Zeeko 2016 hydrofoil series

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
April 18, 2016, 08:29:27
edit2Rapporteer  
Weer een innovatie van Zeeko: een aluminium hydrofoil met dezelfde geshapte frontwing als de carbon freeride versie. En dat voor bijna de helft van de prijs van de carbon versie!

Tot nu toe hebben de aluminium mast en fuselage (het horizontale gedeelte waar beide vleugels aan vast zitten) versies altijd G10 vleugels. Dit is hetzelfde materiaal waar kite en windsurfvinnen uit gemaakt worden: vlakke plaat die onder hoge druk en temperatuur geperst zijn. Een kromming is tot nu niet mogelijk. Zeeko heeft dit voor elkaar gekregen:

Black & White Edition Hydrofoil:
Due to its success, the Black & White Alloy foil is sold out. We will receive a new batch of production end of May.
Don't hesitate to book it now.

White & Blue Edition Hydrofoil
We are proud to announce you the release of a new Alloy foil: the White and Blue Edition hydrofoil. It shares the same mast and fuselage than the Black & White Alloy foil, and use the same wings (with anhedral) than the carbon series hydrofoil.

2016 Carbon Series Hydrofoil:
The new 2016 carbon series hydrofoils are ready for shipment now. The foil is available with 3 different front wings: Freeride/speed-Jump/race. The new carbon hydrofoil offers a stiffer mast (15% stiffer), it is now supply with a case for travelling and protect your foil and introduce a new satin finish for a better glide. The Carbon Serie Hydrofoil is available with a plate or a tuttle box


http://vimeo.com/159307611
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 April 18, 2016, 10:01:52
edit2Rapporteer  
Vaart de aluminium nu nog lekkerder? Die met vlakke G10 vleugels was al verrassend goed en zeker voor dat geld een van de beste foils die je aan kunt schaffen.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2 April 18, 2016, 10:28:55
edit2Rapporteer  
Het is jammer dat er geen lokale importeurs zijn van de meeste foils, want we zouden van de zomer best eens een leuke test kunnen gaan doen Wink
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #3 April 18, 2016, 11:41:34
edit2Rapporteer  
T.a.v. de innovatie van Zeeko: http://www.srokashop.fr/E-shop-889-0-0-0.html, Sroka combineert ook sinds een paar maanden onderdelen van carbon-versie en alu-versie.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4 April 18, 2016, 13:39:24
edit2Rapporteer  
T.a.v. de innovatie van Zeeko: http://www.srokashop.fr/E-shop-889-0-0-0.html, Sroka combineert ook sinds een paar maanden onderdelen van carbon-versie en alu-versie.


Dat is dus hier niet het geval. De blauwe vleugel is niet van carbon, zie ook de prijs die gelijk is aan de alu/G10 black and white edition.

Probleem is carbon combineren met een aluminium mast geeft corrosie op de mast, en de RVS bouten. Tenzij je het carbon geheel electrisch weet te isoleren, maar dat is erg moeilijk.

Trouwens lage prijzen relatief voor de Sroka foil.
Jammer dat dit soort dingen nog niet te testen zijn in ons kikkerlandje...
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #5 April 18, 2016, 16:24:12
edit2Rapporteer  
...... Probleem is carbon combineren met een aluminium mast geeft corrosie op de mast, en de RVS bouten. Tenzij je het carbon geheel electrisch weet te isoleren, maar dat is erg moeilijk.....
Sroka heeft vanwege het vermijden van corrosie de fuselage gemaakt van titanium. Testmogelijkheid voor Sroka in NL is een kwestie van weken.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #6 April 18, 2016, 16:50:27
edit2Rapporteer  
Titanium heeft dit soort problemen inderdaad niet. Ongelofelijk dat ze zo relatief laag kunnen zitten met de prijs.

Ik heb wel zo'n vermoeden wie die dingen gaat importeren  Grin Roll Eyes

We houden ons aanbevolen.
De eerste foiltest zou leuk zijn voor dit jaar!
UltimateFreggle

Geen avatar

Berichten: 14
Antwoord #7 Oktober 17, 2016, 13:25:19
edit2Rapporteer  
Weet iemand of er een shop of persoon is die de Aluminium Zeeko 2016 Foil in Nederland op voorraad heeft?? Ben ook op zoek naar het Shinn El Stubbo board erbij..
Frank Rrd

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #8 Oktober 17, 2016, 14:59:54
edit2Rapporteer  
ik heb een paar maanden geleden de Black & White bij Famous Frank (Duitse webshop) besteld.
Prettig communiceren met hem, zeker een aanrader. Niet vanwege de prijs daar gehaald, maar omdat hij een officiële dealer is. In Nederland zit er bij mijn weten geen officiële dealer.
Je doet er geen miskoop aan als je wil leren foilen en wilt blijven freeriden. Wil je racen, dan zijn er snellere foils die meer hoogte lopen.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #9 Oktober 17, 2016, 18:03:01
edit2Rapporteer  
ik heb een paar maanden geleden de Black & White bij Famous Frank (Duitse webshop) besteld.
Prettig communiceren met hem, zeker een aanrader. Niet vanwege de prijs daar gehaald, maar omdat hij een officiële dealer is. In Nederland zit er bij mijn weten geen officiële dealer.
Je doet er geen miskoop aan als je wil leren foilen en wilt blijven freeriden. Wil je racen, dan zijn er snellere foils die meer hoogte lopen.

Inderdaad zou ik Famous Frank proberen, of via Shinn Nederland.
Die levert ze ook inclusief Shinn boards erop.

Echter, let wel dat dat Shinn boards niet heel erg fijn zijn in het low-end en om te leren. Erg weinig drijfvermogen nl.

Ik heb zelf de carbon versie van de Blue & White versie.
Die laatste in alu zou ik ook aanraden boven de Black & White versie. Die vaart net ff wat beter nl.
UltimateFreggle

Geen avatar

Berichten: 14
Antwoord #10 Oktober 17, 2016, 18:34:48
edit2Rapporteer  
Hee bedankt voor jullie reacties. Ik zie dat er bij Famous Frank wel iets verkrijgbaar is op dit moment, inderdaad de alu white & blue versie. http://www.famousfrank.de/hydrofoil/zeeko/
Overigens is mij niet helemaal duidelijk wat het verschil tussen de black & white en de white & blue is.. (behalve de kleuren ;-) ) Misschien is de black&white het model van vorig jaar en de white & blue dit jaar? En Michiel je zegt de white & blue vaart net wat beter, kun je aangeven op welke manier?
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #11 Oktober 17, 2016, 19:03:25
edit2Rapporteer  
@UltimateFreggie: die set kun je bij mij testen. Ik stuur je een pb.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #12 Oktober 17, 2016, 21:10:52
edit2Rapporteer  
Hij vaart wat stabieler, en even snel als de zwart/witte.

Zelf heb ik hem ook, maar dan van carbon.
We hebben ze naast elkaar gehouden, en de blauwe is kwa vorm en dikte 100% gelijk aan de carbon freeride vleugel.

Ook al heten ze 2015 en 2016 modellen, ze zijn gelijk.
Frank Rrd

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #13 Oktober 18, 2016, 08:19:06
edit2Rapporteer  
De verschillen schijnen klein te zijn. Ik heb ook begrepen dat de blue & white op topsnelheid iets stabieler is. De topsnelheid is echter wel even hoog. Wat ik wel denk is dat de black & white wat duurzamer is, G10 is gewoonweg ontzettend sterk.
UltimateFreggle

Geen avatar

Berichten: 14
Antwoord #14 Oktober 19, 2016, 21:00:24
edit2Rapporteer  
Alu white & blue edition is onderweg.... thanx voor de info! =)
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #15 Oktober 19, 2016, 21:34:18
edit2Rapporteer  
...Wat ik wel denk is dat de black & white wat duurzamer is, G10 is gewoonweg ontzettend sterk.

Dat klopt!
De blauwe is van glasmat/epoxy.
En ook vanwege de gekromde vleugel raken de tips altijd eerst de bodem wanneer je te ondiep gaat.
Dat is bij de zwarte iets minder.
Maar maakt weinig uit, en de blauwe vleugel past ook op de zwarte en vise versa.
Binnenkort ook los te koop!

Goede aankoop, net als de zwart/witte zou zijn geweest
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.