LET OP!! Oplichter - Pieter van O.!!

Laubottick

Berichten: 13
Oktober 04, 2016, 22:29:19
edit2Rapporteer  
Beste mensen!!

Pas alstublieft heel erg op!!
Deze man, genaamd Pieter van O doet alsof hij spullen te koop heeft!
Ik ben helaas de dupe geworden van oplichting. Ik was dus op zoek naar een Naish Monarch 2014, en Pieter van O had deze te koop staan.
Helaas woonde hij wel in Middelburg, dus ik wilde mijn board laten opsturen.
Alles klonk prima, ik heb hem gebeld, weet een heleboel en heb het geld over gemaakt, €280 euro.

Zijn telefoonnummer is: 06 xxx
Bij mij gaf hij aan woonachtig te zijn in Middelburg!
Zijn mailadres is pietervoxxxx@outlook.com

Let alstublieft erg op!!
En als u ooit nog met hem in contact komt, zou u hem dan zo vriendelijk willen zijn om even tegen te zeggen dat ik nog €280 van hem krijg....

Ps. geen berichten graag over dat het misschien niet zo slim was, dat snap ik en ik baal als een stekker...
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 Oktober 04, 2016, 23:04:28
edit2Rapporteer  
Heb je al aangifte gedaan? Dit is namelijk een zaak voor de politie.

Super dat je ons probeert te waarschuwen,  maar zonder bewijs kunnen we de persoonsgegevens niet openlijk laten staan. Zolang er bijvoorbeeld een onderzoek loopt kunnen wij niet uitsluiten dat jij iemand zwart probeert te maken. Vandaar dat de gegevens aangepast zijn.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2 Oktober 05, 2016, 08:12:06
edit2Rapporteer  
Laatst ook een vlieger en bar verkocht voor een hoger bedrag.
Diegene vond het prima dat hij het geld overmaakte, en dat ik het zou opsturen.
Uiteraard gedaan.
Maar dit soort fraude cq. diefstal is erg makkelijk via MP, een pre-paid telefoon en een bankrekening.

Ben je al naar de politie gestapt?
et1961

Berichten: 365
Antwoord #3 Oktober 05, 2016, 08:46:07
edit2Rapporteer  
En dan, denk je dat de politie hier iets aan doet? Nee, dus!

Zelf ook een keer aangifte gedaan van fraude, krijg je een half jaar later een mailtje vd politie;

Geachte heer / mevrouw,

U hebt ongeveer een half jaar geleden aangifte gedaan van internetoplichting. Helaas kon nog geen strafrechtelijk onderzoek gestart worden. Dat komt omdat de aangifte niet voldoet aan de voorwaarden die zijn afgesproken met het Openbaar Ministerie om een onderzoek te starten of omdat er onvoldoende capaciteit is binnen de eenheid waar het strafbare feit is gepleegd.

Gezien het grote aantal meldingen van internetoplichting heeft het Openbaar Ministerie besloten zich te richten op het bundelen van zaken die overeenkomsten vertonen. Bijvoorbeeld aangiftes tegen dezelfde personen/webshops of waarbij eenzelfde bankrekening is betrokken. Het kan dus zijn dat uw aangifte hier op een later tijdstip toch nog voor in aanmerking komt.

Vooralsnog is besloten om niet tot vervolging over te gaan. Als er desondanks toch een strafrechtelijk onderzoek gestart wordt naar aanleiding van uw aangifte, dan krijgt u hiervan automatisch bericht. Ook ontvangt u dan via de post uw eerdere aangifte, met het verzoek deze aan te vullen, te ondertekenen en terug te sturen.

Hoort u niets meer van ons, dan is uw zaak hiermee afgehandeld.


Beklag over niet vervolgen

Over het niet vervolgen van een strafbaar feit kunt u beklag doen bij het Gerechtshof te Amsterdam. Dit doet u door een brief te schrijven en aan het Gerechtshof te zenden. Het adres van het gerechtshof is: Postbus 1312, 1000BH Amsterdam. Vermeld bij de brief dat het gaat om een klacht op grond van artikel 12 van het Wetboek van Strafrecht.


Met vriendelijke groet,

Politie


Zelf nog geprobeerd via de bank de de contactgegevens van de rekeninghouder te verkrijgen, ook kansloos.
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #4 Oktober 05, 2016, 09:39:25
edit2Rapporteer  
Beetje vreemd, ik (mijn zoon) heeft een keer een mobiel aangeschaft voor 250 euro wel betald niets ontvangen. Wij hadden een e-mail adres, bankrekening nummer en naam. Hiermee aangifte gedaan en deze beste man is wel vervolgd. Kwam dan waarschijnlijk door dat hij meerdere aangifte's tegen zich had lopen  Huh Gaat wel een poosje overheen hoor voor je wat hoor en je moet inderdaad diverse formulieren invullen en opsturen. Undecided
KiteHigher

Geen avatar

Berichten: 35
Antwoord #5 Oktober 05, 2016, 09:45:35
edit2Rapporteer  
Is het niet zo dat er minimaal drie aangiftes nodig zijn, voordat er uberhaupt een kans is dat ze er iets mee gaan doen?
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #6 Oktober 05, 2016, 09:59:48
edit2Rapporteer  
Daarom altijd aangifte doen! Als iedereen denkt dat het geen zin heeft wordt er nooit een onderzoek gestart.
hangtime

Geen avatar

Berichten: 150
Antwoord #7 Oktober 05, 2016, 10:59:06
edit2Rapporteer  
Ik heb altijd geluk gehad, maak altijd alles van tevoren over op goed vertrouwen. (ik bel niet eens)

Minder voor je man!
P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #8 Oktober 05, 2016, 11:10:12
edit2Rapporteer  
Fraudeurs gebruiken net zoals hier boven vaak plaatsen die aan de rand van nederland liggen.  Als je daar op let filter je al een hoop ellende uit. Een controle kan zijn om iemand zijn exacte adres op te vragen en na te kijken.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #9 Oktober 05, 2016, 18:14:10
edit2Rapporteer  
Ik heb altijd geluk gehad, maak altijd alles van tevoren over op goed vertrouwen. (ik bel niet eens)

Oplichters maken gebruik van je goede vertrouwen!
CouchKiter

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #10 Oktober 05, 2016, 20:05:47
edit2Rapporteer  
Wat helpt om de crooks eruit te filteren is te zeggen dat je alleen onder rembours betaal. Laatst ook gezegd toen iemand board zgn. te koop had. Nooit meer iets van hem gehoord.
KiteHigher

Geen avatar

Berichten: 35
Antwoord #11 Oktober 05, 2016, 21:34:15
edit2Rapporteer  
Kan dat ook niet met kosten te maken hebben? Dat ze daardoor afhaken?
CouchKiter

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #12 Oktober 05, 2016, 21:56:24
edit2Rapporteer  
Nee, die kosten zijn voor ontvanger. Als verkoper loop je dan helemaal geen risico.
hangtime

Geen avatar

Berichten: 150
Antwoord #13 Oktober 05, 2016, 23:21:54
edit2Rapporteer  
Wat helpt om de crooks eruit te filteren is te zeggen dat je alleen onder rembours betaal. Laatst ook gezegd toen iemand board zgn. te koop had. Nooit meer iets van hem gehoord.

Probleem is dat je het pakketje niet kan openen om het te controleren.
Je zal niet de eerste zijn die letterlijk een plank of steen opgestuurd krijgt onder rembours.
CouchKiter

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #14 Oktober 06, 2016, 07:45:01
edit2Rapporteer  
Zo ver kwam het gelukkig niet in mijn geval.
KiteHigher

Geen avatar

Berichten: 35
Antwoord #15 Oktober 06, 2016, 09:22:44
edit2Rapporteer  
Nee, die kosten zijn voor ontvanger. Als verkoper loop je dan helemaal geen risico.

En wat als de potentiele koper het pakketje aan de deur weigert?
Ik denk dat de verkoper dan wel de kosten van de mislukte bezorging moet betalen.

Verder idd nadeel voor koper dat je het pakketje niet mag openen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.