OPROEP Slufter kiters!!!

geenid

Berichten: 17
Logs: 0 | 188 uur
Juni 14, 2016, 11:14:52
edit2Rapporteer  
OPROEP Slufter kiters!!!

Beste sportvrienden, en vriendinnen,

Op woensdag 15 juni as staat de sluiting van onze mooie slufterspot ivm verstoring natuurgebied  op de agenda tijdens de gemeenteraadsvergadering in het gemeentehuis te Rotterdam. Tijdens deze openbare vergadering krijgt Rene Bos"afgevaardigde van de NKV" 5 minuten het woord om namens de kiters onze bezorgdheid uit te spreken om Rene te steunen tijdens zijn betoog wil ik jullie vragen om met zo veel mogelijk kiters vanaf 18.30uur naar het gemeentehuis in Rotterdam te komen. Neem je oude kite,  en pomp mee om het allemaal een beetje op te fleuren.

Alvast bedankt voor jullie steun!


http://www.youtube.com/watch?v=2KJV6KlS3Bo&feature=youtu.be


Video door Edwin Haighton.
HuibN

Berichten: 304
Antwoord #1 Juni 14, 2016, 11:43:49
edit2Rapporteer  
Present!
matty

Geen avatar

Berichten: 112
Antwoord #2 Juni 14, 2016, 11:52:53
edit2Rapporteer  
Link naar het bijbehorende stuk, klik hier.
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #3 Juni 15, 2016, 21:16:15
edit2Rapporteer  
http://rotterdam.raadsinformatie.nl/vergadering/267974/%2015-06-2016
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #4 Juni 15, 2016, 21:31:03
edit2Rapporteer  
Stuk van Rene net gemist op de live stream. Weet iemand hoe het ging?
kite2fly

Berichten: 234
Antwoord #5 Juni 15, 2016, 21:47:25
edit2Rapporteer  
Je kunt het downloaden
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #6 Juni 15, 2016, 23:07:02
edit2Rapporteer  
Heb alleen de reacties van de raadsleden gezien. Raadsleden van verschillende partijen waren behoorlijk pro kitesurfen. Daar gaat het niet aan liggen of de spot behouden blijft. Wel aan het nalevingsgedrag van de kitesurfers. Vaar je daar? Houd je aan de regels en spreek overtreders aan op hun gedrag.
Rebelsmurf

Geen avatar

Berichten: 4
Antwoord #7 Juni 15, 2016, 23:45:15
edit2Rapporteer  
Ik meen dat het positief ging. Zowel wethouder als overgrote deel van de commissie-leden stonden en  staan positief tegenover kitesurfen op locatie Slufter. Wethouder gaf ook aan dat Havenbedrijf au fond ook geen bezwaren ziet. Dit komt overeen met mijn eigen indruk op basis van een eerder gesprek met het havenbedrijf. We hebben onze zorgen geuit over het onderzoek/proefperiode naar mogelijke verstoring van de vogelbroedplaatsen - omdat duidelijke markering en bebording tot voor kort ontbraken etc. Voorts hebben we aangedrongen (bij Rijkswaterstaat) aan tafel te willen blijven zitten om dit onderzoek in goede banen te leiden én bij de evaluatie te zijn. Want zelfs als het aantal broedplaatsen achterblijft, hoe weten we dan dat dat door het kitesurfen komt. Tevens aangegeven dat omwille van veiligheid de noordelijker gelegen aangewezen kite-spot meer veiligheidsrisico's met zich meebrengt en dus geen alternatief is.  Ook aangegeven dat handhaving jegens hen die moedwillig de natuurzone inkiten, een prima zaak is. Bij de gemeente aangedrongen om in hun overlegsituaties met andere stakeholders een positieve pleitbezorger voor het kitesurfen te zijn, en die toezegging is er. De wethouder zal bij Rijkswaterstaat nogmaals aandringen op een fair en degelijk onderzoek en de blijvende betrokkenheid bij uitvoering en evaluatie door het NKV.  Heel fijn de steun een aanwezigheid van een 20-tal kiters op de publieke tribune, ook dit werd door wethouder en commissieleden als positief ervaren. Met wethouder afgesproken per mail contact te houden. Al met al een positieve indruk maar we moeten alert blijven en zorgen aan de tafel te blijven zitten. Wordt vervolgd!
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #8 Juni 15, 2016, 23:58:22
edit2Rapporteer  
Het was inderdaad positief! Nogmaals bedankt voor de sterke vertegenwoordiging van jou kant Rene!
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #9 Juni 16, 2016, 07:38:45
edit2Rapporteer  
Stuk van Rene net gemist op de live stream. Weet iemand hoe het ging?


het is opgenomen, terug te zien via onderstaande link

http://rotterdam.raadsinformatie.nl/vergadering/267974/%2015-06-2016
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #10 Juni 16, 2016, 07:49:54
edit2Rapporteer  
Dank voor jullie inzet!
Jeroen Schoots

Geen avatar

Berichten: 62
Antwoord #11 Juni 16, 2016, 08:32:55
edit2Rapporteer  
Dank aan allen!
Windhoos

Berichten: 498
Logs: 0 | 701 uur
Antwoord #12 Juni 16, 2016, 08:55:47
edit2Rapporteer  
http://www.rijnmond.nl/nieuws/143086/Kitesurfers-bezorgd-om-voortbestaan-surfplek
HuibN

Berichten: 304
Antwoord #13 Juni 16, 2016, 09:47:30
edit2Rapporteer  
Foto impressie van de vergadering.
Ik denk dat het heel positief was dat we daar met ongeveer 25 personen naar toe gegaan zijn.
Politiek verrast en verbaast dat het eigenlijk alleen maar ging over het behoud van de kitespot en niet over douches, toiletten en horeca. Diverse verzoeken waren er om  op zijn minst versneld douches te plaatsen. Roll Eyes
Samenvattend: Aan de politieke gemeenteraad van Rotterdam zal het niet liggen. Maar heel veel invloed hebben ze niet. Besluitvorming wat er gaat gebeuren ligt vooral bij RWS. Gemeenteraad zal RWS zeer zeker verzoeken om de NKV bij het onderzoek te betrekken.
Compliment aan beide René's dat ze in hele korte tijd deze boodschap hebben weten over te brengen aan het gemeentebestuur van Rotterdam
kite2fly

Berichten: 234
Antwoord #14 Juni 16, 2016, 10:28:15
edit2Rapporteer  
het gaf op mij ook een positieve indruk. Zeker ook de support die er in de gemeenteraad aanwezig leek te zijn. Op een aantal punten hadden de raadsleden ook een verkeerde indruk (imo) en zo te lezen hierboven en aan de laatste 4 foto's te zien hebben jullie dat kunnen rechtzetten. PRIMA op naar de volgende ronde want het lopende onderzoek en de beslissings bevoegdheid van Rijkswaterstaat zijn er nog steeds ..... en zou juist fijn zijn als ze nu eens gaan handhaven.....vooral Oostvoore is een drama.



EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #15 Juni 16, 2016, 12:41:13
edit2Rapporteer  
Bedankt om aanwezig te zijn.
(ook leuk bekende gezichten te zien zonder wetsuit)
SanderRotterdam

Berichten: 21
Logs: 0 | 34 uur
Antwoord #16 Juni 16, 2016, 14:49:04
edit2Rapporteer  
Goed werk en mijn complimenten! Wist dit helaas te laat en ben ook op andere fronten actief om actie te voeren tegen de gemeente (milieuzone). Jullie zijn er tijdig bij en goed dat het vol zat! Daarnaast zijn jullie er tijdig bij met zijn alle! Ik ben niet vaak op deze spots maar vind zeker dat ze open moeten blijven! Ik zal dit ook iets actiever blijven volgen! Het is een beetje een drama aan het worden in Rotterdam met de regels die zij aan het invoeren zijn.
Ab Oldschool

Berichten: 54
Antwoord #17 Juni 16, 2016, 15:52:47
edit2Rapporteer  
Ik vond het ook een goede, nuttige en gezellige ervaring. Met dank aan Rene en Rene. Echter, hoop ik dat wij voor volgende vergaderingen, Rene nog beter op de hoogte weten te brengen van de zaken die voor ons belangrijk zijn. Ik bedoel daarmee, dat ik hier op dit forum en op het strand, al jaren hoor spreken over duidelijke belijning van het gebied en eventueel naleving van de regels door uitschrijven van boetes. Ook hoor ik dat sommige kiters best iets te vertellen hebben over de ins en outs van het vogelgebied en het onderzoek. Allemaal zaken die belangrijk kunnen zij voor de uitkomst en interpretatie van het onderzoek, lijkt mij. (Zelf volg ik het forum niet op de voet, dus wellicht zijn er veel meer nuttige topics)
Dit zijn volgens mij enkele van de zaken waarbij het om draait, en waarvan onze vertegenwoordiging van op de hoogte moet zijn (of worden gebracht) om effectiever te zijn.
Wil verder niet kritisch overkomen. Maar misschien draagt het bij aan verbetering.
Rebelsmurf

Geen avatar

Berichten: 4
Antwoord #18 Juni 16, 2016, 18:26:08
edit2Rapporteer  
Hoi Ab, dank je voor je suggesties, prima. Weet wel dat de voorbereidingstijd minimaal was wegens de zeer late agendering van ons onderwerp tijdens deze commissievergadering. En dat ik maar 5 minuten spreektijd had. En dat is kort! Maar ik denk dat we ons doel bereikt hebben: het ons herverzekeren van de steun van wethouder en raad, met nu een directe lijn naar de wethouder die voor ons zal pleiten bij RWS. We zullen zorgen dat we hem heel precies en volledig briefen daarvoor; en als we  - waar we voor gepleit hebben - verder (weer) aan tafel komen bij RWS over het onderzoek, dan zullen we ons ook met de uitvoering maar vooral met de interpretaties van de uitkomsten bemoeien. Zelf denk ik dat we gisteren een behoorlijk hoog rendement hebben behaald, maar we zijn pas tevreden als we zeker weten dat kiten voor 'altijd' toegestaan wordt op de Slufter!

Als het de ledenvergadering van het NKV morgen behaagt mij te benoemen tot voorzitter, waar ik me kandidaat voor gesteld heb, dan zal ik me de komende jaren ook zelf persoonlijk inzetten, samen met andere NKV-ers natuurlijk, om de Slufter als kitespot te behouden!
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #19 Juni 16, 2016, 19:42:18
edit2Rapporteer  
Ter info. Eerder deze week hebben Evan ik en Dave aan tafel gezeten met RWS en het ecologisch onderzoeksbureau naar aanleiding van onze vragen ten aanzien van dit onderzoek.
Dit overleg was ingepland om antwoord te geven op onze inhoudelijke vragen ten aanzien van het onderzoek.
We werden warm verwelkomd en de dialoog was heel constructief. Plannen voor verder contact zijn ter plekke gemaakt.  In die zin is agendering van dit onderwerp door de gemeente bij RWS geen noodzaak.  Uiteraard helpt het wel wanneer en gemeente het maatschappelijk belang van onze sport bij RWS benadrukt.
joosie

Berichten: 967
Antwoord #20 Juni 16, 2016, 22:46:41
edit2Rapporteer  
Goed bezig allemaal  ThumpsUp
HuibN

Berichten: 304
Antwoord #21 Juni 17, 2016, 09:35:44
edit2Rapporteer  
Het AD van 17 juni
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #22 Juni 17, 2016, 09:41:49
edit2Rapporteer  
Het AD van 17 juni

Jammer dat ze Edwin Haighton's "beroep" er niet bij hebben gezet, om het artikel meer kracht te geven: natuurfilmer (o.a.)
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #23 Juni 17, 2016, 10:25:09
edit2Rapporteer  
 Cry Slecht artikel   ThumpDown
of we hebben als kitesurfers onderling slecht gecommuniceerd.  Shocked Huh

Ik durf te zeggen als gedragsbioloog/ecoloog en kitesurfer dat de onderzoeksopzet zeker niet 'aan alle kanten rammelt' zoals het artikel tendencieus weet te melden. Ik heb de onderzoeksopzet gedetailleerd onder de loep genomen en ben met RWS en de onderzoekers in gesprek geweest. De onderzoekers hebben een zorgvuldige onderzoeksopzet gemaakt en zijn zich goed bewust tot op welke hoogte er  conclusies uit hun onderzoek mogen worden getrokken. Ik hoop dat het artikel slecht weergeeft wat de teneur van Rene's betoog is geweest ten overstaan van de Rotterdamse raad, en dat het meer gebaseerd is op de mening van een betrokken (en enigzins gemotioneerde) kitesurfer richting de verslaggever. Dit soort stemmingmakerij is niet in ons belang, we hebben de dialoog nodig. Geen wij-zij.

Voor degene die naar de NKV ALV komen vanavond; ik ben daar en leg de situatie en de onderzoeksopzet graag aan je uit.

HuibN

Berichten: 304
Antwoord #24 Juni 17, 2016, 10:43:34
edit2Rapporteer  
@Peer. Is daar tijd voor gereserveerd tijdens de vergadering of doe je dit na afloop?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.