FlySurfer Mixer test nodig?

hangtime

Geen avatar

Berichten: 150
Juni 26, 2016, 18:58:14
edit2Rapporteer  
Beste medekiters,

Ik vlieg een aantal flysurfers speed 3 en 4.
Mijn flysurfer speed 3 21 doet echter nogal raar.
Als ik spring komt de kite tever over mij heen, de lijnen krijgen teveel slack en soms met pech valt hij gekurkt in het water...
Hij is inmiddels nogal oud en goed gebruikt.
Lijnen zijn wel eens vervangen maar nu nog niet aan vervanging toe.
Hij behoudt zijn lucht ook niet zo supergoed meer zoals toen die nieuw was, kan het ook daarmee te maken hebben? Of gewoon mixertest proberen?
FlySurfer experts hier met goed advies?

Greetz
ldn

Geen avatar

Berichten: 9
Antwoord #1 Juni 26, 2016, 19:06:48
edit2Rapporteer  
Bar meer aangetrokken houden bij landing?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2 Juni 26, 2016, 19:19:41
edit2Rapporteer  
Ik zou het op kiteforum > foilkites forum proberen. Daar zijn echt een aantal FS die-hards actief.
Klinkt als kite op (doek), en/of mixertest
hangtime

Geen avatar

Berichten: 150
Antwoord #3 Juni 26, 2016, 19:27:05
edit2Rapporteer  
Bar meer aangetrokken houden bij landing?

Ik kan hem gewoon loslaten zoveel slack komt er in de lijnen.
Met de speed 3 19m nergens last van.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #4 Juni 26, 2016, 21:33:17
edit2Rapporteer  
Met dezelfde bar of heb je vaste bar op beide kites?
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #5 Juni 26, 2016, 21:39:30
edit2Rapporteer  
Speed systeem weer gelijk richten (mixer test) kan nooit kwaad om mee te beginnen. Doek kan ook poreuzer worden na veel gebruik met ander gedrag als gevolg,  dat zou je met veel moeite tijdelijk kunnen verbeteren met een nieuwe coating. 
Maar eerst de bridle,  speed systeem en lijnen checken!
Erik@Spijk

Berichten: 861
Logs: 0 | 459 uur
Antwoord #6 Juni 26, 2016, 22:27:33
edit2Rapporteer  
De gebruiksaanwijzing van de speed3 zegt:

"After the Flying Lines, the Mixer is joined. It picks up the steering impulse from the
Front and Back Lines and controls the A-,B-, C- and Z- and the brake level respectively. The
lines, which run over the Pulleys, are naturally wear parts. These spare part lines are constructed
of special, unstretched covered Dyneema, in order to minimize shrinkage. We recommend
performing a Mixer Test after approx. 50 hours of kiting, to ensure optimal trim
of your kite."

Mijn ervaring is dat na 50 uur kiten de mixer test tot een verbetering leid. Daarna lijken de lijnen minder te krimpen. De test is in het begin verwarrend maar als je drie keer kijkt heel simpel. De eerste keer kan je een "mede flysurfer" vragen te helpen.

Dat een kite met een sprong over je heen komt kan ook met de timing te maken hebben. De 21m zal niet snel draaien dus wellicht ben je laat met insturen. Kan je ook een mee experimenteren.

Ik gok dat het een combi van deze twee zaken zijn. Het doek zal niet snel slijten ,de kite kan vele uren mee. Als je hem toch weg doet mag je hem aan mij geven.
hangtime

Geen avatar

Berichten: 150
Antwoord #7 Juni 27, 2016, 09:35:20
edit2Rapporteer  
Met dezelfde bar of heb je vaste bar op beide kites?

Vaste bar op alle flysurfer kites.
Bij FlySurfer Speed is het vrij standaard dat de bar vast is, anders ben je erg lang bezig met het opzetten van je kite =)
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #8 Juni 27, 2016, 10:14:31
edit2Rapporteer  
De meeste depowerbare foils hebben klittenband op de trailing of leading edge om de bridles te fixeren.  Dat zal bij de Flysurfer ook wel het geval zijn.

Wissel de barren om en ervaar dan de (mogelijke) verschillen, als je mixertest gedaan hebt.
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #9 Juni 27, 2016, 15:30:49
edit2Rapporteer  
begin met checken of alle 4 lijnen even lang zijn:
-schroevendraaier door de lusjes bij de easy line connectors en vastprikken in de grond.
- lijnen uitrollen
- met de strap op volledig gedepowerd, en de bar tegen chickenloop getrokken moeten alle 4 lijnen lijen strak staan. is dat niet het geval dan met je het verschil opheffen met de zwarte lijn tussen de depowerlijn en de frontlijnen.
-als dat goed is, dan kun jee de mixertest gaan doen.
Eddy Lansink

Berichten: 255
Antwoord #10 Juni 27, 2016, 17:55:39
edit2Rapporteer  
Hoi ,,Hangtime",

Het frontstallen kan verschillende oorzaken hebben, is niet heel makkelijk hier op het forum alles uit te leggen.
Het begint uiteraard wel met een mixertest en een check of de lijnen even lang zijn

We kunnen bij Versusshop je kite helemaal nakijken en de trim goed zetten en eventueel ook een een testvlucht doen om dat te checken. Wij hebben heel veel ervaring met flysurfers.
Als de kite bij ons gekocht is, doen we het nakijken / trimmen en de mixertest gratis, anders vragen we er 30 euro voor.

Eddy
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #11 Juni 29, 2016, 14:14:04
edit2Rapporteer  
Of je verkoopt hem op MP en gaat voor een Pansh de 22M Aurora inclusief bar en lijnen kost nu 590 USD = 457 EUR inclusief verzendkosten etc.. Dat is ongeveer netzoveel als een Flysurfer bar schater

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=52644.msg728728;boardseen#new
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.