Welke camping Bretagne?

joepje

Berichten: 206
Maart 17, 2016, 12:13:19
edit2Rapporteer  
Hoi, de koers voor augustus gaat waarschijnlijk richting Bretage. Leucate en Rosas zijn me te druk. Nu is de vraag; Welke camping ligt mooi aan het kitestrand en is voor kinderen geschikt? Iemand ervaringen? Andere mooie buitenlandse spots met een kindvriendelijke camping??

Dank!
audi

Berichten: 752
Antwoord #1 Maart 17, 2016, 15:47:36
edit2Rapporteer  
Denemarken en dan bij ringkobing.
Camping skaven strand.
Zeer kind vriendelijk en kniediep water.
En gelukkig nog lekker rustig op het water.
joepje

Berichten: 206
Antwoord #2 Maart 17, 2016, 16:15:45
edit2Rapporteer  
Helaas A
udi, we willen zon! Veel zon. Nu weet ik hoe mooi Denemarken is maar te weinig zekerheid op zon!
LennardK

Berichten: 116
Antwoord #3 Maart 17, 2016, 17:19:59
edit2Rapporteer  
Als je geduld hebt tot eind juli heb ik waarschijnlijk wel een antwoord voor je. Wij zijn van plan in juli naar Bretagne te gaan met tent en kids. Het idee is om via de noord en west kust uiteindelijk te eindigen in de buurt van Quiberon.

Wij zijn echter ook nog nooit in Bretagne geweest dus ook voor mij zijn alle tips welkom.
Ad

Geen avatar

Berichten: 7
Antwoord #4 Maart 17, 2016, 17:59:54
edit2Rapporteer  
Les Sables Blanc bij Plouharnel / Quiberon ,

prima camping, ligt op een smal schiereiland dus alle windrichtingen goed : een probleem : nauwelijks wind in de zomer ( dat geldt voor heel Bretagne )

Audi hierboven heeft gelijk : Denemarken heeft veel wind, goede campings, ietsje noordelijk van Ringkjobing :  Klitmoller ( Cold Hawai ) : windstatistiek 80% +


jules_peterlynn

Berichten: 141
Antwoord #5 Maart 17, 2016, 19:11:01
edit2Rapporteer  
Sluit me bij Ad aan, prima camping top locatie alleen de wind liet het bij ons ook nogal afweten, wel prima golfsurfomstandigheden Smiley
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #6 Maart 18, 2016, 01:24:00
edit2Rapporteer  
Camping Des Abers op het uiterste westelijke puntje .....


http://www.youtube.com/watch?v=5AoU_ZSjKlk



http://www.youtube.com/watch?v=E9oU7TNcWMs
LennardK

Berichten: 116
Antwoord #7 Maart 18, 2016, 09:37:45
edit2Rapporteer  
@ Ocean Limbo: Des Abres ziet er goed uit! Mag je op het strand bij de camping het water op met je vlieger?

@ Ad: Als ik naar de camping bij Sables Blanc kijk via Google Earth vind ik het er behoorlijk kaal uitzien. Klopt dit of valt dit wel mee?
Ad

Geen avatar

Berichten: 7
Antwoord #8 Maart 18, 2016, 13:56:48
edit2Rapporteer  
@ Lennnard  de kampeervelden zijn behoorlijk kaal, maar er is wel een speelplaatsje tussen de bomen en er ligt een strandje aan de camping. Je kunt bij het strand aan de andere kant van de weg inderdaad bij gebrek aan wind erg goed golfsurfen.

Bij La Torche / Plouvan ligt ook een prachtig surfstrand, maar ook daar laat de wind net als in heel Bretagne het wel heel vaak afweten. Ik weet er geen camping.
PieterK

Berichten: 264
Logs: 0 | 241 uur
Antwoord #9 Maart 18, 2016, 14:06:22
edit2Rapporteer  
Ik ben op Beausejour in Quiberon geweest. Mooie camping, geschikt voor kinderen, krijgt maar twee sterren, maar is vooral schoon en is op loopafstand van een strand (straat oversteken). Daar kun je waarschijnlijk kiten met Oost. Ik heb op andere plek gekite met west. Relaxte golven. Maar, wat Jules schrijft: maar anderhalve dag wind in twee weken ;-(
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #10 Maart 18, 2016, 19:13:56
edit2Rapporteer  
@ Ocean Limbo: Des Abres ziet er goed uit! Mag je op het strand bij de camping het water op met je vlieger?

@ Ad: Als ik naar de camping bij Sables Blanc kijk via Google Earth vind ik het er behoorlijk kaal uitzien. Klopt dit of valt dit wel mee?

Bien sure, pas de problem ...
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #11 Maart 18, 2016, 19:36:14
edit2Rapporteer  
Citaat
Bij La Torche / Plouvan ligt ook een prachtig surfstrand

Een van mijn mooiste sessies ooit gevaren  ThumpsUp

Voor de rest kale bedoeling en er zitten enkel campings in de buurt even googlen
LennardK

Berichten: 116
Antwoord #12 Maart 18, 2016, 20:34:28
edit2Rapporteer  

Een van mijn mooiste sessies ooit gevaren  ThumpsUp

Voor de rest kale bedoeling en er zitten enkel campings in de buurt even googlen

Heb je misschien nog een filmpje?  Wink Grin
manofglass

Berichten: 151
Antwoord #13 Maart 22, 2016, 20:28:03
edit2Rapporteer  
bij plage de goulien werd volop gekite toen ik nog alleen surfde
zit camping aan 't strand
zou wel ff navragen wat de regels zijn mbt het kiten: in frankrijk weet je 't maar nooit

ligt vlak bij de mooiste surfspot van frankrijk waar ook wordt gekite: la palue

van beide spots zijn filmpjes op youtube te vinden.

heb zelf op camping les bruyeres gezeten: heeeeeele kleine goedkope camping


ga trouwens zelf al jaren naar camping la mayotte en ook dit jaar gaan we daar naar toe, net zoals meerdere kiters op dit forum
topcamping voor kids
wel grote kite en deur meenemen

http://www.mayottevacances.com/
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #14 Maart 24, 2016, 14:51:51
edit2Rapporteer  
Citaat
Heb je misschien nog een filmpje? 


Zeker

La Torsche Bretagne

Super Wereldse kite spot !

We (Teiger en familie) waren er in 2008

Tot nu toe mijn allermooiste sessie daar gevaren

Mocht je er in de buurt zijn, dan heen gaan

Je krijg er geen spijt van !

Alvast Prettige  Paasdagen





http://vimeo.com/160228077

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.