Ozone flagout line breeksterkte?

-Martijn-

Geen avatar

Berichten: 139
Juli 17, 2016, 16:33:48
edit2Rapporteer  
Ik heb vorige week op vakantie iets vaags gehad... Ik had weer eens spaghetti van m'n lijnen gemaakt, wat niet eens zo heel bijzonder is, maar ik dacht door mn bar door mn lijnen te halen de boel wel te kunnen ontwarren zonder te landen.

Ik was op een soort zandrug in het water gaan zitten, kite laag en maximaal depowered en leash aan de flag out line. Ik haak uit, chickenloop  in 1 hand, draai m'n bar zodat de boel weer goed komt te zitten. Ik pak hem over, check m'n lijnen en alles lijkt goed te zitten, alleen voel ik de wind oppikken en er zitten een paar goede vlagen tussen. Ik zat al een beetje in m'n high end en op m'n board had ik dit makkelijk weg kunnen trappen maar ik voel dat er een trekkracht begint op te bouwen, vergelijkbaar met het optillen van een zware kitetas.

Ik denk, ik laat hem gaan, hij flagged toch gelijk uit op 1 lijn. Liever wat gedoe dan proberen uit alle macht die chickenloop vast te houden. Dus ik laat hem gaan, helaas precies in een vlaag. Maar ipv uit te flaggen, breekt gelijk dat bungeecord.... Gelukkig blijft de kite ~100-200m verderop op de zandrug liggen want er staat misschien 10cm water op. Maar dat had ook heel anders af kunnen lopen.

Ik kan niet zeggen dat ik dat er echt zoveel kracht bij vrij kwam. Ik ben iig geen centimeter verschoven ondanks dat ik in ondiep water op los zand zat (al kan ik aardig door voor een blok beton) en ik kan me niet eens herinneren dat ik enige kracht gevoeld heb.

Maar is dit nu de bedoeling en is dit een soort break away system? Want met mijn gewicht mag dat toch echt wel wat later breken. Ook was het geen zwaar versleten koordje, ik denk dat deze bar misschien 20 sessies gehad heeft. Ik heb er nu een andere opzitten (uit de repair kit), maar als die net zo rap breekt overweeg ik toch serieus of ik niet iets anders er op moet gaan verzinnen.
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #1 Juli 17, 2016, 21:35:57
edit2Rapporteer  
Dit is wel vreemd zeker pas na 20 sessies.

Ik heb wel eens mn depowerkoord gebroken maar dat was omdat ik hem niet op tijd vervangen had.
Ook mn leash is wel eens gebroken door ouderdom.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #2 Juli 17, 2016, 22:10:38
edit2Rapporteer  
Zonder foto is het lastig zeggen of hij van slijtage gebroken is of een fabrikage fout.
Het is nu eenmaal een slijtage onderdeel wat afhankelijk van je gebruik toch eens in de zoveel tijd vervangen moet worden. Zit hij een aantal keer om je depowerkoord gedraaid,  schraap je hard met je bar langs het koord en spoel je nooit het zand er af voor je gaat varen is 20 sessies niet zo gek.

Zal binnenkort eens een nieuwe elastische flagout line testen hoeveel gewicht deze aan kan. Maar normaal gezien horen ze gewoon heel te blijven.
Erik@Spijk

Berichten: 861
Logs: 0 | 459 uur
Antwoord #3 Juli 17, 2016, 23:29:49
edit2Rapporteer  
Zaten de lijnen wel goed? Als je alleen de chickenloop vast hebt (of los laat) dan zou de kite niet zo heel veel kracht op moeten bouwen.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #4 Juli 18, 2016, 00:39:52
edit2Rapporteer  
Maat van me heeft er al 2 gebroken... er lijkt toch ergens een zwakte in die lijn te zitten.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.