Levitaz foilboards

geloof68

Berichten: 2096
Januari 23, 2016, 17:23:16
edit2Rapporteer  
Al eerder aangekondigd, maar vandaag op de ISPO in München is de officiële introductie van twee Levitaz foilboards:
Tranformer --> waveboard (straps & fins)
Exo --> foil board (straps)

#flyoverwater https://levitaz.com
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 Januari 24, 2016, 15:20:22
edit2Rapporteer  
Kom kom, beetje summiere info Andre! Tongue Wink
Hier al de eerste afbeelding ervan. Niet heel duidelijk, maar de enige die te vinden is op dit moment op het WWW
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #2 Januari 24, 2016, 21:20:39
edit2Rapporteer  
Sorry Michiel, ik mis bijvoorbeeld ook nog de afmetingen. Ik weet alleen wat de retailprijzen van de boards zijn.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #3 Januari 24, 2016, 23:14:57
edit2Rapporteer  
We will add 2 BOARDS and the hotly discussed BIONIC Race Setup to our product range.

De Bionic is een extra kleine achter vleugel die samen komt met een lagere romp om een deel van het verlies aan stabiliteit te te vangen.  Het levert een verminderde weerstand maar wel een iets minder stabiele foil op, als je op hoog niveau racet dus onmisbaar.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4 Januari 25, 2016, 08:07:39
edit2Rapporteer  
Nu gaan we het krijgen: ieder grammetje, iedere milli C waarde minder weerstand = nieuw product voor de race-scene Grin

Wellicht dat dit een iets hogere topsnelheid toe staat, maar juist stabiliteit op hoge snelheden is op dit moment het probleem bij de races.
We gaan nog veel ontwikkelingen zien de komende jaren
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #5 Januari 25, 2016, 23:52:29
edit2Rapporteer  
Toch lijken de grote stappen in de ontwikkeling alweer achter ons te liggen,  maar wie weet wat er nog op de tekentafel ligt....
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #6 Januari 26, 2016, 10:38:08
edit2Rapporteer  
Het begint net Evan. Over 5 jaar lachen we om onze huidige foils Wink
Mark my words!

Ik vermoed dat de ontwikkelingen een beetje remmen omdat de ontwikkeling nu meer ligt op de massa produceer baarheid van de vleugels en masten. Pas als de prijs daalt (en het foilen echt here to stay blijkt) zal de focus weer meer op product ontwikkeling komen te liggen.

De investeringen van merken zoals Levitaz en Zeeko moeten zich eerst een beetje gaan terug verdienen.
Dit is nog steeds pionieren!
Het feit alleen al dat Levitaz nu pas met eigen boards komt Wink
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #7 Januari 26, 2016, 10:54:39
edit2Rapporteer  
Momenteel heb ik alleen vleugels gezien die onder een directional gemonteerd zijn. Dit veronderstelt dus dat de betreffende surfer overweg kan met een directional.

Wat mij nu interessant lijkt is: " Is het mogelijk een vleugel te ontwikkelen die als twintip gevaren kan worden?"

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #8 Januari 26, 2016, 11:20:41
edit2Rapporteer  
Momenteel heb ik alleen vleugels gezien die onder een directional gemonteerd zijn. Dit veronderstelt dus dat de betreffende surfer overweg kan met een directional.

Wat mij nu interessant lijkt is: " Is het mogelijk een vleugel te ontwikkelen die als twintip gevaren kan worden?"


Ten eerste is directioneel varen zoveel makkelijker dan iedereen denkt.
Het overstag gaan en/of gijpen is lastiger, maar niet ondoenlijk veel moeilijker voor een ervaren twintip piloot!

De voordelen wegen m.i. zwaarder dan de nadelen van de langere leercurve: veel meer efficiency, meer snelheid, beter upwind, etc.

Daar een hydrofoil echt een reuzenstap in efficiency is t.o.v. van een twintip (onder hydrofoilers dikwijls omschreven als een "stoeptegel", want zo voelt het nadat je een keer op een hydrofoil gestaan hebt Wink) zie je dus weinig bi-directionele hydrofoils.

Maar ze zijn er wel, hier een voorbeeld:


http://vimeo.com/81789343
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #9 Januari 26, 2016, 12:51:52
edit2Rapporteer  
Michiel,

thx.


maar wat een irritant muziekje ......... moest verboden worden  Grin
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.