kiteadvies

Psycho DaD

Geen avatar

Berichten: 5
Januari 03, 2017, 00:15:38
edit2Rapporteer  
Beste mede-kitegenoten,

ik lees al geruime tijd mee op het forum doch heb ik jullie raad/advies nodig daar ik de bomen niet meer door het bos zie...

intro:
Sedert midden 2016 is het kite-virus aangewakkerd en, samen met een jeugdvriend, beoefen ik deze sport.  Volgende vliegers werden aangekocht sedert juni 2016:
- Peter Lynn Hornet - 2,0m² - model 2016 (jeugdvriend)
- Peter Lynn Twister - 3,0m² - model 2015 (jeugdvriend)
- Peter Lynn Twister - 4,0m² - model 2015
- Peter Lynn Twister - 5,5m² - model 2016 (jeugdvriend)
- Peter Lynn Twister - 7,5m² - model 2015
- Peter Lynn Leopard - 9,0m² - model 2016 (jeugdvriend)
- Peter Lynn Charger 2 - 12m² - model 2016 (jeugdvriend)
- Trampa flyboard
- Flexifoil flyboard

Stilaan wens ik de stap te maken om mij ook op het water te begeven en zoek bijgevolg een vlieger die van beide werelden thuis is (strand + water).  Bedoeling is vooral om recreatief te boarden/kitesurfen; competitie en dergelijke is niet aan de orde.  Vooral het amusement en progressie primeert  Smiley

Mijn keuze zou gaan tussen een Peter Lynn Charger 15m² (2016) of een Peter Lynn Fury 11m² (2013 of 2014) Ik kan beide aan een gunstige prijs kopen.  Goede keuzes of beter links laten liggen en gaan voor alternatief?  Zoja, welk alternatief?

Peter Lynn charger = twinskin
Peter Lynn Fury = tube kite

Hoor graag jullie mening / advies / ...

Bijkomende info:
ikzelf ben 1,80m groot, weeg 80kg en ben voornamelijk terug te vinden op Brouwersdam - Natural High.

Alvast bedankt!

grtz
PD
et1961

Berichten: 365
Antwoord #1 Januari 03, 2017, 08:39:13
edit2Rapporteer  
Nu kan ik je wel allerlei alternatieven gaan geven met beargumenteringen maar jij gaat zeer waarschijnlijk toch een Peter Lynn kite kopen... geeft verder ook niet, iedereen heeft zo zijn voorkeuren, al zijn deze vaak niet echt overwogen te noemen....
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #2 Januari 03, 2017, 10:15:48
edit2Rapporteer  
Waarom de keuze tussen een 15 Charger en 11m Fury? Meer verschillende kites kun je bijna niet krijgen, wat wil je er mee gaan doen en in welk windbereik?
Psycho DaD

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #3 Januari 03, 2017, 21:20:08
edit2Rapporteer  
Waarom de keuze tussen een 15 Charger en 11m Fury? Meer verschillende kites kun je bijna niet krijgen, wat wil je er mee gaan doen en in welk windbereik?

We hebben idd een "lichte" voorkeur voor Peter Lynn maar Ik sta ook open voor alternatieven hoor.   Vandaar ook mijn vraag op dit forum :-)

Wat wil ik ermee doen?
 Ik wil voornamelijk mijn eerste passen op het water zetten...doch wens ik ook nog de mogelijkheid om ermee te landboarden. 

Windrange waar we voornamelijk in vliegen = 2 tot 5 beaufort.

Hoor graag waarin beide kites zo verschillend zijn (zoals ik zei, zie ik de bomen niet meer door het bos).

Thx
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #4 Januari 03, 2017, 21:59:52
edit2Rapporteer  
Race/Freeride tube VS freestyle twinskin.....

Moet het een aanvulling van je huidige set zijn of juist een kite er naast die makkelijker op het water te gebruiken is?

15m Charger is een mooie aanvulling van je 12m, het hangt van je ervaring en handigheid af of ze een goede kite voor op het water zijn. Vrijwel niemand gebruikt ze nog op het water dus afkijken en tips vragen aan andere kiters dan charger-gebruikers gaat niet.

11m Fury zal veel overlap met je 12m Charger hebben, hooguit een paar knopen meer low-end. Een 12m Swell zal nog iets makkelijker herstarten als het perse een tube moet worden.

Psycho DaD

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #5 Januari 29, 2017, 11:25:54
edit2Rapporteer  
Het is de Peter Lynn 11M² Fury geworden :-)

Kijk al uit naar de eerste kite sessies
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.