Kitekahunas - gratis video tutorial over wave kiten, review please!

Kitekahunas

Geen avatar

Berichten: 5
Juni 18, 2015, 17:24:16
edit2Rapporteer  
Wij, Kitekahunas, hebben onlangs een gratis video tutorial geproduceerd over wave kitesurfing (Les 1: Overzicht).

Van het oefenen van basis menoeuvres op je twin tip board (Les 2 - hoe starten met wave kitesurfen), tot surf je eerste golf (Lesson 4).
Uiteindelijk leidt de eerste serie tot de meer geavanceerde menoeuvres, de top-turns (Lesson 5).

We willen heel graag horen wat jij er van vindt, of het nuttig is voor het leren  van wave kiten. Laat je review achter op dit forum. Ook horen we graag of je ideeën hebt voor nieuwe afleveringen voor komend seizoen. Zo staat bijvoorbeeld  hoe te gijpen op een directional wave board (Les 10) al klaar om gelanceerd te worden.

Succes!
-Kitekahunas

Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #1 Juni 18, 2015, 19:43:34
edit2Rapporteer  
Nice. Even kijken als ik thuis ben Smiley

Ik kan niet echt iets vinden over kitepositie met verschillende windrichtingen en de dynamiek van het windvenster en hoe daar mee om te gaan (theoretisch kan die 180 graden draaien in een lichtwind onshore sessie)

Komt zoiets nog?
Kitekahunas

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #2 Juni 22, 2015, 13:32:37
edit2Rapporteer  
Heb je Lesson 3: your first turns with distancing and usage of the entire wind window al gezien?

Hierin zie je hoe het windvenster driedimensionaal gebruikt bij wave kiting.

De conditie die je noemt, een wind die 180 graden draait, is gelukkig zeer zeldzaam.

Hoe om te gaan met verschillende windrichtingen, in het kort:

On shore / side onshore: dit is het meest ideaal. Stuur je board downwind als je op de golf staat en je kite laag in de powerzone om druk te houden in je lijnen, met de LE richting strand. Maak een downwinder om in de flow te blijven!

On shore wind: zeer onhandig. Als je kite crasht ligt hij open naar van de golf. Gebroken of brekende golven kunnen je kite makkelijk aan gort helpen omdat je kite al het water opvangt. Ook een risico voor jezelf om achter je kite aan, onder water getrokken te worden. Full kite release kan noodzakelijk zijn om je kite én jezelf te redden. Vaak overleeft je kite de full release wel, al krijgt hij wel wat te voorduren natuurlijk. Aan veiligheid willen we graag nog een (aantal) lessen wijden in de toekomst.
Naast veiligheid is wave kiten met on shore wind gewoon een mindere ervaring, omdat je kite continue gepowerd is en je dus minder het gevoel ervaart om een golf te surfen.

Off shore / side off shore: kan verleidelijk zijn omdat de golven vaak clean zijn. Advies lijkt me helder: ga niet het water op.

We zijn benieuwd naar je review als je geoefend hebt.

- Kitekahunas
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #3 Juni 23, 2015, 07:21:32
edit2Rapporteer  
Goede filmpjes! Duidelijke uitleg en mooie beelden. Ik krijg zin in golf kitesurfen. Nu nog die cleane golven svp!
Kitekahunas

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #4 September 25, 2015, 14:58:50
edit2Rapporteer  
Een nieuw filmpje in de Learn Wave Kitesurfing serie van Kitekahunas geeft antwoord op de grote vraag van (beginnende) wave kitesurfers:  hoe gijpen met een directional wave board?


Groet,

Kitekahunas
et1961

Berichten: 365
Antwoord #5 September 25, 2015, 17:05:22
edit2Rapporteer  
Mooie filmpjes, voor mij als beginnende wavekiter heel nuttig.

In de filmpjes zie ik naabs met boardleash varen, of dat nou zo verstandig is......
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #6 September 25, 2015, 18:05:13
edit2Rapporteer  
bedankt ..... duidelijke instructies ThumpsUp
Zeeland135

Berichten: 155
Antwoord #7 September 25, 2015, 18:30:21
edit2Rapporteer  
Leuke filmpjes, wel veel herhaling bij elke volgende les.

Ik zou de muziek wat zachter doen t.o.v. de spraak, te meer daar het toch maar een irritant achtergrond deuntje is á la "Progression" .
markymarc

Berichten: 296
Logs: 0 | 488 uur
Antwoord #8 September 25, 2015, 22:48:43
edit2Rapporteer  
Top! well done...
Kitekahunas

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #9 Oktober 15, 2015, 14:18:52
edit2Rapporteer  
Thanks voor alle feedback! Muziek is genoteerd Smiley.

Over de board leash, daar zijn inderdaad de meningen over verdeeld. Wat Kitekahunas aanraadt is om het af te laten hangen van de omstandigheden, vooral obstakels in en rond het water. Als je valt en je board verliest, wat meestal zo is als je strapless vaart, dan gaat je board super snel downwind / richting land. Veel sneller dan jijzelf en als er dan rotsen of obstakels zijn downwind, wil je niet zonder board ronddobberen, en je board aan diggelen helpen. De meeste opnames zijn gemaakt tijdens de epische downwinder van Sunset Beach naar Haakgat, waar vooral rond Big Bay soms wat grimmige rotsen liggen. Daarom, als er hoge golven zijn én obstakels op de route, raden we toch aan een board leash te gebruiken.

Gisteren hebben we de eerste downwinder van het seizoen gemaakt en het was weer briljant! Seizoen loopt tot eind maart. Meer info over Wave Camps.

Groet,

Kitekahunas
Emanuel

Berichten: 96
Antwoord #10 Juli 14, 2016, 06:40:53
edit2Rapporteer  
Top! Dit is precies waar ik naar opzoek ben. Zeer bruikbare en heldere toelochting. Dank.
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #11 September 05, 2016, 19:39:24
edit2Rapporteer  
Ik ben deze studie ook maar gaan volgen  Grin
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.