Cabrinha Fireball

/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #25 Augustus 22, 2016, 16:15:17
edit2Rapporteer  
Wat ik vreemd vindt is dat de FB versie net zo lang is als de CL versie.
Je windt dus niets kwa depowerlengte zo op het oog.
...

Het schijnt dat de winst zit in een kortere haak (!) die het 'draaipunt' ook dichter bij je lichaam brengt waardoor het moment op de gehele haak naar boven ook kleiner wordt ; dus minder druk op je ribben (12uur) kleiner wordt...

2cm winst - marginale marketinglarifari dus - als antwoord op de marktvraag van kleine consumenten met korte armen die vaak niet volledig kunnen depoweren.
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #26 Augustus 22, 2016, 16:31:20
edit2Rapporteer  
Zoals ik het lees zorgt Fireball ervoor dat het draaipunt dichter bij je lichaam zit dan bij een traditionele haak. Het heeft niks te maken met de bar die daardoor dichter bij het lichaam zou zitten om en daarmee automatisch meer depowerbereik zou kunnen geven. Dit gegeven wordt vaak verkeerd opgepakt merk ik op het strand.
De bar dichter bij het lichaam is in mijn ogen ongewenst, maar dat ziet iedereen anders natuurlijk daarom zijn altijd grotere loops leverbaar geweest. Ik ga er vanuit dat de Fireball ook in meerdere lengtes te krijgen is.

Het voordeel van het draaipunt dichterbij zal er vast zijn, maar slechts luttele cm's zal in de praktijk niet zoveel merkbaar zijn als de marketing doet vermoeden. De soepelheid van het draaipunt zal eerder een mooi iets zijn.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #27 Augustus 22, 2016, 18:07:32
edit2Rapporteer  
Bij de bar van BRM heb je wel degelijk een kortere lijn welke meer depowerlengte geeft.
Voor mensen met korte armen, maar ook voor het hydrofoilen best interessant.

Geen must have, maar een mooi feature.
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #28 Augustus 23, 2016, 13:44:57
edit2Rapporteer  
Citaat
Upgrade kit is alleen voor 2017 barren.


Hoe kom je daar nou weer bij  Roll Eyes


http://www.youtube.com/watch?v=m-hiWiOpyHI

geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #29 Augustus 23, 2016, 17:02:07
edit2Rapporteer  
Ik weet niet meer hoe ik erbij kwam dat FB alleen op 2017 bar zou passen, wrs doordat de spinning handle veranderd is of lijkt. Maar tegendeel is bewezen nu  ThumpsUp.
Eltimm

Berichten: 78
Antwoord #30 Augustus 23, 2016, 21:16:02
edit2Rapporteer  
Zou je die upgrade kit ook op een north bar (of zelfs een north click bar) kunnen monteren?
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #31 Augustus 24, 2016, 09:47:21
edit2Rapporteer  
Citaat
Zou je die upgrade kit ook op een north bar (of zelfs een north click bar) kunnen monteren

Gewoon een mailtje naar Cabrinha sturen, krijg je je antwoord  ThumpsUp
Zelf denk ik dat je het gewoon op de meeste barren wel kan zetten, dat lijkt mij tenminste logies als je wat nieuws in de markt wil zetten. Undecided
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #32 Januari 03, 2017, 20:55:16
edit2Rapporteer  
Vandaag een upgrade steje besteld bij kitemana komplete set kost 159 euro plus een extra fireball ( 2 barren) 69,95.
Ik laat wel horen of het wat is.  Grin
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #33 Januari 12, 2017, 19:48:37
edit2Rapporteer  
Hij is binnen, nu nog even knutselen  Grin

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #34 Januari 12, 2017, 20:08:30
edit2Rapporteer  
Het wordt nog gekocht ook!
et1961

Berichten: 365
Antwoord #35 Januari 12, 2017, 22:19:50
edit2Rapporteer  
Het wordt nog gekocht ook!

Wat dan, is toch fantastisch systeem!
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #36 Januari 12, 2017, 22:49:13
edit2Rapporteer  
Het wordt nog gekocht ook!

Wat dan, is toch fantastisch systeem!

Zoiets bestond al lang voor zeilers. Verder kan je beter een NP Halo halen. Goedkoper, 100% zeker niet ongewenst uithaken, en niet terug in de tijd met de QR. Icm bv een Flysurfer CL zit de bar nog dichter bij je ook. Meer voordelen, geen enkele van de nadelen, en goedkoper.

En je blijft in principe bij Cabrinha.
Shore

Berichten: 138
Antwoord #37 Januari 12, 2017, 23:03:47
edit2Rapporteer  
De bar zit toch zo-ver van je af als dat je je armen strekken kan Wink

Is die vuurbal nu echt korter dan een standaard loop; hij lijkt zo lang gerekt ...
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #38 Januari 12, 2017, 23:08:37
edit2Rapporteer  
De bar zit toch zo-ver van je af als dat je je armen strekken kan Wink

Is die vuurbal nu echt korter dan een standaard loop; hij lijkt zo lang gerekt ...



Is even lang als de normale Cabrina QR. De winst zit 'm in de iets kortere haak.
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #39 Januari 12, 2017, 23:44:57
edit2Rapporteer  
Ze zitten er op, of het wat is  Huh nah dat horen jullie dus nog wel een keer, of niet  Tongue

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #40 Januari 14, 2017, 11:26:13
edit2Rapporteer  
Het kantelpunt wat 2cm lijkt het enige voordeel al zijn de meningen verdeeld of dat merkbaar is. Duur grapje, zeker omdat je niet meer even snel een kite wisselt met je vrienden.

Ben benieuwd wat jou ervaring er mee is en waarom je hier voor gekozen hebt.
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #41 Januari 14, 2017, 12:03:41
edit2Rapporteer  
@Evan;
Ik hoop er wat meer bewegingsvrijheid mee te krijgen ik ben nl niet de lenigste  Undecided.
Normaal heb ik altijd een zit trapeze, nu ik afgelopen jaar een OR Duke er bij heb vond ik dit met een zit trapeze niet het je van het.
Ik heb nu dus ook de ION wave trapeze en aangezien ik met Cabrinha kite dacht ik why not  Grin of het allemaal zoveel verschil uit maakt dat zie ik dan wel weer. Ik hou jullie op de hoogte. Dan het verhaal je kan nooit een kite van een ander pakken. Ik kite vanaf the beginning maar wissel nooit van kite stel je voor dat die lekkerder kite als de jouwe dan gaat het weer geld kosten.  Grin
Oh nee ik kan natuurlijk nog me zit trapeze, die ik gebruik voor me Flysurfer Speed 4 Lotus, pakken. ThumpsUp
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #42 Januari 20, 2017, 14:21:35
edit2Rapporteer  
Paar kleine tips van Cabrinha voor de 'end-users'

http://www.youtube.com/watch?v=8Xdk8GTOV1o
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #43 Februari 17, 2017, 12:29:13
edit2Rapporteer  
Korte impressie wat mogelijk is met de Fireball.

http://vimeo.com/203822531

Freezing, Freaking, Fireball test session!
3 spots in a row, 3 boards, 2 kites and 1 Fireball bar. Was a great day to test the new Fireball bar from Cabrinha. The design is really nice and works well in every condition, in particular wave and freeride. The harness doesn't move at all whatever the tricks and body position. You can even unhook with if you want a full unhooked session.
Thanks to Cabrinha France for the test.
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #44 Maart 06, 2017, 13:02:12
edit2Rapporteer  
Citaat
Ze zitten er op, of het wat is  Huh nah dat horen jullie dus nog wel een keer, of niet  Tongue

Eindelijk twee sessies kunnen kiten met de fireball. Zoals al eerder vermeld had ik hem in eerste instantie op mijn heup trapeze gezet dat ging prima hij blijft prima zitten en trekt niet zo omhoog als een normale haak. Toch vind ik het springen met een heuptrapeze niet zo fijn maar dat is persoonlijk (wrak ruggie) Undecided  Toch wil ik hem wel meer gaan gebruiken op mijn heuptrapeze omdat de zittrapeze toch een kleine beperking geeft met die bandjes om je benen. Het omzetten is een fluitje van een cent.
Afgelopen week heb ik hem op mijn Mystic zit trapeze gezet en daar gister mee gekite eerst met de OR Duke en later met de Trax, hij doet in beide gevallen wat Cab heeft beloofd. Of je er nu ook eentje moet aanschaffen tsja dat is moelijk te zeggen. Het vaart lekkerder/makkelijker bij bijvoorbeeld het toeside varen en voor het wave is hij denk meer geschikt. Het is in ieder geval een makkelijk systeem om los en vast te maken geen geklooi met de donkey dick.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.