Naish 2017 sneak peek

tgroot

Berichten: 664
Antwoord #25 Augustus 16, 2016, 08:42:18
edit2Rapporteer  
Deze aanpassing is juist om dit "naar binnen vouwen" te verminderen. Doordat de y hoog zit worden de tips bij max belasting in de richting van de powerlijn getrokken. Als de hoek van die powerlijn kleiner is zal hij minder de neiging hebben om naar binnen te klappen. Immers de powerlijn liep voorheen naar de y splitsing lengte 13m. Nu vanaf het begin dus 20m of 24m. Kleinere hoek.

Pythagoras Grin
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #26 Augustus 16, 2016, 18:54:11
edit2Rapporteer  
Deze aanpassing is juist om dit "naar binnen vouwen" te verminderen. Doordat de y hoog zit worden de tips bij max belasting in de richting van de powerlijn getrokken. Als de hoek van die powerlijn kleiner is zal hij minder de neiging hebben om naar binnen te klappen. Immers de powerlijn liep voorheen naar de y splitsing lengte 13m. Nu vanaf het begin dus 20m of 24m. Kleinere hoek.

Pythagoras Grin

En niet alleen dat, volgens diezelfde pythagoras wordt door de grotere hoek de effectieve lengte van de bar naar de kite kleiner (immers, met alle lijnen zonder hoek bij calibreren zijn ze even lang)

Dus als je op 24m lijnen een Y hebt op 13m of op 0 meter, scheelt bij een geprojecteerde breedte van 3,5m zo 9 cm op de effectieve lengte, waardoor je in feite gewoon oversheet. Dat verklaart de naar binnenklappende tips bij Erik wel, zeker bij wegtrappen waarbij de aoa tov de schijnbare wind toeneemt.
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #27 Augustus 17, 2016, 13:51:38
edit2Rapporteer  
2017 website nu ook online:

http://www.naishkites.com/products/kites/
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #28 Augustus 17, 2016, 23:17:38
edit2Rapporteer  
De Slash is afgeleid van de Pivot en een reine Wave Kite.
Ik hoop dat de Park-HD blijft, is toch de meest allround kite bij Naish en vaart super.

Naish blijft vertellen dat de Pivot de meest populaire kite is in de line up, maar ik zie overal toch meer Parkjes dan Pivots???

Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #29 Augustus 18, 2016, 00:33:44
edit2Rapporteer  
Ik zie in het zuidwesten vooral Pivots eigenlijk.

Ben benieuwd wat de Slash weegt. Hij lijkt me relatief zwaar vanwege die dikke LE en het nieuwe doek.

Ik was ook eerst bang dat het een enorm lage aspect was, maar dat blijkt gelukkig het perspectief van de foto's te zijn. Eens kijken of die binnenkort ergens te testen is.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.