11jaar, 32kg, welk materiaal

PieterK

Berichten: 264
Logs: 0 | 241 uur
Antwoord #25 Januari 18, 2016, 11:53:19
edit2Rapporteer  
Mijn dochter (9) leert het nu (van mij) met een Viron flysurfer 4m
Een Viron is denk een van de beste kennismakingskite's die er is voor kids (en onverwoestbaar).  -Herstarten gaat vanzelf (hij staat na een crash gewoon weer aan de rand v het windvenster te wachten op barinput)
-weinig lift
-zeer goede depower, ook bij veel wind zonder problemen dwars door het windvenster)

 Voor een 11 jarige zou ik een 4m viron kopen om vertrouwt te raken een 6 zou ook wel kunnen,
Ik was bij vliegers&co en hij wees me ook op de Viron. Dus ik ben ook aan het denken voor mijn zoon van 9. Hij is 35kg, oefent nu met een 2m matrasje en landboard.

Voordeel van de Viron:
Zoals genoemd door Martijn: weing lift, eenvoudig herstarten, zeer goede depower, onverwoestbaar
Ook makkelijk te gebruiken op het land.
Prijs (?)
Ik kan hem zelf ook nog op het landboard gebruiken.

Toch heb ik ook nog wat vragen:
Ik lees hier en daar dat de kite moeite heeft om hoogte te lopen.
Is er verschil tussen de Viron 2 DLX en de vorige generatie Viron? Ja, het is Lotusdoek, maar is er aan de shape / eigenschappen wat veranderd?
Zou ik voor 4 of 6m gaan?
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #26 Januari 18, 2016, 17:53:00
edit2Rapporteer  
Vragen over matrasvliegers zoals de Viron kun je wellicht beter op vliegerforum.nl stellen. De Viron is geen gangbare vlieger in zuid NL iig.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.