Gilion Goveia - Xensr

Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #25 Februari 15, 2016, 19:22:03
edit2Rapporteer  
Volgens mij vind je alles leuk Huib  schater
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #26 Februari 16, 2016, 00:31:34
edit2Rapporteer  
Gilion zal ongetwijfeld gigantisch hoog kunnen springen. Daar ben ik van overtuigd / respect!
Als je echter een (wereld)record claimt moet je dat wel zo organiseren dat er geen discussie ( zoals in de voorgaande berichten in dit topic) ontstaat.

En ik blijf nog steeds genieten van die über beginner die na z'n eerste sprongetje van 50cm met een trotse blik 
( zo van "zag je mij gaan! "   Grin )  van het water af komt. Het gaat om de fun jongens en meisjes, de ultieme basis van het kitesurfen toch?

roelandp

Berichten: 422
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #27 Februari 16, 2016, 11:02:17
edit2Rapporteer  
Ik geef er ook niet zoveel om, maar Gillion springt sowieso altijd crazy hoog.

Gilion (en anderen) die hun device eens willen testen op accuraatheid:

Indien je een iPhone 6  of 6Plus (of nieuwer) hebt, kun je deze eens een sessie meenemen en dan je data loggen met een app die gebruik maakt van de barometer sensor die op deze device aanwezig is. Deze logt onafhankelijk en accuraat op basis van de luchtdruk je hoogte.

Bijgevoegd een screenshot van hoe ik de trap (3 hoog) af en op loop.
De Bosch MP280 sensor altimeter barometer luchtdruk sensor die aan boordt van deze telefoon zit, geeft een minimale accuraatheid 0.1 HPA van 0,50 - 1meter, bij relatieve metingen.

Met bijvoorbeeld een app als: https://itunes.apple.com/us/app/barometer-altimeter-for-iphone/id923043780?mt=8 Kun je onafhankelijk je sessie loggen. De Pro export feature kost 2 dollar.  En krijg je een excel sheet met je logs die je dan weer naast je xensr / woo logs kan leggen.

Nb voor android zijn er nog veel meer devices met barometers. Recente HTC's en Samsung S-series (vanaf 3) en Notes hebben de sensor ook aanboord. Bijv. een app als https://play.google.com/store/apps/details?id=yuk.altibaro&hl=en ziet er goed uit (weet niet zeker of de export feature hier ook op zit) en maakt gebruik van deze sensors om te loggen.

Wellicht een mooie add-on om de data van de dubbele woo en de xensr eens mee te vergelijken (en eens en voor altijd duidelijkheid te hebben in de accuraatheid van deze devices).
gyttja

Berichten: 107
Antwoord #28 Februari 16, 2016, 15:32:34
edit2Rapporteer  
Volgens mij zit er in de Xensr ook een druk/barometer.

Ik hoop dat Gilion het lukt om een officieel record te maken, waarbij er geen discussie mogelijk is.
Dat gun ik hem van harte.
Dat hij hem claimt snap ik, zou ik ook doen waarschijnlijk.
Daarnaast heb je bij zo'n tv crew niet de mogelijkheid om een week te wachten tot het geverifieerd is ofzo.
Overigens zijn die beelden niet heel goed voor een camera ploeg, maar die hebben dan ook duidelijk niet echt het materiaal gebruikt voor dit soort omstandigheden. 200mm lens is in dit geval niet voldoende. Een simpele filmcrew van een keine zender/studio heeft niet altijd goede materialen voor alle type opnamen helaas. En aangezien dit op een soort KPN eigen zender is verwacht ik er niet veel van, zeker na het zien van deze beelden. Ze zullen vooral op binnen filmen gericht zijn.

Het is inderdaad jammer dat de bekende namen wel op hun blauwe ogen geloofd worden, en Gilion overal op wordt aangesproken.
Hij verwoord zich misschien niet altijd even tactisch, En zullen de meeste pro's daarin wel training gehad hebben hoe je het beste naar de buitenwereld reageert..
Er zit een heel team achter die gasten, en dat helpt natuurlijk wel. Goed kiten en dingen goed verwoorden en naar buiten brengen zijn 2 verschillende talenten.

Gilion we wachten gewoon af tot de volgende storm. Nu weet je wat er nodig is voor een officieel record.
Aldoende leert men, en als jij het met goede data over kan doen hebben wij niets meer te zeggen natuurlijk. Ik gun het je van harte.
Daarna doortrainen naar megaloops met handlepasses misschien? Dan zien we je vast nog eens op KOTA.
Hoog springen doe je al, dat is wel bewezen  ThumpsUp
roelandp

Berichten: 422
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #29 Februari 16, 2016, 17:20:52
edit2Rapporteer  
Volgens mij zit er in de Xensr ook een druk/barometer.

Volgens mij niet... Ik lees bijvoorbeeld dit:

"The Xensr Air has a 3D axis motion sensor combined with a highly accurate GPS unit to enable it to measure, speed, location, impact, altitude, jump height and much more."
(op https://www.supboardermag.com/2016/02/13/press-release-xensr-air-sup-data-logger/)
(Ik heb het nu iig gevraagd bij Xensr en de oprichter ervan op Twitter).

Wat ik begreep werkt dat niet zo goed omdat die dingen zo waterdicht moeten worden ingepakt dat de barometrische druk niet door komt... Maar goed dat haal ik ook weer ergens van een forum.
Waterragger

Geen avatar

Berichten: 189
Antwoord #30 Februari 16, 2016, 17:31:49
edit2Rapporteer  
Volgens mij zit er in de Xensr ook een druk/barometer.

Volgens mij niet... Ik lees bijvoorbeeld dit:

"The Xensr Air has a 3D axis motion sensor combined with a highly accurate GPS unit to enable it to measure, speed, location, impact, altitude, jump height and much more."
(op https://www.supboardermag.com/2016/02/13/press-release-xensr-air-sup-data-logger/)
(Ik heb het nu iig gevraagd bij Xensr en de oprichter ervan op Twitter).

Wat ik begreep werkt dat niet zo goed omdat die dingen zo waterdicht moeten worden ingepakt dat de barometrische druk niet door komt... Maar goed dat haal ik ook weer ergens van een forum.

Daar maak ik mij met jou Iphone ook een beetje zorgen om. Hoe goed werkt deze meter nog in een gesloten zip-lock zakje?
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #31 Februari 16, 2016, 18:03:25
edit2Rapporteer  
Daar maak ik mij met jou Iphone ook een beetje zorgen om. Hoe goed werkt deze meter nog in een gesloten zip-lock zakje?

..zolang dat zakje niet vacuüm is getrokken, nullo problemo   Wink Denk hierbij aan de vele waterdichte horloges met altimeter
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #32 Februari 16, 2016, 21:33:00
edit2Rapporteer  
Een barometer meet luchtdruk... als je 'm in een luchtdicht zakje opsluit en vervolgens in het zakje knijpt zal de luchtdruk in het zakje toenemen.

kite2fly

Berichten: 234
Antwoord #33 Februari 16, 2016, 22:33:45
edit2Rapporteer  
Misschien ter verduidelijking

Er bestaat niet zoiets als een "officieel world record kite jump"

Het enige wat bestaat is een WOO leaderboard!

De bekende namen en merken claimen ook helemaal niks, North claimt niet dat hun Vegas het record hoogspringen heeft en Hadlow schrijft nergens dat hij een wereld record heeft (volgens mij)

Om een wereld record vast te stellen is het een vereiste dat je dit nauwkeurig vast kunt stellen en de foutmarge in de meting kent.

Met touwtje springen en hotdog eten is dat simpel maar een kite sprong hoogte exact bepalen is helaas meer voor nodig dan een foto vanaf strand, gevoel, Woo of Xensr. Zelfs als 2 Woo's of 2 Xensrs hetzelfde aangeven zegt dat niet automatisch  dat het getal ook overeenkomt met de werkelijkheid (onder alle condities)

De enige claim waar sprake van kan zijn is dat iemand bovenaan staat in het Woo leaderboard...en die stonden in dit geval uit.... dus staat Hadlow gewoon nog bovenaan in het Woo leaderboard, een gevoel, foto of Xensr uitslag heeft daar niks mee te maken. Gillion zal nu dan bovenaan staan in het Xensr leaderboard....niet minder en vooral ook niet meer (imo)

Enige toevoeging, als Woo en/of Xensr met een firmware update komt die te maken hebben met uitschieters/verbeterede reken modellen etc etc...zou eigenlijk zelfs het hele vorige leaderboard leeg moeten worden gemaakt, maar goed....dat is misschien weer een andere discussie  Wink

 
daantjes

Geen avatar

Berichten: 306
Antwoord #34 Februari 17, 2016, 10:14:22
edit2Rapporteer  
Kite2fly raakt volgens mij de kern. Met jezelf kronen tot 'the boss' of springkampioen  (met of zonder ingeschakelde TV ploeg) maakt niemand zich populair. Als je dan ook nog records claimt waarvan het bewijs ontbreekt dan moet je niet raar staan kijken als je niet als held wordt onthaald  Roll Eyes

Vanwaar die bewijsdrang? "Ik spring het hoogste, kijk maar in het Guiness book of records". Dat past gewoon niet bij de sport.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #35 Februari 17, 2016, 10:21:53
edit2Rapporteer  
Helemaal mee eens Daantjes  ThumpsUp
pewpew

Berichten: 779
Antwoord #36 Februari 17, 2016, 10:37:00
edit2Rapporteer  
Als de voorspellingen een beetje kloppen heeft gillian zondag een herkansing.
Zeger

Geen avatar

Berichten: 11
Antwoord #37 Februari 17, 2016, 10:56:39
edit2Rapporteer  
Kite2fly raakt volgens mij de kern. Met jezelf kronen tot 'the boss' of springkampioen  (met of zonder ingeschakelde TV ploeg) maakt niemand zich populair. Als je dan ook nog records claimt waarvan het bewijs ontbreekt dan moet je niet raar staan kijken als je niet als held wordt onthaald  Roll Eyes

Vanwaar die bewijsdrang? "Ik spring het hoogste, kijk maar in het Guiness book of records". Dat past gewoon niet bij de sport.

Het is maar wat voor naampje het beestje geeft. Wat is nu de definitie van wereldrecord? Gilion noemt het een WR en Hadlow / North brengt het naar buiten als hoogste op het Woo Leaderboard. Natuurlijk zit hier wel een nuanceverschil in maar dat zit ook tussen Hadlow en Gilion en het team wat hier achter zit. Voor zover ik weet doet Gilion alles in zijn uppie voor Fluid met wat hulp van vrienden.

Ik heb dan ook alleen maar respect voor dit soort ondernemers en ben het dan ook met
Gyttja eens.
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #38 Februari 17, 2016, 11:05:46
edit2Rapporteer  
Wat 3 jaar geleden al mogelijk was met filmen... Gewoon goed voorbereiden

http://vimeo.com/50877773

Ok , Woo was er misschien nog niet, maar een GoPro monteren doet al veel goeds
kite2fly

Berichten: 234
Antwoord #39 Februari 17, 2016, 12:33:21
edit2Rapporteer  
Ik heb dan ook alleen maar respect voor dit soort ondernemers en ben het dan ook met
Gyttja eens.

Dat eerste deel is iedereen (denk ik) het mee eens  Smiley....en zeker ik  Wink

De discussie gaat niet om de persoon maar om de argumenten (wat mij betreft) en de rand voorwaades en argumenten voor enige gefundeerde claim behalve een gemiste kans om op het Woo leaderboard bovenaan te komen is er niet....dat is de strekking van de verschillende reacties ThumpsUp
daantjes

Geen avatar

Berichten: 306
Antwoord #40 Februari 17, 2016, 12:38:54
edit2Rapporteer  
Het is maar wat voor naampje het beestje geeft. Wat is nu de definitie van wereldrecord? Gilion noemt het een WR en Hadlow / North brengt het naar buiten als hoogste op het Woo Leaderboard. Natuurlijk zit hier wel een nuanceverschil in maar dat zit ook tussen Hadlow en Gilion en het team wat hier achter zit.

Nou…tis maar wat je onder nuance verstaat. De 1e plek op het leaderboard van een of ander device of een officieel wereldrecord… Daar zit nog wel wat tussen als je het mij vraagt.
roelandp

Berichten: 422
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #41 Februari 17, 2016, 13:02:24
edit2Rapporteer  
Ik heb antwoord van de Xensr eindbaas gekregen:
GPS, 9 axis IMU (accel, gyro, mag) and pressure.
(ik had dus geen gelijk, er zit dus wel een drukmeter in)

Via mail van de Trace device ook antwoord binnen:
The device has a high frequency GPS and a 9-axis IMU, which gives you 10X the accuracy compared the GPS in your phone.

Ik hou het toch bij een meetlint.
kiteruitschell

Geen avatar

Berichten: 1719
Antwoord #42 Februari 17, 2016, 20:55:49
edit2Rapporteer  
Dit weekend weer nieuwe kansen voor de klassement jagers
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #43 Februari 17, 2016, 21:09:28
edit2Rapporteer  
Beetje gedurfde uitspraak ook Gillion
Geen Woo geen vergelijking, laat ze wat zien het weekend Wink
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #44 Februari 18, 2016, 21:04:34
edit2Rapporteer  
En ook de Woo kun je niet gebruiken voor een record zolang de kans bestaat dat een of meerdere sprongen een afwijking vertoont.

Pas als 3 of meer dezelfde apparaten, gemonteerd op hetzelfde board, 100% van de sprongen binnen een foutmarge van zeg 0,2m weten te registreren kunnen we gaan denken aan een wereld record van enige betekenis en dan nog zul je de sessie op camera moeten vastleggen als verificatie.

Met de huidige stand van de technologie is het een utopie om te verwachten dat een dergelijke preciezie te behalen valt met een enkele meer-assige bewegingssensor, al dan niet aangevuld met GPS of druksensoren.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.