Bagagetag

MartijnvanErven

Geen avatar

Berichten: 7
Oktober 05, 2015, 13:21:31
edit2Rapporteer  
Beste leden,

 

Ik ben inmiddels enige jaren aan het kiten en heb verschillende spots in Nederland en het buitenland al gehad.

 

Bij de reizen naar het buitenland blijft het altijd spannend of je bagage wel aankomt op de plaats van bestemming. Zeker wanneer je complete kite uitrusting in een tas zit. Ik ben zelf mijn bagage al twee keer kwijt geweest op een reis naar Indonesië. Om dit probleem iets kleiner te maken, ben ik opzoek gegaan naar een oplossing. Die heb ik gevonden in Moustag en ben hier inmiddels als partner bij betrokken. Moustag is simpelweg een bagagetag, in de vorm van een pasje. De bagagetag is voorzien van een QR-code en NFC chip en bereikbaar via een link, welke op de tag staat weergegeven. De Moustag wordt geleverd met een stalen kabeltje, om deze makkelijk aan je tas, of eventueel zelfs je board, te bevestigen.

 

Je gegevens kun je online invullen via de website, of de applicatie. Deze gegevens zijn overigens niet voor andere mensen te zien. Je kunt per label aangeven welke tas er bij hoort en waar de tas zich op dat moment bevindt, via GPS van je telefoon. Zodra je tas ergens wordt gevonden, kan de vinder via de website of applicatie aangeven dat je tas is gevonden, door middel van een standaard of persoonlijk bericht. Jij, als eigenaar van de tas, krijgt automatisch een bericht dat je tas is gevonden. Je komt hiermee dus in contact met de vinder, om de uiteindelijk tas weer terug te krijgen.

 

Doordat je steeds je locatie doorgeeft, waar je je op dat moment bevindt, krijg je uiteindelijk ook een mooi overzicht van je reis te zien. De tag is natuurlijk voor iedere tas te gebruiken en niet alleen tijdens je vakantie.

 

Moustag is te vinden via http://www.moustag.com/ en op Facebook, Instagram en Twitter, door te zoeken naar Moustag. De Moustag is voorzien van een printje op de voorkant. Deze kan geheel naar wens worden ingevuld, dus zelfs met Kitehigh logo Wink

 

Ik hoor graag wat jullie hier van vinden, of jullie het probleem kennen en vergeet niet de Facebook- en Instagram pagina's te bezoeken en even te volgen Wink

 

Groet,

 

Martijn
damsko

Geen avatar

Berichten: 60
Antwoord #1 Oktober 05, 2015, 14:34:59
edit2Rapporteer  
Wat een moeilijk gedoe zeg.

Je kunt ook je email en/of telefoonnummer op een bagelabel zetten. Lijkt mij een stuk eenvoudiger, betrouwbaarder en goedkoper. Of je koopt een Trakdot (heb ik zelf ook) als je écht wilt kunnen inzien waar je bagage is. Dit is echt totaal waardeloos als je in de stress op het vliegveld zit en je koffers zijn zoek. Dan helpt een passieve tag niet. Daarnaast gaat zodra medewerkers op het vliegveld je verkeerd gerouteerde koffers tegenkomen alles in worldtracer.aero gewoon gratis!
LennardK

Berichten: 116
Antwoord #2 Oktober 05, 2015, 14:36:06
edit2Rapporteer  
Is toch niks nieuws? Dit bestaat al langer hoor. Had even gegoogled dan had jezelf "de oplossing" niet hoeven te ontdekken.  loser Smiley

Ik zweer toch gewoon bij een normale bagagetag met telefoon nummer en in een vakje aan de buitenkant van je bagage nog een extra briefje met contact gegevens. Telefonie dekking is tenslotte altijd nog uitgebreider dan Internet.

MartijnvanErven

Geen avatar

Berichten: 7
Antwoord #3 Oktober 05, 2015, 14:45:55
edit2Rapporteer  
@damsko
Trakdot gaat echter maar mee zolang je AA-batterijen het volhouden. Dus na die uren, heb je daar ook niks meer aan. De tag is ook niet alleen voor tijdens je vliegreis, maar om permanent aan je tas of koffer te bevestigen.

@LennardK
Ik zei niet dat het nieuw was, maar wel een goed werkende oplossing Smiley
damsko

Geen avatar

Berichten: 60
Antwoord #4 Oktober 05, 2015, 14:54:02
edit2Rapporteer  
@Martijn; Je maakt er bewust uren van maar het zijn op een paar alkaline batterijen gewoon een paar dagen dat die dingen meegaan. Er uren van maken is een beetje flauw. Ruim voldoende om gericht actie te ondernemen.

Uiteraard hangt er ook een label aan mijn koffers. Maar dan niet eentje waarbij je van een derde partij afhankelijk bent maar waar.... mijn contactgegevens in staan Wink
MartijnvanErven

Geen avatar

Berichten: 7
Antwoord #5 Oktober 05, 2015, 14:58:32
edit2Rapporteer  
De informatie over de uren heb ik van de website van Trakdot. Daar staat dat ze maximaal 20 uur mee gaan en daarna moeten de batterijen vervangen worden Smiley
D-ice

Geen avatar

Berichten: 28
Antwoord #6 Oktober 05, 2015, 16:19:36
edit2Rapporteer  
De informatie over de uren heb ik van de website van Trakdot. Daar staat dat ze maximaal 20 uur mee gaan en daarna moeten de batterijen vervangen worden Smiley

Works on GPRS and comes with in built SIM, Built for travel convenience - Trakdot Automatically sleeps when in Aircraft and wakes up once out, Replaceable Battery operated (2 AA Batteries included), Battery lasts for 200 - 240 hours, Battery Level & Battery Life Notification messages sent to user & available online, Easy locating at baggage claim
MartijnvanErven

Geen avatar

Berichten: 7
Antwoord #7 Oktober 05, 2015, 16:38:07
edit2Rapporteer  
Dit staat op de Nederlandse website van Trakdot;

De Trakdot werkt op twee AA batterijen en kan maximaal 20 uur aan staan. Daarna moeten de batterijen weer...
...opgeladen worden.
Dobbelsteen

Geen avatar

Berichten: 296
Antwoord #8 Oktober 05, 2015, 19:32:12
edit2Rapporteer  
20 uren? Best weinig. Met de huidige technologie lijkt 200-240 eerder normaal.
damsko

Geen avatar

Berichten: 60
Antwoord #9 Oktober 05, 2015, 20:06:26
edit2Rapporteer  
Uit de praktijk: hij blijft een paar dagen werken op een setje duracel alkalines. Verder is dit natuurlijk ook niet dé oplossing maar het voegt in ieder geval meer toe dan een extra drempel voor mensen om contact op te nemen omdat er eerst een app of website moet worden geraadpleegd.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #10 Oktober 05, 2015, 21:50:17
edit2Rapporteer  
sluik reklame.... gaaap!
D-ice

Geen avatar

Berichten: 28
Antwoord #11 Oktober 06, 2015, 07:23:28
edit2Rapporteer  
Dit staat op de Nederlandse website van Trakdot;

De Trakdot werkt op twee AA batterijen en kan maximaal 20 uur aan staan. Daarna moeten de batterijen weer...
...opgeladen worden.

Heb even gekeken en dat staat er inderdaad Martijn.
Wat je alleen wel vergeet is het plaatsen van het zinnetje erna:  schater

De Trakdot werkt op twee AA batterijen en kan maximaal 20 uur aan staan. Daarna moeten de batterijen weer...
...opgeladen worden. Deze Trakdot schakelt zichzelf uit als deze in een voertuig zit dat sneller gaat dan 100 km per uur. Dit bespaart batterijen en het artikel voldoet hierdoor aan alle keurmerken. Als het voertuig langzamer gaat schakelt de Trakdot zichzelf weer in waardoor deze weer getraceerd kan worden.


Lang genoeg dus, want de tijd in de lucht verbruikt hij amper batterijen omdat hij zichzelf vrij snel uitschakelt.
Jeffro

Berichten: 611
Logs: 0 | 724 uur
Antwoord #12 Oktober 06, 2015, 08:09:37
edit2Rapporteer  
In de lucht gaat de tijd sneller dus dan kom je op 200 uur.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.