Willen jullie aub mijn hond nooit meer meenemen van de Maasvlakte !!!

Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Januari 29, 2016, 20:42:48
edit2Rapporteer  
Kom ik terug aan de kant van een drijfpartij na een crash waarbij de ventieldop eruit klapte blijkt mijn hond ook nog eens te zijn verdwenen  Cry Uiteindelijk bleek ze blijkbaar door een paar overbezorgde kiters te zijn "gekidnapt" en bij de dierenambulance te Spijkenisse onder te zijn gebracht...

Nooit meer doen aub, de volgende keer bijt ze je kite aan stukken, ga ik haar persoonlijk op trainen  Roll Eyes

Door de hierdoor noodgedwongen voortijdig afgebroken kitesessie, de aan de dierenambulance betaalde 17,50 euro en de stress die het mij en mijn familie heeft gekost begint mijn weekeinde een stuk minder goed Angry

Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #1 Januari 29, 2016, 20:57:21
edit2Rapporteer  
Sorry hoor maar moest even glimlachen. Snap dat dit niet je beste sessie was.
Maar laat je die hond gewoon rondlopen dan als je op het water bent? Loopt hij niet weg ofzo?
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #2 Januari 29, 2016, 21:05:41
edit2Rapporteer  
Die hond van Marcel loopt al jaren over het strand achter hem aan te rennen, dat is de enige manier voor dat beest om zijn energie kwijt te kunnen Wink

Balen Marcel, pech hebben is al klote en dit als nasleep al helemaal.
KiterHans

Berichten: 208
Antwoord #3 Januari 29, 2016, 21:05:59
edit2Rapporteer  
Was dat een klein zwart hondje? Kan mij iets bij voorstellen dat ze die hebben meegenomen, was in de verste verte niemand te zien, dacht ook wat doet die hond daar alleen.
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #4 Januari 29, 2016, 21:09:15
edit2Rapporteer  
Leuk, dan loopt er straks dus een kite-verslindende hond los op t strand.. Misschien moet je gewoon ff wat aan dr halsband hangen ofzo. Vind t juist wel nobel dat iemand zich ontfermd heeft over jouw hond. Waarschijnlijk dacht deze persoon dat die hond gedumpt was op t strand of iets dergelijks.
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #5 Januari 29, 2016, 23:45:25
edit2Rapporteer  
Tis een bordercollie, medium formaat zwart met witte accenten. Alle Locals op de Maasvlakte kennen Ayla. Waren dus vast nieuwelingen...
Dobbelsteen

Geen avatar

Berichten: 296
Antwoord #6 Januari 30, 2016, 10:52:31
edit2Rapporteer  
Kan je geen berichtje aan z'n halsband doen dan? Waarin er staat dat jij (de eigenaar) op het water bent met een bepaalde kleur kite oid?

Maar het is eigenlijk toch wel best goed te begrijpen dat ze die weggebracht hebben als jij als enige op het water was en je was niet meer te zien door die crash.
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #7 Januari 30, 2016, 14:16:30
edit2Rapporteer  
Tja, dat kan natuurlijk wel maar is de afgelopen 14 jaar nog nooit nodig gebleken...

Maar goed, heb er al een uur kitelijnen uit elkaar halen opzitten en bij blij dat ik thuis ben gebleven. Komt er hier met bakken uit ;-)
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #8 Januari 31, 2016, 11:48:40
edit2Rapporteer  
Oe dat is effe stressen als je vriend niet op je staat te wachten  Shocked, maar toch een juiste actie van de mensen om de hand mee te nemen als er niemand meer te zien is. Ben eigenlijk benieuwd of mijn vriend (ook Border Collie) met iemand anders mee zou gaan  Huh
Maar mooi dat ie weer thuis is bij het baasje  ThumpsUp
HuibN

Berichten: 304
Antwoord #9 Januari 31, 2016, 12:05:18
edit2Rapporteer  
Beste Marcel, Ik heb jouw hond kunnen vangen. De eigenaar was in de verste verte niet te bekennen en jouw hond was onderkoeld en uitgeput.
Aan zijn halsband zat geen telefoonnummer of iets dergelijks.
Ik heb de dierenambulance gebeld en 2 jongens waren zo goed om hem naar Spijkenisse te brengen om daarna weer terug te komen.
Je hond was zo uitgeput dat deze naar boven is gedragen.
Ik vind je reactie en je zorg mbt je hond bijzonder ongepast!
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #10 Januari 31, 2016, 12:05:34
edit2Rapporteer  


Nooit meer doen aub, de volgende keer bijt ze je kite aan stukken, ga ik haar persoonlijk op trainen  Roll Eyes





Haha...train dan ook gelijk ff de kitelaunch enzo.....
toch maar wat om z'n nek hangen de volgende keer....
isomis

Berichten: 205
Antwoord #11 Januari 31, 2016, 12:06:50
edit2Rapporteer  
Prachtig voorbeeld weer van een kitesurfer waarbij de wereld alleen maar om hem heen draait :-)

Wees blij dat er nog zorgzame mensen zijn op de wereld.
rdeheld

Berichten: 426
Antwoord #12 Januari 31, 2016, 12:15:42
edit2Rapporteer  
Tis een bordercollie, medium formaat zwart met witte accenten. Alle Locals op de Maasvlakte kennen Ayla. Waren dus vast nieuwelingen...
Echt wat een reactie dit  zegt meer over de local dan over een nieuweling.
tgroot

Berichten: 664
Antwoord #13 Januari 31, 2016, 12:36:50
edit2Rapporteer  
Doe inderdaad een briefje in zijn halsband.
"ik ben aan het kiten. Als ik afdrijf met kite, neem me hond dan niet mee. Ik kom vanzelf terug. En zo niet, laat me hond dan maar kapot gaan." Mvg Marcel

Of had je topic begonnen met:  bedankt, maar ....

deze mensen hadden goede bedoelingen, en dat je dan zo uit de hoek komt vind ik vreemd.

Bovendien bereik je maar 20% vd kiters op de mv, en is dit topic wat dat betreft dus ook zinloos
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #14 Januari 31, 2016, 13:01:51
edit2Rapporteer  
Hulde voor HuibN.....een bedankje van Marcel zou op zijn plaats zijn ipv te schreeuwen hier op het forum....
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #15 Januari 31, 2016, 13:06:22
edit2Rapporteer  
Soms kan het therapeutisch werken om je frustratie van je af te schrijven Wink
tgroot

Berichten: 664
Antwoord #16 Januari 31, 2016, 13:10:52
edit2Rapporteer  
Soms kan het therapeutisch werken om je frustratie van je af te schrijven Wink

Net zoals gaan kiten (zonder hond Grin)
FransD

Berichten: 19
Antwoord #17 Januari 31, 2016, 18:26:05
edit2Rapporteer  
Er komen steeds meer nieuwe mensen naar de maasvlakte dus kan het makkelijk nog een keer gebeuren. Ik zou in het vervolg maar iets beter op je hond passen, zeker in de winter.
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #18 Januari 31, 2016, 19:06:53
edit2Rapporteer  
wees blij dat 'ie niet door een mof of belg is meegenomen. 
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #19 Januari 31, 2016, 20:03:07
edit2Rapporteer  
Misschien beter zo. Die hond jaagde alle vogels weg  Undecided
storm

Berichten: 348
Antwoord #20 Februari 02, 2016, 21:45:17
edit2Rapporteer  
En toen bleef het stil aan de kant van de hondenbezitter...
Een bedankje voor zoveel zorgzaamheid is eerder op zijn plaats dan een tik op de vingers.
daantjes

Geen avatar

Berichten: 306
Antwoord #21 Februari 03, 2016, 08:39:43
edit2Rapporteer  
Bravo Huib! Goed  om te lezen dat er nog mensen zijn die  zich om anderen (dieren) bekommeren.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #22 Februari 03, 2016, 10:45:18
edit2Rapporteer  
Beste Marcel, Ik heb jouw hond kunnen vangen. De eigenaar was in de verste verte niet te bekennen en jouw hond was onderkoeld en uitgeput.
Aan zijn halsband zat geen telefoonnummer of iets dergelijks.
Ik heb de dierenambulance gebeld en 2 jongens waren zo goed om hem naar Spijkenisse te brengen om daarna weer terug te komen.
Je hond was zo uitgeput dat deze naar boven is gedragen.
Ik vind je reactie en je zorg mbt je hond bijzonder ongepast!

Ofschoon ik mij de eerste reactie (plaatsen van dit gefrustreerde topic) van Marcel goed kan voorstellen, zou ik hetzelfde als Huibn hebben gedaan want ook ik ben een echte hondenliefheber..... ThumpsUp

@Ron
Een Duitser of Belg is nog niks ......... de Chinees ....... is meestal fataal voor honden Grin


Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #23 Februari 03, 2016, 23:10:09
edit2Rapporteer  
Haha, zo zie je maar weer eens hoe beperkt geschreven communicatie is in het overbrengen van een boodschap en hoe verschillend mensen dit ontvangen. Ben ik me helemaal lamgeschrokken dat mijn hond weg was, zag ik mij hierdoor gedwongen om een superkitesessie af te breken om de hele Maasvlakte af te zoeken  en nu ben ik ineens een dierenbeul...

@Huib, bedankt voor je bezorgdheid. Ik kan slechts terugkoppelen dat de de mensen van dierenambulance geen onderkoeling en/of uitputting hebben geconstateerd. Ik heb/had ook geen reden om aan te nemen dat dit het geval is/was. Ayla stopt altijd vanzelf wanneer ze het beu is of moe raakt. Ze loopt dan terug naar de opstapplaats en gaat dan gewoon bij mijn tas liggen.

PS die mensen van de dierenambulance uit Spijkenisse zijn trouwens erg betrokken en bewogen. Toplui !
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #24 Februari 04, 2016, 01:29:50
edit2Rapporteer  
Haha, zo zie je maar weer eens hoe beperkt geschreven communicatie is in het overbrengen van een boodschap en hoe verschillend mensen dit ontvangen. Ben ik me helemaal lamgeschrokken dat mijn hond weg was, zag ik mij hierdoor gedwongen om een superkitesessie af te breken om de hele Maasvlakte af te zoeken  en nu ben ik ineens een dierenbeul...

@Huib, bedankt voor je bezorgdheid. Ik kan slechts terugkoppelen dat de de mensen van dierenambulance geen onderkoeling en/of uitputting hebben geconstateerd. Ik heb/had ook geen reden om aan te nemen dat dit het geval is/was. Ayla stopt altijd vanzelf wanneer ze het beu is of moe raakt. Ze loopt dan terug naar de opstapplaats en gaat dan gewoon bij mijn tas liggen.

PS die mensen van de dierenambulance uit Spijkenisse zijn trouwens erg betrokken en bewogen. Toplui !

 ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.