WOO sports daily height charts

HuibN

Berichten: 304
Antwoord #250 Juni 03, 2016, 11:24:22
edit2Rapporteer  
Als je een beetje sportief aangelegd bent dan verwijder je meteen zo'n sessie.
Je maakt jezelf belachelijk (in mijn ogen dan).
Het is jammer dat je zelf niet zo'n enkele sprong die duidelijk fout is, kan verwijderen. Lijkt mij geen grote update van de software als je bepaalde sprongen kan verwijderen ipv nu dat je een hele sessie moet verwijderen.
Ab Oldschool

Berichten: 54
Antwoord #251 Juni 03, 2016, 11:31:01
edit2Rapporteer  
Volgens mij is het niet zo zeer van de laatste tijd, maar wordt misschien wel erger. Misschien ook doordat er steeds meer van verkocht worden, en daardoor meer fouten komen.
Maar wat ik al eerder zei, het komt al lang voor en ook in de bovenste regionen. Het is vooral duidelijk als je kijkt naar de langste sprongen. Dan kan je de leaderboard meteen weggooien. Wordt onbruikbaar met zoveel fouten. Maar ook de hoogte spronUgen vind ik schrikken.
Woo is leuk voor onderling vergelijk en kijken waar je staat.
ErikFanatic

Berichten: 459
Antwoord #252 Juni 03, 2016, 11:39:17
edit2Rapporteer  
Die Peter Nieuwenhuizen scheept Evan in de sessie comments van Marco Kiteboy af als hater, vervolgens kijk ik naar zijn PR, zie ik weer het zelfde patroon, een zeer afwijkende sprong, nl.l 16,3m, 13.1 sec, 0,5g. Dus ook hij heeft een score in de sessie die totaal niet overeen komt met de rest van de sprongen in de zelfde sessie d.d. 5 feb 2016. Het speelt dus duidelijk al een tijdje dit probleem.

Het zijn de sprongen met een extreem lange hangtime in combinatie met lage G-landing, je pikt ze er makkelijk uit in de sessie.  Mijn vertrouwen is hierbij wel naar een dieptepunt gezakt helaas.

Ik zal mijn eigen sessie`s eens onder de loep nemen

edit- Gelukkig, mijn PR is legit, maar mijn hangtime record klopt duidelijk niet. n.l. 7,6m, 8,7sec en 0,6G.
Ab Oldschool

Berichten: 54
Antwoord #253 Juni 03, 2016, 12:21:36
edit2Rapporteer  
Ik kijk nu al paar weken vanuit deze optiek en moet zeggen Erik, ik heb respect voor de Nederlandse toppers. Hun resultaten lijken grotendeels te kloppen. Bewijzen zichzelf keer op keer. Het lijkt mij dat de onderlinge pikorde hier een zuivere strijd is. Daarvoor doet de woo het wel goed. Alleen als je gaat kijken naar absolute rangschikking, dan is dat naar mijn idee waardeloos. Je kan niets bewijzen. Het kost te veel tijd om alle verdachte data op te zoeken. Tenzij je nr 10 van de wereld bent of zo.
Daarbij komt ook nog dat er m.i. ook nog fouten in zitten die niet voldoen aan de boven beschreven samenhangen. Woo zou er goed aan doen dit probleem snel te onderkennen. De nieuwe mogelijkheden van de late update maken het nog leuk om steeds sessie en locaties te vergelijken. Lange termijn rangschikkingen zijn voor Woo niet lang meer serieus te nemen.

Een idee is wellicht dat je met de # gaat werken met klassementen/competities. 15m+, 10m+ oid. En dan per land of per spot. Om in zo'n klassement te worden toegelaten, kunnen de leden bezwaar maken tegen een sprong, van bijv.15m+, die iemand recht zou geven tot toetreding van dat klassement.
Steven34

Geen avatar

Berichten: 16
Antwoord #254 Juni 03, 2016, 13:11:41
edit2Rapporteer  
Als je een beetje sportief aangelegd bent dan verwijder je meteen zo'n sessie.
Je maakt jezelf belachelijk (in mijn ogen dan).
Het is jammer dat je zelf niet zo'n enkele sprong die duidelijk fout is, kan verwijderen. Lijkt mij geen grote update van de software als je bepaalde sprongen kan verwijderen ipv nu dat je een hele sessie moet verwijderen.


Dat ik de sessie niet gelijk verwijderd heb is om in de winkel aan te kunnen tonen dat mijn woo niet naar behoren werkt.
Is niet de eerste keer en om eerlijk te zijn om iedere keer mijn sessie te gaan delete omdat er gegevens niet kloppen dan hou ik geen sessie meer over  Wink ( heb er nu al 6 moeten delete )
Dus als ik mij daardoor belachelijk maak in jou ogen om de dag nadat het gebeurt is even langs de winkel te gaan om het ook hun te laten zien prima dan maak ik mij wel belachelijk voor het moment dat ik zo hoog op het leaderboard sta voor die dag.

Maar het gevolg is wel dat ik nu een nieuwe woo ga krijgen en dan hopelijk geen foutieve sprongen meer worden weer gegeven.
Zal de sessie zo delete   Kiss

Hoop ergens ook dat je per sprong kan delete dat had mijn veel gescheeld.

Wat er is gebeurt waarom de woo dat al verschillende keren heeft geregistreerd  Huh Huh Huh . Ik heb echt geen idee.
ErikFanatic

Berichten: 459
Antwoord #255 Juni 03, 2016, 13:36:54
edit2Rapporteer  
Zou dit niet eerder een softwarematig probleem zijn? Vermoedelijk nu er een tool is om videomateriaal te linken aan de sprongen zal zo`n foutieve meting vast een keer vastgelegd worden.

Ik heb een vermoeden dat er twee sprongen voor één worden aangezien of zoiets dergelijks.
Hier natuurlijk ook nul verstand hoe het apparaat precies werkt.

edit, verder top reactie hierboven, volgens mij zien we allemaal liever dat deze problemen zo snel mogelijk worden opgelost.  Roll Eyes
HuibN

Berichten: 304
Antwoord #256 Juni 03, 2016, 14:04:27
edit2Rapporteer  
Als je een beetje sportief aangelegd bent dan verwijder je meteen zo'n sessie.
Je maakt jezelf belachelijk (in mijn ogen dan).
Het is jammer dat je zelf niet zo'n enkele sprong die duidelijk fout is, kan verwijderen. Lijkt mij geen grote update van de software als je bepaalde sprongen kan verwijderen ipv nu dat je een hele sessie moet verwijderen.


Dat ik de sessie niet gelijk verwijderd heb is om in de winkel aan te kunnen tonen dat mijn woo niet naar behoren werkt.
Is niet de eerste keer en om eerlijk te zijn om iedere keer mijn sessie te gaan delete omdat er gegevens niet kloppen dan hou ik geen sessie meer over  Wink ( heb er nu al 6 moeten delete )
Dus als ik mij daardoor belachelijk maak in jou ogen om de dag nadat het gebeurt is even langs de winkel te gaan om het ook hun te laten zien prima dan maak ik mij wel belachelijk voor het moment dat ik zo hoog op het leaderboard sta voor die dag.

Maar het gevolg is wel dat ik nu een nieuwe woo ga krijgen en dan hopelijk geen foutieve sprongen meer worden weer gegeven.
Zal de sessie zo delete   Kiss

Hoop ergens ook dat je per sprong kan delete dat had mijn veel gescheeld.

Wat er is gebeurt waarom de woo dat al verschillende keren heeft geregistreerd  Huh Huh Huh . Ik heb echt geen idee.
Idd. Goede reactie, Steven. Ik bedoel meer dat je de score laat staan en daarmee jezelf kampioen waant door vast te houden aan een duidelijk foute meting.
Suggestie. Misschien dat een schermafdruk ook helpt bij het verkrijgen van een nieuwe Woo.
Ab Oldschool

Berichten: 54
Antwoord #257 Juni 03, 2016, 14:14:13
edit2Rapporteer  
Nee volgens mij niet softwarematig. Krijg je van de winkel een andere (minder gevoelige) woo. Dan ben je er van af. Hardware dus.
Mensen raken al hun log-sessie gegevens kwijt, zoals steven aangeeft. Voor sommige mensen het belangrijkste van hun woo. Niet iedereen blijft zich verbeteren of kite samen met vrienden of is belangrijk in de rangschikking. Bovendien zullen sommige niet toegeven. Dit krijg je nooit meer opgeschoond.

Ik hou het bij gevoeligheid. Ik vraag mij af of het probleem van te weinig sprongen en van kleine sprongen onder bepaald niveau, dezelfde oorzaak kan hebben maar dan te ongevoelig.
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #258 Juni 03, 2016, 16:03:49
edit2Rapporteer  
De mijne geeft altijd te weinig hoogte aan,  dacht wel dat er wat mis was. Grin
Ab Oldschool

Berichten: 54
Antwoord #259 Juni 03, 2016, 18:13:13
edit2Rapporteer  
De mijne geeft altijd te weinig hoogte aan,  dacht wel dat er wat mis was. Grin

Woo nachtje in de diepvries Marcus, wordt hij lekker gevoelig van  Smiley.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #260 Juni 03, 2016, 19:48:50
edit2Rapporteer  
Mijn Woo gaf gisteren geen enkele sprong weer, jammer dat je de Woo moet aanzetten tijdens een sessie. Dat hoop ik geen tweede keer te vergeten.
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #261 Juni 04, 2016, 22:11:17
edit2Rapporteer  
Hahaha, geweldig André  Grin schater
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #262 Juni 08, 2016, 14:34:31
edit2Rapporteer  
Jammer, hoe verder je de sessies in duikt hoe meer van die bizarre sprongen met 10s+ hangtime <1gr landing en daarom ook een hoogte die je in twijfel kunt trekken.

Gelukkig waren afgelopen dagen wel vrij van fouten in Nederland:

ErikFanatic

Berichten: 459
Antwoord #263 Juni 08, 2016, 15:37:03
edit2Rapporteer  
Helemaal met je eens Evan, hopelijk gaan ze dit probleem adequaat oplossen.

Iig gratz met je no.1 noteringen!
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #264 Juni 16, 2016, 17:40:05
edit2Rapporteer  
Afgelopen week weinig afwijkingen tegen gekomen of hij moet mn gevlieg met hydrofoil verkeerd meten Wink

Bizar met hoe weinig wind je toch nog goed de lucht in gaat.  Hoger dan 12,9m is me alleen nog maar met twintip in 7Bft gelukt. Al zeker niet met de 20kn van dinsdag.
HuibN

Berichten: 304
Antwoord #265 Juni 16, 2016, 17:53:18
edit2Rapporteer  
Maar wordt het voordeel van de het foilboard naar mate de wind toeneemt niet minder?
Ik zie je niet met 25+ op dat board staan of ......
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #266 Juni 16, 2016, 18:12:59
edit2Rapporteer  
Pffft, 12,9m met een hydrofoil? Heb je ook het gevoel dat je zo hoog zat of was de Woo aan het liegen?
Jeroen Schoots

Geen avatar

Berichten: 62
Antwoord #267 Juni 16, 2016, 18:30:09
edit2Rapporteer  
Frank82 ,Evan zien vliegen dinsdag,hij ging echt hoog!
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #268 Juni 16, 2016, 18:35:45
edit2Rapporteer  
Voelde ook hoog ja, al maken de sprongen op een twintip met veel horizontale verplaatsing en loop om te landen meer indruk dan recht omhoog en omlaa. Maar ik moet nog wat vertrouwen kweken, ben pas een paar weken overgestapt op stapped foilen na twee jaar alleen maar strapless.

Was met een 9m chrono op 19m lijnen terwijl Huib nog met zijn 13m Edge bezig was.
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #269 Juni 16, 2016, 18:40:32
edit2Rapporteer  
Bizar zeg, dat je met zo weinig wind zo hoog komt.
HuibN

Berichten: 304
Antwoord #270 Juni 16, 2016, 19:05:56
edit2Rapporteer  
Wat ook opmerkelijk is als je de data bekijkt van Evan, is het aantal >10m  sprongen!
Alleen hangtime valt tegen voor zulke hoge sprongen. Misschien toch grotere kite? Of word je dan te vaak van het board getrokken?
ErikFanatic

Berichten: 459
Antwoord #271 Juni 21, 2016, 10:30:31
edit2Rapporteer  
Hier de Daily NL van gister.

Eindelijk weer een beetje echte wind, knoopje of 25. Helaas door materiaalpech sessie vroegtijdig afgebroken, maar desalniettemin was het weer een heerlijke sessie.

Ook weer een paar heerlijke loops rond gegooid wat met een 10m Torch echt hemels is Joepie
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #272 Juni 21, 2016, 10:35:15
edit2Rapporteer  
Goed bezig Erik! Ik heb te lang op de zon gewacht en daardoor geen vlagen meer boven de 20kn gehad, maar wel een heerlijke sessie met een ondergaande zon in plaats van regen.
ErikFanatic

Berichten: 459
Antwoord #273 Juni 21, 2016, 10:55:30
edit2Rapporteer  
@Evan, de regen viel me alles mee, het was warm en dunne regendruppels. Dus niet echt hinderlijk in de ogen etc.

Ik vaar de Naish Torch 10m 2014 met mijn Flexifoil ID bar, waar ik een 5e lijn aan toe heb gevoegd. Met lage Y-split, werkt gelukkig uitstekend. Heb het nog niet kunnen vergelijken met de originele lijnen (hoge Y-split), maar het valt me helemaal niet tegen.

Dik voordeel is de perfect werkende swivel. Heb daarnaast een tijd geleden bij jou een Qzone QR gekocht en hierdoor helemaal van de problemen met stuk gaande chickenloops af.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #274 Juni 21, 2016, 11:04:09
edit2Rapporteer  
Dat Naish standaard nog geen swivel heeft....

Maar toch wel verrassend dat het met lage Y ook werkt, dacht echt dat ze dan niet lekker meer vlogen,  maar dat kan ook de oudere modellen geweest zijn.


Zaterdag ging het wel wat hoger, moet toch eens 24m lijnen proberen in plaats van de 19m op mijn race bar nu. Benieuwd of dat hoger gaat met hydrofoil.  Moet ook nog steeds hydrofoil + C4 testen met springen, al zal het landen wel wat moeilijker worden met minder hangtime.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.