Gestolen Oostvoorne 25/9 - Naish Park 9m oranje.blauw

TymonK

Berichten: 54
Logs: 0 | 104 uur
September 26, 2016, 08:09:36
edit2Rapporteer  
Erg jammer als je na het kiten merkt dat uit het stapeltje materiaal (3 kites en een weekendtas) één kite ontbreekt. Van een maat van me (niet op dit forum).

Het betreft een Naish Park 9m uit 2013. Oranje/Blauw.

Gebeurd tussen plm 11:00 en 13:00 toen we allemaal op het water waren.

Wat een domper op de dag en ik weet niet wat ik hier de volgende keer een ga doen.... je kan moeilijk teruglopen om je materiaal terug in de auto te leggen...
Windhoos

Berichten: 498
Logs: 0 | 701 uur
Antwoord #1 September 26, 2016, 10:30:25
edit2Rapporteer  
Zwaar klote! Even kort samengevat.  ThumpDown
 
Is mij ook ooit eens overkomen en ik ga dus daardoor vaak niet meer met meerdere kites naar het strand tenzij ik in de buurt van mn spullen kan blijven varen. Maar dan nog sta ik eigenlijk niet echt lekker op t water, omdat ik dat voor mn gevoel te veel met mn spullen op t strand bezig ben. Voorheen had ik daar minder moeite mee, maar door die MTF's is dit wel anders en neem ik nu eigenlijk altijd maar 1 kite mee. Maar ff teruglopen is idd eigenlijk geen optie op Oostvoorne...

Handen afhakken van die lui! ListenToMe
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #2 September 26, 2016, 10:58:15
edit2Rapporteer  
Toch maar gewoon de juiste maat kiezen bij de auto.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #3 September 26, 2016, 11:13:15
edit2Rapporteer  
Toch maar gewoon de juiste maat kiezen bij de auto.

Dat doe ik ook ofschoon ze bij mij ook al eens in de auto hebben ingebroken. Dat was op Oostvoorne!
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #4 September 26, 2016, 12:15:52
edit2Rapporteer  
gewoon met 1 kite naar het strand rijden. helemaal niks in je auto (in het zicht) en op het strand laten liggen op tas en pomp na (dummy sleutel of digitale sleutel om je nek, al dan niet in waterdichte hoes).

jatten doen ze tegenwoordig overal.
hangtime

Geen avatar

Berichten: 150
Antwoord #5 September 26, 2016, 12:24:29
edit2Rapporteer  
En dan teruglopen om mijn 21meter op te halen? Nah ik neem wel een sniper mee op het water.
wimbers

Berichten: 398
Logs: 0 | 24 uur
Antwoord #6 September 26, 2016, 13:22:13
edit2Rapporteer  
exact wat eagle jan zegt,
ik heb alleen een kitetas met pomp en slippers op het strand liggen. de rest gaat niet mee..
LennardK

Berichten: 116
Antwoord #7 September 26, 2016, 13:43:45
edit2Rapporteer  
Idd alleen het nodige mee. Tegenwoordig kan je thuis al prima bepalen wat je nodig hebt. Om de kans op auto inbraak te verkleinen zou je bv al kunnen beginnen om je auto niet helemaal vol te plakken met kitestickers.

Het is ook best naief om te denken dat er niks gejat wordt. Tegenwoordig is dat nu eenmaal zo helaas.
ErikFanatic

Berichten: 459
Antwoord #8 September 26, 2016, 14:18:13
edit2Rapporteer  
Ik doe tegenwoordig al mijn autosleutels in een cijferslot aan de velg van mijn auto. Alleen de tas en pomp blijven op het strand.

Alsnog is laatst mijn tas met pomp gejat @ Egmond aan Zee. 
Tegenwoordig begraaf ik mijn tas met pomp
ronny

Berichten: 357
Antwoord #9 September 26, 2016, 14:32:47
edit2Rapporteer  
en waar laat je je schep dan ?
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #10 September 26, 2016, 16:57:34
edit2Rapporteer  
Ik doe tegenwoordig al mijn autosleutels in een cijferslot aan de velg van mijn auto. Alleen de tas en pomp blijven op het strand.

Alsnog is laatst mijn tas met pomp gejat @ Egmond aan Zee. 
Tegenwoordig begraaf ik mijn tas met pomp
die sleutel kluisjes... een baksteen en dag auto! niet betrouwbaar.
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #11 September 26, 2016, 18:31:07
edit2Rapporteer  
Gewoon kites nemen die niemand wil.
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #12 September 26, 2016, 20:10:11
edit2Rapporteer  
Gewoon kites nemen die niemand wil.

Deze opmerking vraagt om een mooi lijstje  Lips Sealed
bramvk

Berichten: 118
Antwoord #13 September 26, 2016, 20:20:50
edit2Rapporteer  
Deze opmerking vraagt om een mooi lijstje  Lips Sealed

Dat lijstje is er grotendeels al: Marktplaats - verouderd materiaal aangeboden
TymonK

Berichten: 54
Logs: 0 | 104 uur
Antwoord #14 September 26, 2016, 21:34:01
edit2Rapporteer  
Thks voor de reacties tot zover. Jammer dat er zoveel gejat wordt tegenwoordig..... illusie armer.... Sad
bramvk

Berichten: 118
Antwoord #15 September 26, 2016, 22:40:02
edit2Rapporteer  
Ja helaas is dat zo tegenwoordig.S*cks big time.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #16 September 26, 2016, 22:57:41
edit2Rapporteer  
Idd alleen het nodige mee. Tegenwoordig kan je thuis al prima bepalen wat je nodig hebt. Om de kans op auto inbraak te verkleinen zou je bv al kunnen beginnen om je auto niet helemaal vol te plakken met kitestickers.

Het is ook best naief om te denken dat er niks gejat wordt. Tegenwoordig is dat nu eenmaal zo helaas.

Ben ik het niet mee eens. De voorspellingen zitten er behoorlijk vaak naast wat betreft de exacte wind. Dan verwacht je bv 18 knopen, blijkt het 21-22 of wellicht over de 25 te zijn. En voor mij (wavekiter vooral) maakt dat al het verschil tussen 9m, 7m of 5m. Ja, ik zou de 9m op een waveplank kunnen houden tot over de 25 knopen, maar echt lekker vaart dat natuurlijk niet meer. Dus ik neem altijd minstens 2 kites mee en meestal 3.

Scheelt dat ik van die kites heb die niemand wil hebben  Roll Eyes
TymonK

Berichten: 54
Logs: 0 | 104 uur
Antwoord #17 September 27, 2016, 07:52:20
edit2Rapporteer  
Ik ga denk ik op marktplaats wat kites uit 2007 kopen. Gebruik ik alleen de tas ;-)
LennardK

Berichten: 116
Antwoord #18 September 27, 2016, 09:09:53
edit2Rapporteer  
Ben ik het niet mee eens. De voorspellingen zitten er behoorlijk vaak naast wat betreft de exacte wind.

Daar ben ik het niet mee eens Smiley

De actuele windgegevens zijn tegenwoordig makkelijk op te zoeken en te vergelijken met de voorspelde wind. Daarmee kan je dus makkelijk thuis je plan trekken of het meer of minder is en wat dan mee te nemen. Daarvoor hoef je niet een heel ervaren kiter te zijn om dat te kunnen bepalen.

Als je wat meer ervaren bent en de spot goed kent weet je ook wat evt thermische effecten en stroming voor invloed hebben op de (schijnbare) wind.

Wbt de voorspellingen van WF en WG. Deze zijn veel minder nauwkeurig dan de voorspellingen van lokale meteo diensten. De lokale meteo diensten nemen vaak ook geografische kenmerken mee die invloed kunnen hebben op het lokale weer in hun voorspelling. Mijn ervaring is dat deze vaak veel beter in de buurt komen. Door het een en ander met elkaar te vergelijken kom je toch behoorlijk goed in de buurt wat er werkelijk waait. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #19 September 27, 2016, 09:14:17
edit2Rapporteer  
Verbaas me in positieve zin dat dit pas de eerste keer is dit jaar dat ik weer van het dievengilde hoor.
Maar nog steeds is het zwaar klote!

Faxie heeft trouwens absoluut een punt.
Zeker dit jaar klopt het vaak net niet, waardoor een andere kitemaat vaak toch lekkerder vaart.

Oostvoorne autostrand was ideaal omdat je je spullen in de auto op het strand kon laten liggen.
De milieu ridders wilden dit niet meer, prima, maar ze werken wel het dievengilde in de hand.
En dan hoor je ze niet!  Angry
LennardK

Berichten: 116
Antwoord #20 September 27, 2016, 10:29:49
edit2Rapporteer  


Maar donderdag gaat het kloppen want dan ben ik lekker vrij. De 8 achterin de auto en lekker knallen!  Joepie
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #21 September 27, 2016, 20:37:01
edit2Rapporteer  
Ben ik het niet mee eens. De voorspellingen zitten er behoorlijk vaak naast wat betreft de exacte wind.

Daar ben ik het niet mee eens Smiley

De actuele windgegevens zijn tegenwoordig makkelijk op te zoeken en te vergelijken met de voorspelde wind. Daarmee kan je dus makkelijk thuis je plan trekken of het meer of minder is en wat dan mee te nemen. Daarvoor hoef je niet een heel ervaren kiter te zijn om dat te kunnen bepalen.

Als je wat meer ervaren bent en de spot goed kent weet je ook wat evt thermische effecten en stroming voor invloed hebben op de (schijnbare) wind.

Wbt de voorspellingen van WF en WG. Deze zijn veel minder nauwkeurig dan de voorspellingen van lokale meteo diensten. De lokale meteo diensten nemen vaak ook geografische kenmerken mee die invloed kunnen hebben op het lokale weer in hun voorspelling. Mijn ervaring is dat deze vaak veel beter in de buurt komen. Door het een en ander met elkaar te vergelijken kom je toch behoorlijk goed in de buurt wat er werkelijk waait. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.

Ik vergelijk wel een aantal verschillende weermodellen met elkaar elke dag. GFS, WRF, Hirlam, ECMWF, Harmonie, NEMS (hoewel ik denk dat de laatste 2 praktisch dezelfde zijn), en ik kijk altijd naar de actuele windmeters van HMCZ die overal rondom Zeeland staan, plus de meters van Rijkswaterstaat. En dan nog komt het maar vaak genoeg voor dat eenmaal ter plekke (uur rijden) de wind toch een maatje afwijkt.

En zeker als het een regenachtige dag is met meerdere fronten gebeurt het meer dan eens dat de wind voor een langere periode behoorlijk in kan kakken of toe kan nemen. Daar kan je je gewoon erg moeilijk op voorbereiden met slechts 1 kite, zeker omdat op dat soort dagen de verschillende modellen tot op het laatste moment nog niet helemaal eens zijn  met elkaar....
CvdM

Berichten: 58
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #22 September 27, 2016, 22:36:26
edit2Rapporteer  
Heb je je tweede kite opgepompt op het strand liggen of nog opgerold in de tas? In dat laatste geval begrijp ik dat niet, dat is zo makkelijk meegenomen door een voorbijganger

Ik neem wel eens twee kites mee het strand op maar dan pomp ik beide op, is net wat lastiger mee te jatten dan een kant en klaar pakketje

Blijft echt zuur voor je maat natuurlijk Sad
TymonK

Berichten: 54
Logs: 0 | 104 uur
Antwoord #23 September 28, 2016, 08:31:36
edit2Rapporteer  
Klopt. oppompen is natuurlijk wel een idee. Dat pikt een stuk lastiger......
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #24 September 28, 2016, 12:49:20
edit2Rapporteer  
Slijten je kites ook lekker van....
Zeker boven de 25 knopen
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.