KG meenemen, boardbag kreeg ik op Schiphol gratis mee (ja mevr, 1 meter 50 Grin). Moderne vliegtuigen en keurig op tijd.  Ben paar dagen in het onvermijdelijke Cumbuco gebleven, wat ik op zich nog steeds een prima spot vind. Lekker in de nieuwe strandbar van Kitecabana hangen en kiten wanneer je zin hebt.

Hierna na Jeri doorgereist en daar 2x downwinder naar Guriu gemaakt. Is echt een perfect stuk van zo n 10km, en daarna kiten in de laguna. Hierna 5 dagen georganiseerde downwinder gemaakt richting Parnaiba. Ik heb vorig jaar Cumbuco-Jeri gedaan, maar vond deze leuker. Je bent wat minder dagen echt met downwinder bezig, maar het zijn prachtige stukken. Richting Jeri moet je vaak door rotsen of visstaken ver de zee op....ben ik persoonlijk niet zo heel gek op.

1e dag via Guriu en Tatajuba richting Camocim. 2e dag richting Barra Grande en 3e dag in Barra grande gebleven.  het is al vaker gememoreed......TOPspot. Echt fantastisch. Je hebt er alle ruimte, lange tijd laag water waardoor de zee lekker vlak is en je kan downwind naar de riviermonding waar je je tussen de zandbanken kunt uitleven. Terug kun je upwind (fijn voor de benen) of een ezelritje nemen. 4e dag naar de Parnaiba delta. Met boot wederom naar riviermonding en daar op retevlak water kiten. Overnachten aan de rivier (lekgestoken door de muggen) en sávonds een nachtsafari. Gidsen duiken het water in op kaaimannetjes te grijpen, slangen en leguanen. De 5e dag werd je afgezet waar je eigenlijk wilde. Ik ben terug gegaan naar Barra Grande en daarna weer paar dagen Jeri, voor nog een paar lekkere downwinders. laatste dagen weer in Cumbuco.

Is nu mijn 4e keer en het blijft er fantastisch in deze periode. Kan wel zeggen 100% wind en vooral noordelijk van Cumbuco heb je alleen maar 9 of 7 meter nodig (ik dan he, met 92kg)



http://youtu.be/NWsmasdv8YI

rdeheld

Berichten: 426
Antwoord #1 December 07, 2015, 00:23:57
edit2Rapporteer  
ik zit nu in jerri en het is er idd heerlijk! lekker downwinder gedaan van jerri naar Guriu en gisteren van Barinha tot de rots van jerri , ben er maar niet omheen gevaren mij net iets te link.
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #2 December 07, 2015, 15:57:57
edit2Rapporteer  
Prea is een goede kite spot bij Jeri, met een buggy in 15 minuten te bereiken, Side Shore wind, en een goede beachclub, Rancho de Peixe waar je releaxed kunt varen...
Prea vind ik beter dan Jeri waar de wind aflandig is.
Downwinder van Prea naar Jeri is wel super!
markymarc

Berichten: 296
Logs: 0 | 488 uur
Antwoord #3 December 07, 2015, 22:41:11
edit2Rapporteer  
Leuk filmpje met een goeie impressie en diversiteit

Af en toe lange stukjes erin die korter mogen maar overall ziet het er top uit.

Die downwinder ziet er kicken relaxed uit.. ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.