Xensr Air

roelandp

Berichten: 422
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #25 Februari 02, 2016, 00:04:51
edit2Rapporteer  
En deze als aanvulling op meccaloha de oorspronkelijke eerste test van xensr vs woo:

http://www.wetestkites.com/2016/01/29/xensr-vs-woo-sports/

Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #26 Februari 02, 2016, 08:10:46
edit2Rapporteer  
Goed bezig daar bij wetestkites, duidelijk dat de xensr nog niet te vertrouwen is
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #27 Februari 02, 2016, 10:31:48
edit2Rapporteer  
Goed bezig daar bij wetestkites, duidelijk dat de xensr nog niet te vertrouwen is

Ik heb beide tests meerdere malen gelezen, en het is mij echt een raadsel wat en hoe ze precies getest hebben. Zijn de Xensr en Woo wel op hetzelfde board tegelijkertijd getest? Allemaal dingen die niet duidelijk uit de test naar voren komen. En zelfs de plek op het board maakt uit, zeggen de mensen van bijvoorbeeld Woo zelf.

Iedereen die iets van acceleratie sensoren weet en GPS, weet dat hier meettoleranties op een onbekende manier gemanipuleerd worden door deze apparaten. En dat is erg knap.

Alleen nergens heb ik nog echt een goede test gezien die eens aantoont in hoeverre de hoogte ook daadwerkelijk klopt. Wat WTK doet is de relatieve afwijking testen, en die lijkt al hoog te zijn. Maar absoluut heb je nodig om daadwerkelijk een waardeoordeel te kunnen geven.

Het zijn leuke gadgets, maar officiële wedstrijden kun je zonder duidelijk wetenschappelijke onderbouwing er niet mee houden!
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #28 Februari 03, 2016, 13:37:47
edit2Rapporteer  
Ja natuurlijk zijn die op hetzelfde board tegelijkertijd getest. Net zoals toen ze de 2 woo's met elkaar hebben vergeleken.

De resultaten wijken zo enorm van elkaar af waarbij je dus al kan concluderen dat of 1 of allebei van de apparaten totaal niet deugd.

Het leuke van de Xsensr is de GPS log, waarbij je dus goed kan zien wanneer je springt (aangezien je dan een eind downwind vliegt), als daar dan vervolgens geen sprong is geregisteerd klopt er iets niet.

En tussen spronghoogte en airtime zit een verband, wat duidelijk te zien is bij de woo. Maar totaal niet bij de Xsensr.

Lijkt me duidelijk, bij Xsensr hebben ze nog wel wat te verbeteren.


Voor wedstrijden zou ik het ook niet gebruiken, ook de woo niet, daar kun je beter het camera systeem van Evan voor inzetten.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #29 Februari 05, 2016, 07:58:10
edit2Rapporteer  
Ja natuurlijk zijn die op hetzelfde board tegelijkertijd getest. Net zoals toen ze de 2 woo's met elkaar hebben vergeleken.

Het zou logisch zijn, maar waar staat dat?

Die Woo tests van hen idem dito. Warrig!
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #30 Maart 08, 2016, 10:57:48
edit2Rapporteer  
From the Xensr Engineering Team –

We are happy to announce that moments ago Xensr launched the following software releases:
- firmware 1.03
- iPhone 2.1
- Android 2.1

These releases accomplish 2 important things: 1) fixes sensor reading failures that were causing errant jump detection results, and 2) enables the mobile apps to view sessions directly from your device and from the my.xensr website.

The firmware update is available from our site immediately, and we'll be prompting users to upgrade starting tomorrow. The iPhone and Android apps will be available on their respective stores within the next couple of hours.

This release is a major milestone in fulfilling our overall product vision.
Gwiedo

Berichten: 31
Antwoord #31 Maart 08, 2016, 15:31:30
edit2Rapporteer  
Een vriend van me is binnenkort jarig en wil graag zijn sprongen terug kunnen lezen (danwel niet helemaal accuraat), welke raden julliie nou uiteindelijk aan om te kopen voor hem. Xensr of de Woo?
HuibN

Berichten: 304
Antwoord #32 Maart 08, 2016, 16:23:51
edit2Rapporteer  
Als je vooral kite heeft de WOO toch echt wel de voorkeur.
Is bewezen nauwkeuriger, makkelijker te bedienen en heeft een platform voor zijn gebruikers zodat je kan zien wat je vrienden en anderen hebben gesprongen.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #33 Maart 08, 2016, 23:12:12
edit2Rapporteer  
Bewezen nauwkeuriger?
Waar dan?
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #34 Maart 09, 2016, 13:00:31
edit2Rapporteer  
Als je vooral kite heeft de WOO toch echt wel de voorkeur.
Is bewezen nauwkeuriger, makkelijker te bedienen en heeft een platform voor zijn gebruikers zodat je kan zien wat je vrienden en anderen hebben gesprongen.


Haha wat een grap Smiley   de nieuwe Xensr firmware  (1.03) is pretty much as good as it gets.  niemand ontkent dat er foute readings zaten in de Xensr in t begin... maar dat is allang opgelost en ook zeer duidelijk zichtbaar als je een Xensr hebt.

Met de firmware 1.02 was t al opgelost.
Woo is Woo , Xensr is Xensr en Trace is trace.


Bijgevoegd 2 plaatjes.

2 (sprongen) kan je zien hoe het hoort (firmware 1.02)  netjes sprongen berekend naast elkaar en normale overall readings.

Bij plaatje  1gaat er duidelijk iets mis (firmware 1.01)
Vanaf ongeveer 35 minuten in de sessie gaat het mis met de firmware en lopen de sprongen in elkaar over.  Zo zouden er sprongen zijn die in de hangtime van de vorige sprong zaten..
Daarna is de hele seshfile corrupted.  maar volkomen opgelost met de komst van 1.02  is een software foutje en dat is makkelijk op te lossen.

Nu bij 1.03 dus nog beter en moet zeggen 2 Xensrs naast elkaar en nagenoeg geen afwijkende readings.  (volgende week tarifa dus dan kan ik nog beter testen)


Editje ivm plaatjes andersom

Gwiedo

Berichten: 31
Antwoord #35 Maart 09, 2016, 13:26:41
edit2Rapporteer  
Maar als ik (met een groep) hem dus een leuk cadeau wil geven en er later zelf misschien ook een neem om elkaars sessies te vergelijken, waar wordt hij/wij nou het blijst van?

Na wat gelezen te hebben zou ik denken WOO vanwege de community, maar daar zijn ze met de xensr natuurlijk ook wel al mee bezig..
ErikFanatic

Berichten: 459
Antwoord #36 Maart 09, 2016, 13:49:06
edit2Rapporteer  
Ik zou je de WOO adviseren. Deze heeft inmiddels al ruim 4900 gebruikers. Is daarnaast goedkoper, het gebruik en uploaden van een sessie werkt ook perfect.

Of de meetresultaten 100% accuraat zijn wordt nog volop getest, maar uit eigen ervaring merk ik op dat ik er veel plezier aan beleef mijn WOO mee te nemen tijdens een sessie.

Dat Nature druk is de Xensr te promoten snap ik als importeur, maar wij van WC eend adviseren WC eend. En Cocacola doet zeer betrouwbaar onderzoek naar overgewicht.

Enige voordeel van de Xensr momenteel is de toevoeging van GPS, het is aan jou om af te wegen hoe belangrijk die data is na een kitesessie. Voor een downwinder leuk, maar op de spot kan ik me die wirwar aan lijnen ook vooraf wel bedenken.
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #37 Maart 09, 2016, 15:24:09
edit2Rapporteer  
Ik denk dat op korte termijn hij blijer wordt van een woo en op de iets langere termijn van een Xensr kan VEEL meer en meer sporten.

Woo heeft idd de leaderboard al up en is een stukje goedkoper Smiley  welke ik ook met veel plezier heb gebruikt

Mocht je meer willen weten over Xensr kan je altijd een PM sturen
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #38 Maart 09, 2016, 15:56:32
edit2Rapporteer  
Dat Nature druk is de Xensr te promoten snap ik als importeur, maar wij van WC eend adviseren WC eend. En Cocacola doet zeer betrouwbaar onderzoek naar overgewicht.

Is dat zo?  Want dat maakt de discussie natuurlijk nogal een stuk interessanter. Wink
meccaloha

Berichten: 219
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #39 Maart 09, 2016, 17:30:38
edit2Rapporteer  
Als plaatje 1 wel klopt dan ga jij dus na minuut 42  3 X over de 30meter heen?
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #40 Maart 09, 2016, 18:34:21
edit2Rapporteer  
Staan verkeerd om he slimpie.!  Hence de. Rode balk onderaan en de vergelijkbare jumps in de minuten Smiley
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #41 Maart 09, 2016, 21:17:39
edit2Rapporteer  
Leen je er ook even 2 aan Dave van wetestkites dan? Ben wel nieuwsgierig naar een follow up
thijs77

Berichten: 165
Antwoord #42 Maart 10, 2016, 00:29:17
edit2Rapporteer  
 ThumpsUp @ Karel
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #43 Maart 10, 2016, 00:49:55
edit2Rapporteer  
Wij staan ook klaar voor een nog uitgebreidere test dan onze Woo-test!
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #44 Juni 03, 2016, 12:12:37
edit2Rapporteer  
Versie 1.06 is vandaag online gegaan!

New Xensr Air firmware is available! This release 1) enables low power session save – no more lost sessions due to low battery! 2) USB compatibility fixes for OS X, 3) fixes bug which could cause sesh files to be lost on recording stop, 4) general stability and TruMotion improvements.

Firmware is wederom hier te downloaden:
https://my.xensr.com/firmware/

HuibN

Berichten: 304
Antwoord #45 Juni 03, 2016, 13:21:47
edit2Rapporteer  
Nu nog een community met ranglijsten die geloofwaardiger zijn dan die van Woo en dan stap ik misschien over.
Ab Oldschool

Berichten: 54
Antwoord #46 Juni 03, 2016, 17:47:32
edit2Rapporteer  
Nu nog een community met ranglijsten die geloofwaardiger zijn dan die van Woo en dan stap ik misschien over.


Godv...#*%.. Huib....heb je mij net omgeluld om zo'n ding te kopen..Je blijft maar bij Woo, hoor. Aangezien mijn enige Woo ambitie is om hoger te blijven springen dan jij. Angry
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #47 Juni 07, 2016, 11:02:04
edit2Rapporteer  
Ranglijsten komen er zeker aan Smiley 
HBX

Berichten: 201
Logs: 0 | 1250 uur
Antwoord #48 Juni 07, 2016, 11:25:07
edit2Rapporteer  
Nu nog een community met ranglijsten die geloofwaardiger zijn dan die van Woo en dan stap ik misschien over.


Godv...#*%.. Huib....heb je mij net omgeluld om zo'n ding te kopen..Je blijft maar bij Woo, hoor. Aangezien mijn enige Woo ambitie is om hoger te blijven springen dan jij. Angry

 schater
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #49 Juni 07, 2016, 22:36:58
edit2Rapporteer  
Vergelijking tussen Xensr, Woo & Trace:

http://www.youtube.com/watch?v=cwX3CGfR574
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.