stopperball op ozone bar

Jan33

Geen avatar

Berichten: 23
Mei 27, 2016, 10:28:45
edit2Rapporteer  
ha allen,

ik probeerde gister een deadman met mn chrono, maar natuurlijk omdat ik mn bar los liet kwam ik meteen uit de lucht donderen.

hebben jullie een idee om een stopperball te maken op mn ozone bar?
of kan ik beter een andere bar fiksen (oude north bar bijvoorbeeld)

/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #1 Mei 27, 2016, 10:45:07
edit2Rapporteer  
hangt ervan af wat je wil:
Als je een vaste stopperbal wilt hebben, kun je over de depowerslang een precies passende kunststof kogel plaatsen met een inbusboutje fixeren. Die kun je alleen niet meer verschuiven.. en of die op zijn plek blijft zitten  Huh

Makkelijkste is idd een bar met een dubbel depowerlijnsysteem a la North en een verschuifbare stopperbal, bij single depowerlijnen zijn er weinig verschuifbare stopperbalsystemen (RRD heeft net een nieuwe op de markt gebracht)

Als je een oudere North bar (2008-2010) te pakken krijgt heb je speciaal hiervoor een 'microloop' waarmee je je bar kan inhaken aan de QR.
Jan33

Geen avatar

Berichten: 23
Antwoord #2 Mei 27, 2016, 10:55:09
edit2Rapporteer  
dit zou wel betekenen dat als je iets slims verzint wat makkelijk te monteren is, het misschien nog wel verkoopt?

iemand nog een oude north bar liggen die hij/zij niet meer gebruikt?
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #3 Mei 27, 2016, 11:12:55
edit2Rapporteer  
http://www.repairkite.com/en/north-kiteboarding/134-micro-loop-upgrade-kit-9008415325061.html
Waarmee je dus ook nieuwere barren (-2012) met een microloop en de QR met hook kan voorzien

PS: allersimpelste methode is teruggrijpen naar het windsurfen en een verstelbaar windsurftrapezekoord aan je bar monteren die je afstelt op je sweetspot met springen. Die haak je dan in je sprong in je trapezehaak en voila 
Bedenk wel dat je safety hiermee tot 0 gereduceerd is ...  ThumpDown kortom op eigen risico
Jan33

Geen avatar

Berichten: 23
Antwoord #4 Mei 27, 2016, 12:16:26
edit2Rapporteer  
ja ik denk niet dat ik dat ga doen Wink
ik ga eens kijken of ik wat kan knutselen
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #5 Mei 27, 2016, 13:24:41
edit2Rapporteer  
Als je voor een andere bar gaat, let dan wel op of de bar een v-splitsing heeft op de powerlijnen. Oud North bar lijkt me op punt van lijnensplitsing ongeschikt voor de Chrono.
Jan33

Geen avatar

Berichten: 23
Antwoord #6 Mei 27, 2016, 15:34:17
edit2Rapporteer  
ik dacht om puur de bar te wisselen, dus dezelfde lijnen en chickenloop etc
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #7 Mei 27, 2016, 15:44:43
edit2Rapporteer  
Alles wat boven de leaderlines en swivel/katrol komt speelt hier nauwelijks mee, maar je moet natuurlijk het wel zo aanpassen dat het functioneert: Gewoon North bar EN QR (anders kun je niet inhaken met microloop)/depowersysteem koppelen aan de swivel/katrol + lijnen + safety van Ozone en klaar. Gewoon de North depowerlijn lengte op Ozone lengte aanpassen. Even mbv de leaderlines alles afstemmen en varen maar.

Als het alleen gaat om de variabele stopperbal kun je ook aan andere merken denken met dubbele depowerkoord: oa. Naish, SS, Core, FS

 ThumpsUp
Jan33

Geen avatar

Berichten: 23
Antwoord #8 Juni 01, 2016, 09:26:09
edit2Rapporteer  
heb inmiddels een north bar weten te bemachtigen.
Nu wil ik die QR uit elkaar halen, maar daar zit dat super handige systeempje met die pinnetjes.
Wie heeft de gouden tip?
Heb al gegoogled, maar kom toch alleen op: "ja dat is een draak van n klus, geduld en blijven hameren"
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.