T gEAt oan...

Davidos

Geen avatar

Berichten: 33
Oktober 06, 2015, 21:17:37
edit2Rapporteer  
Vanochtend las ik over de aanvaring met schepen voor de Belgische kust.
Er was een olietanker bij betrokken, maar de Nederlandse media meldde het volgende: "De lading van het schip vormt geen bedreiging voor het milieu." en "Er is geen noodsituatie. Samen met de verzekeringsmaatschappij gaan we kijken hoe we het schip kunnen bergen.'' ...
Ik had direct m'n bedenkingen, en voilla...vanaf 12:00 was t hommeles.
"Door de aanvaring is een oliespoor van anderhalve kilometer lang gesignaleerd en dat is slecht nieuws voor zeevogels en trekvogels die de kust gebruiken als gidslijn om naar zuidelijk gebied te trekken".
In hetzelfde bericht: "Twee olievlekken uit het gezonken vrachtschip Flinterstar drijven naar Nederlandse wateren. Volgens de West-Vlaamse provinciegouverneur Carl Decaluwé komen twee plassen olie van elk drie kilometer lengte dinsdagavond rond 20.00 uur in het Nederlandse deel van de Noordzee terecht."
Een contradict binnen je nieuwsbericht...Niets nieuws.., maar ik vind t flink K.U.T. In eerste plaats voor de natuur (incl die toffe zeehonden/robben die altijd ff gedag komen zeggen), voor ons (lekker plastic happen de komende tijd), maar niet in de laatste plaats voor iedereen die de misinformatie en ordening van nieuws gewoon aanneemt..(het kwam als een van de laatste items in het nieuws, niets aan de hand...)
Anyhoe: Let even op waar we gaan kiten de komende tijd.
Als je helpt die ellende op te ruimen: goud gozah/chica !
Maar laten we naar de kern van het probleem gaan. En dan bedoel ik niet dat we allemaal een Prius of Tesla moeten gaan rijden. (denk dat Tesla zich omdraait in zn graf hoe zijn naam miscbruikt wordt).
zoals ze in murica zeggen: Houd t echt , moeder aarde neukers!
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #1 Oktober 06, 2015, 22:15:55
edit2Rapporteer  
Tsja tis mooi klote, ben benieuwd wie van de stuurmannen teveel had gezopen  Grin
Tis nu niet direct een minibootje die je over het hoofd zie  Roll Eyes
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #2 Oktober 07, 2015, 11:39:54
edit2Rapporteer  
Als ze een zandbank binnen een paar uur kunnen aanleggen om olie uit een natuurgebied te weren, kunnen ze dat toch ook wel op de Slufter doen om buitenlanders uit het natuurgebied te houden ?
CCaptain

Berichten: 254
Antwoord #3 Oktober 07, 2015, 13:31:21
edit2Rapporteer  
Parkie +1
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.