Iemand ervaring met de Cabrinha Radar

Mitchel_12000

Berichten: 1183
April 06, 2016, 12:51:56
edit2Rapporteer  
Heeft iemand ervaring met de Cabrinha Radar? Ik zit te twijfelen of het een mooie stormkite is. En hoe is hij in de grotere maten?

Er zijn weinig reviews van te vinden, en wat ik ben tegengekomen spreekt elkaar een beetje tegen. Review van kiteworld magazine is heel positief, op een andere site lees ik weer dat hij tegenvalt en met name geschikt is als leskite/beginner.

Ik zoek een kite om mijn eerste kiteloops mee te leren en wat unhooked dingetjes te gaan proberen.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #1 April 06, 2016, 12:55:30
edit2Rapporteer  
Dan kun je beter voor de FX gaan, als je een Cabrinha kite zoekt.
Mitchel_12000

Berichten: 1183
Antwoord #2 April 06, 2016, 14:24:30
edit2Rapporteer  
Hoi Geloof, inderdaad ook al naar gekeken en een interessante optie. Heb je persoonlijke ervaringen met de FX en radar?
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #3 April 06, 2016, 15:28:31
edit2Rapporteer  
FX in 8m/9m, Switchblade in 6m/7m/9m/10m/11m/12m. Geen ervaring met de Radar, ik heb duidelijke voorkeur voor een bridled open C driestrutter zoals de FX/Enduro/Hantu/.... Stuurt lekker snel en ook wat pittiger in de (down)loops dan bij een beginnerskite zoals de Radar. De FX nodigt uit om geloopt te worden, maar heeft mij ook al een paar keer afgestraft doordat ik teveel op de kite lette in plaats van mijn board downwind te draaien. In NL zie je weinig Radars op het water, dat komt volgens mij ook omdat de Switchblade geschikt is voor beginners en tweedehands goed in de markt ligt.
Kemperman

Berichten: 491
Antwoord #4 April 07, 2016, 08:10:54
edit2Rapporteer  
Mijn Vriendin vaart met een 7m Cabrinha radar (2015). Heb er zelf ook een aantal keer mee gevaren. Ook nog in 35 knopen.

De bardruk ervaar ik persoonlijk als licht en heeft veel depower als je de bar van je afduwt. Het is een snelle kite voor een 7m en heeft een kleine draai cirkel. Kiteloops zijn er goed mee te leren aangezien de kite niet zoveel pull geeft in de loop. Wel kans dat je hierdoor er snel op uitgekeken raakt.

Unhookt heb ik er niet mee gevaren. Maar ik denk niet dat deze kite daar echt voor gemaakt is. Springen ging verbazingwekkend hoog, maar het waaide toen ook 35 knopen.

Als je een kite zoekt om later mee te loopen en uitgehaakt dingen te doen past de FX denk ik beter bij je.
waterfun

Berichten: 36
Antwoord #5 April 07, 2016, 10:17:05
edit2Rapporteer  
Beste Mitchel,

Als je een allround kite wil hebben om je loops mee te oefenen is naar de toekomst gekeken de Cabrina Switchblade of FX beter dan een Radar.
Als ik een goede alternatief mag geven een een F-one bandit ook zeer geschikt hiervoor.
CvdM

Berichten: 58
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #6 April 07, 2016, 16:08:19
edit2Rapporteer  
Ik heb dus die kite (zoals Thom al zegt) en ik ben er zelf heel blij mee, hij stuurt lekker snel en heeft een goede low-end.
Hij voelt heel intuïtief aan, weinig input nodig om te doen wat je wilt.
Vooral geschikt voor freeride, heel ontspannen surfen!

Zelf doe ik geen freestyle dus daar kan ik niets over zeggen. Merk wel dat de Switchblade (heb ik ook) meer pull genereert en veel meer bardruk heeft.
Mitchel_12000

Berichten: 1183
Antwoord #7 April 07, 2016, 16:46:03
edit2Rapporteer  
Allemaal bedankt voor de reacties. Persoonlijk vind ik de switchblade een beetje "log" aanvoelen. Die valt voor mij dus af.
CvdM, heb je alleen een 7m of ook een grotere maat?
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #8 April 07, 2016, 16:47:46
edit2Rapporteer  
De Switchblade is idd niet de kite die jij zoekt.
CvdM

Berichten: 58
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #9 April 07, 2016, 17:24:55
edit2Rapporteer  
Allemaal bedankt voor de reacties. Persoonlijk vind ik de switchblade een beetje "log" aanvoelen. Die valt voor mij dus af.
CvdM, heb je alleen een 7m of ook een grotere maat?

Ik heb een 7m Radar en een 10m Switchblade, die is inderdaad wel lomper en stuurt relatief traag (wat voor mij juist prima is als niet-looper  Tongue )  Voordeel vind ik wel dat ik een groot windbereik heb met maar twee kites in mijn quiver
Vanwege de maten vind ik het ook lastig te bepalen welke eigenschappen door de grootte bepaald worden en wat door het type kite, daar heb ik niet genoeg ervaring voor om dat te beoordelen

Heb zelf niet de Fx gevaren maar wel anderen positief over gehoord

Ik zou de Radar zelf niet als stormkite typeren en hij heeft niet dat explosieve wat je zoekt bij loopen en unhooked tricks
Wel een goede kite om mee te beginnen en waar je langer plezier van kan hebben als intermediate
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #10 April 07, 2016, 18:00:28
edit2Rapporteer  
Allemaal bedankt voor de reacties. Persoonlijk vind ik de switchblade een beetje "log" aanvoelen. Die valt voor mij dus af.
CvdM, heb je alleen een 7m of ook een grotere maat?

Welke Switchblades heb je geprobeerd? Want vanaf 2014 zijn ze prima te loopen vanaf maat 9m.
markymarc

Berichten: 296
Logs: 0 | 488 uur
Antwoord #11 April 07, 2016, 21:28:36
edit2Rapporteer  
Switchblades zijn prima te loopen en niet log.

Wel allround en als je vnl. freestyle vaart dan Chaos en loopen met name FX

Downloopjes etc. gaan ook makkelijk!

Dusss try it and you'll like it

Vanaf 2014 inderdaad toppp
Mitchel_12000

Berichten: 1183
Antwoord #12 April 22, 2016, 12:08:50
edit2Rapporteer  
Oke, het zijn Takoon Skoop's geworden uit 2015. Nog niet kunnen gebruiken dus ben erg benieuwd. Ziet er in ieder geval allemaal top uit. Misschien aankomende zaterdag even de 11 uitproberen.
carbohans

Geen avatar

Berichten: 46
Antwoord #13 April 22, 2016, 19:24:18
edit2Rapporteer  
Gefeliciteerd met je  aankoop op gleiten.tv staan veel testen ook een direct vergelijk switchblade vs  fx misschien heeft iemand hier nog wat aan sorry beetje late reactie
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.