Downwinder, mag het?

Jay Cabrinha

Berichten: 187
Logs: 0 | 169 uur
Antwoord #25 April 15, 2014, 09:49:01
edit2Rapporteer  
Afgelopen zaterdag m'n eerste downwinder gedaan, smaakt naar meer!
Hoe zit het met het passeren van havens trouwens?

Hey wazzaah!

tof verhaal, zo iets wil ik in de toekomst zeker gaan doen. Smiley ik ga dit jaar ook naar Portugal toe.

De haven dienst voor al van schevingen vind het een bedreiging van de veiligheid. voor ijmuiden en rotterdam geld dat nog meer denk ik. ik begreep van een maat uit den haag van me zei dat er iets van +/- 500 euro boete kan krijgen.
maar er zijn zat mooie plekken over op downwind te gaan zonder een haven te passeeren Smiley
Wat lijkt jou een mooie downwind route in Nederland?
Elevation

Berichten: 1363
Antwoord #26 April 15, 2014, 12:56:06
edit2Rapporteer  
 ligt er ook een Tarifa in Portugal  ??  schater
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #27 April 15, 2014, 13:24:29
edit2Rapporteer  
Ze kunnen hoog en laag springen en zelf in zee springen maar als je ruim om de havenmond heengaat kunnen ze je niks maken al is de havenmond Rotterdam misschien niet de beste keuze om het te proberen.
Op zee val je onder de kleine zeilvaartuigen, dus als je je aan de regels houdt die daarvoor gelden......
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #28 April 15, 2014, 13:45:12
edit2Rapporteer  
om een dw te testen kan je vanaf katwijk zuid tot noordwijk noord (of omgekeerd) zitten genoeg clubs tussen waar je ff je kite kan neerlaten en pauzeren. mbt Katwijk midden en zuid weet ik alleen niet of de clubs ivm kustversterking alweer staan, anders pak je katwijk noord - noordwijk noord. Maar wel onder de omstandigheden van de eerdere opmerkingen, kwa kite nivo, groep e.d.
feddomw
Gast
Antwoord #29 April 15, 2014, 13:46:08
edit2Rapporteer  
Van Scheef tot IJmuiden heb je een havenvrij speelterrein voor downwinders, die ook nog eens handig in elkaar zit qua OV mocht het nodig zijn, veel op- en afstapplaatsen, en relatief veel strandwandelaars en mensen om je te helpen. En veel goede en gratis parkeerplaatsen op loopafstand van de de stranden.

Ook nog eens een lang stukje kust, ik doe Wassenaar - Noordwijk in ruim 2,5 uur, hoeveel langer wil je varen als je geen rakjes hoogtelopen hebt om uit te rusten?

Dus je kan makkelijk de havenmonden links laten liggen, is wat ik probeer te zeggen.

EDIT:
om een dw te testen kan je vanaf katwijk zuid tot noordwijk noord (of omgekeerd) zitten genoeg clubs tussen waar je ff je kite kan neerlaten en pauzeren. mbt Katwijk midden en zuid weet ik alleen niet of de clubs ivm kustversterking alweer staan, anders pak je katwijk noord - noordwijk noord. Maar wel onder de omstandigheden van de eerdere opmerkingen, kwa kite nivo, groep e.d.

Heeft Katwijk Midden een club? Noord (Airtime) staat i.i.g. Bij Willy Zuid is toch alleen catamarans?

Maar idd: perfect strookje kust om te testen.
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #30 April 15, 2014, 15:44:30
edit2Rapporteer  
skuytevaert zit in het midden
Krommen

Geen avatar

Berichten: 60
Antwoord #31 Mei 04, 2014, 08:23:09
edit2Rapporteer  
Downwinders kun je groot en klein aanpakken. De wegen liggen om de duinen heen bij Zandvoort. De meeste tijd gaat dus zitten in auto's wegzetten en ophalen. Om het simpel te houden varen wij vaak Parnassia (Bloemendaal)-Zandvoort of andersom afhankelijk van de windrichting. Het is niet een heel lang stuk maar je kan er meer dan genoeg uithalen. De omstandigheden aan onze kust veranderen om de 300-400 meter. Op het ene stuk is er veel stroming, op het andere golven, op een derde stuk is er een stukje spieglad water.

De lol zit hem er in dat de omgeving en de omstandigheden veranderen en dat je niet zo veel tijd en energie in upwind varen hoeft te stoppen. Dat kan op een stukje van 5 km of 50 km.

Zeeland135

Berichten: 155
Antwoord #32 Juli 27, 2016, 08:47:16
edit2Rapporteer  
Zijn er als je van vrouwenpolder naar de brouwersdam gaat nog stukken waar je niet mag komen? Of dingen waar je extra op moet letten?
et1961

Berichten: 365
Antwoord #33 Juli 27, 2016, 10:02:46
edit2Rapporteer  
Van Vrouwenpolder naar Brouwersdam, dat is nog eens een tripje. Je moet eerst van Noord-Beveland naar Schouwen-Duiveland, hiervoor moet je langs de stormvloedkering en de havenmonding(en) van Neeltje-Jans, dat lijkt mij al een hachelijke onderneming! Dan moet je bij Westenschouwen/Haamsteden nog de kop van Schouwen-Duiveland ronden om bij de Brouwersdam te komen.

Bij welke windrichting wil je dit gaan doen?
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #34 Juli 27, 2016, 10:15:44
edit2Rapporteer  
Wat is het nut van de Oosterscheldekering over te steken? Dat is 8km open klotswater en bij pech is je enige uitweg om met veel geluk nog op Neeltje Jans terecht te komen anders kom je in de sluizen terecht. De hele kop van Schouwen mag je nergens officieel kiten en alle losliggende zandbanken voor de kust zijn natuurgebied.
Zeeland135

Berichten: 155
Antwoord #35 Juli 27, 2016, 10:29:15
edit2Rapporteer  
Het leek me vandaag wel goed. Het is eb dus het stroomt de kering uit, dus dan heb je daar niet zo'n last van.
Maar alle zandbanken vermijden omdat dat natuurgebied is, is natuurlijk lastig. Ik had gehoord dat het een leuke tocht was van vrouwenpolder naar de brouwersdam.

Nou ja, dan ga ik me vandaag maar weer tussen alle lessers doorpersen op de dam.
dunkel

Geen avatar

Berichten: 89
Antwoord #36 Juli 27, 2016, 10:56:42
edit2Rapporteer  
Waar je vooral op moet letten: niet alleen gaan.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.