Turbine of Flite?

KiteShallow

Berichten: 173
Januari 11, 2017, 18:06:26
edit2Rapporteer  
Afgesplitst van: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=50902.0

Hallo mojos12, wat is geworden?
Ik ben ook 56 kg, lengte 1,60 m. Vaar met grote tevredenheid met Turbine 15 2016, 27 m lijnen, en grote board spleene   149 x 43 cm zo 11-15 knopen. 16 - 19 knopen met 23 m lijnen en normale board crazyfly raptor ltd 131 x 41 cm. Voor 20 - 24 knopen denk ik aan Turbine 9 2017 - 20 m lijnen en mijn smalst board brunotti riptide 129 x 39 cm, wie heeft ervaring hiermee.
Ik kijk ook naar Ocean Rodeo Flite 14,5 en 8. Wie kan mij tips geven, het verschil tussen Turbine en Flite? Mijn verkoper zei dat ik met de Turbine vanaf 7 knopen kan varen, helaas is mij niet gelukt.....vanaf 11 knopen.
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #1 Januari 18, 2017, 20:12:23
edit2Rapporteer  
Hallo mojos12, wat is geworden?
Ik ben ook 56 kg, lengte 1,60 m. Vaar met grote tevredenheid met Turbine 15 2016, 27 m lijnen, en grote board spleene   149 x 43 cm zo 11-15 knopen. 16 - 19 knopen met 23 m lijnen en normale board crazyfly raptor ltd 131 x 41 cm. Voor 20 - 24 knopen denk ik aan Turbine 9 2017 - 20 m lijnen en mijn smalst board brunotti riptide 129 x 39 cm, wie heeft ervaring hiermee.
Ik kijk ook naar Ocean Rodeo Flite 14,5 en 8. Wie kan mij tips geven, het verschil tussen Turbine en Flite? Mijn verkoper zei dat ik met de Turbine vanaf 7 knopen kan varen, helaas is mij niet gelukt.....vanaf 11 knopen.

Ik denk dat ie er na 2,5 jaar wel uit is...

Flite is denk ik wat meer freeride verder en wat lichter en de turbine meer geschikt voor uithaken/freestyle. Varen onder de 10-11 knopen op een twintip kan je vergeten.
gyttja

Berichten: 107
Antwoord #2 Januari 20, 2017, 12:12:37
edit2Rapporteer  
Hi,

Ik heb geen ervaring met de Turbine, wel met vele andere licht weer kites, incl foils.
De Flite 17m2 heb ik zelf, en ik heb wel eens aan de 10m2 gehangen.
De Flite is een hele lichte kite, en dat onderscheid hem echt.
Zelf vaar ik met de 17 vanaf 10 knopen op mn standaard maat TT (136/40) met mn 85 kilo.
Ik houd hem tot max 18 knopen.
Een maatje van me die 50 kilo weegt heeft er eens aan gehangen met 15 knopen, maar in de vlagen was dat echt te veel voor hem.
De Flite 17 is bizar snel voor zn maat, ik loop hem gerust.
Laatst nog met snowkiten in 5 knopen constant de kite loopen om de berg op te komen. Top ding.
Ook dat hij met 5 knopen nog in de lucht blijft hangen verbaasde mij.
De 10m is ook tof, ik stond tussen mensen met 12m en 14m kites, en ik kon keihard boosten.

Onder de 10 knopen leuk varen met een normale TT is denk ik erg lastig, je merkt met low wind kiten gewoon dat het board op een gegeven moment de limiet wordt. Dat voel je echt, je kite wil wel en blijft goed trekken, maar je komt niet echt weg. Dat komt omdat je vaarsnelheid toch lager ligt, en je dus meer drijfvermogen nodig hebt om in planee te komen.

Ik heb een hele zwik filmpjes online staan, waarbij ik vaak met de 17m Flite vaar.
Hier een voorbeeld met zo'n 12 knopen, bij 40 seconden loop ik hem (leuk detail, de dobberende windsurfer met huge zeil):

http://www.youtube.com/watch?v=KY6TEj1hHaI


Wie weet kun je wat met deze info.
Oh PS, even contact opnemen met Barry van der Windt (via facebook ofzo), bij hem kun je vast een Flite testen Smiley. Je mag ook best een keer aan mn 17m hangen.
KiteShallow

Berichten: 173
Antwoord #3 Januari 20, 2017, 17:46:39
edit2Rapporteer  
@Evan: bedankt voor het splitsen
@Frank82: wat bedoel je met "Ik denk dat ie er na 2,5 jaar wel uit is..."

@gyttja: bedankt voor je duidelijk uitleg. En bedankt voor je aanbod. Ik weeg slechts 56 kg en men raadde mij aan om niet groter dan kite maat 15 te gaan. Ik heb inmiddels een kleine deur waarmee met weinig knopen heerlijk kan planeren en zeer hoog aan de wind kan varen. Ik ga verder op onderzoek.
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #4 Januari 20, 2017, 18:28:26
edit2Rapporteer  
De reden waarom het topic gesplitst is, je reageerde op iemand die 2,5 jaar geleden een vraag stelde.
KiteShallow

Berichten: 173
Antwoord #5 Januari 21, 2017, 01:18:41
edit2Rapporteer  
Ik heb kontakt met Barry van der Windt gehad.
Hij verwees naar http://www.kiteforum.com/viewtopic.php?t=2383535

Het is wel een test van 2014

Een van onze testers notities ... pardon eventuele spelfouten

Cabirhna (waar gaat het H heen?) Contra 17
Pull (9) Geweldige pull maar lijkt diep te blijven in het venster (niet zo diep als de Epic wel)
Depower- (8 ) Great depower
trucs (8) goed hang tijd, en een mooie pop. Als looping haakte het had de neiging tot stilstand.
Upwind vermogen (7) lijkt een beetje te vliegen meer naar voren dan de Epic
Bar druk (4) trekken de bar is gemakkelijk om de macht, maar draaien neemt serieuze poging. Het is heel duidelijk waar deze vlieger is dat wel.
Draai snelheid (8) draait zeer goed
Andere gedachten: Contra was een ontploffing op de portie wind, en gaf me meer tijd te hangen, en de mogelijkheden om spins te doen, en dan grijpt de Ocean Rodeo Flight 2.

Slingshot Turbine 17
Pull (8)
Depower (8)
trucs (8)
Upwind vermogen (9)
Bar druk (8)
Draai snelheid (8)
Andere gedachten: Nog steeds een geweldige vlieger en de gouden standaard.

Core XR3 19
Pull (10)
Depower (6)
Tricks (8) Tal van pop, en de tijd hangen gestuurd sprongen. Niet zo gevoelig voor stalling wanneer looping losschieten, maar de kip lus is om kleine en wordt een strijd om te haken in elke keer.
Upwind vermogen (8)
Bar druk (9) zeer kleine bar met lichte druk die nog steeds houdt u op de hoogte van de plaats waar de kite is!
Draai snelheid (8) Ongeloofwaardig beurt snelheid voor de bar druk en grootte
Andere gedachten: Nog steeds een geweldige vlieger en de gouden standaard.

Ocean Rodeo Flight 2
Pull (9)
Depower (9)
Tricks (7)
Upwind vermogen (9)
Bar druk (9) Light bar druk, maar met een directe gevoel
Draai snelheid (10) Schakelt zeer snel, zelfs tijdens het rijden het bord vlak of in de richting van de kite
Andere gedachten: Dit is een uitstekende vlieger, vanwege de "bang for the buck" het is de beurt snelheid en ongelooflijke direct, licht bar druk!

Als ik gingen naar een kopen vandaag zou de Ocean Rodeo Flight 2 zijn (als gevolg van de waarde)
als ik kon geen kite met mij naar huis genomen voor gratis zou zijn geweest van de Contra
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #6 Januari 21, 2017, 12:54:01
edit2Rapporteer  
Ik heb nu drie jaar een 17m Flite. Zeer tevreden ThumpsUp.
KiteShallow

Berichten: 173
Antwoord #7 Januari 21, 2017, 15:05:51
edit2Rapporteer  
@Ocean-Limbo: door jou ben ik gaan kijken. Hoeveel weeg je, vanaf hoeveel knopen kan je mee varen. Waar woon je aan de kust. Meestal als het lichtweer kite moment is dan zie je weinig mensen op het water hier in Ned.
Barry schreef hier dat alleen maat 10 demo kite heeft om mee proef te varen.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #8 Januari 22, 2017, 22:41:03
edit2Rapporteer  
Hallo KiteShallow,

Ik weeg 82,7kg en dat is pure spiermassa. Helaas woon ik niet aan de kust maar in Limburg. Ik rij dus 220 km naar mijn favoriete pots (Zeeland en Z-Holland).

Vanaf begin april staat mijn caravan in Vrouwenpolder en rij ik zoveel mogelijk weekends, door de week en vakanties richting kust om te kiten.

Het meeste plezier heb ik van mijn Flite in de zomermaanden. Dan sta ik vaak alleen, of met nog enkele lichtweerkiters op het water. De mensen met een max. 12 meter kite (en dat zijn er een hoop) staan dan hopeloos op het strand.

In de wintermaanden rij ik alleen 's woensdags of weekends naar de kust als de voorspellingen echt top zijn (> 18 knopen). Helaas valt deze winter nu nog tegen.

Natuurlijk mag je mijn site altijd proberen ...... in Vrouwenpolder, Brouwersdam of Neeltje Jans.
KiteShallow

Berichten: 173
Antwoord #9 Januari 23, 2017, 01:20:24
edit2Rapporteer  
Mijn favoriete spot is Brouwersdam. Vrouwenpolder en Neeltje Jans ken ik nog niet. Als het hele weekend waait is de bedoeling dat ik in mijn kleinste camper blijf slapen. Tot nu toe is niets van gekomen, even op en neer rijden zo 125 km enkel reis.
Barry laat een extra 14,5 komen voor demo. Maar hij schat toch vanaf zo 11 knopen kan ik varen.

Heb je ooit een Turbine 17 mee gevaren, zo niet kan je bij Natural High gratis proef gaan varen dan kan je mee vergelijken......misschien kan je mij helpen om conclusies te trekken. Ik ben erg benieuwd. Volgens bovenstaande test schelen ze niet zo veel.

Waar heb je die Flite gekocht. Krijg je aardige korting en hoe is de markt/inruil waarde. Kan je mij mailen, staat op mijn profiel.
gyttja

Berichten: 107
Antwoord #10 Januari 23, 2017, 11:36:16
edit2Rapporteer  
Er is inderdaad ook een Flite 14,5 als je perse een maat kleiner wilt.
Ik kan niet goed inschatten hoe het is voor iemand met dat gewicht, maar als ik kijk naar je ervaring met je turbine zou ik persoonlijk voor een 17 gaan.
Een maat van mij van 50 kilo kan er super vroeg mee aan de slag, hij moet alleen eerder overstappen op een maat kleiner. Maar ja ik zie daar alleen maar voordelen in, hij kan nog varen terwijl ik huilend aan de kant sta. En zodra het harder waait (en ik er lekker mee kan varen) staat hij te knallen met een 12m2.

Ik zou zeggen, probeer ze beide. Wie weet kun je die van Barry naast die van mij testen.
Als het uitkomt kunnen we een keer in de buurt van Barry afspreken, geen probleem. Lekker bij hoek van holland of zandmotor knallen  ThumpsUp.
Dan kun je een redelijke inschatting maken wat voor jou de beste kite is. Het is en blijft persoonlijk.
KiteShallow

Berichten: 173
Antwoord #11 Januari 23, 2017, 11:51:46
edit2Rapporteer  
Hoi gyttja,
Je maat van 50 kg, met hoeveel knopen  (vanaf-t/m) kan hij mee varen met die OR Flite 17.
Bedankt voor je aanbod, ga zeker doen.
gyttja

Berichten: 107
Antwoord #12 Januari 23, 2017, 14:18:56
edit2Rapporteer  
8 - 15 knopen.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #13 Januari 24, 2017, 11:47:12
edit2Rapporteer  
@Kiteshallow,

Ik vaar ook vaak op Brouwersdam. Graag wil ik wel eens onder een Turbine 17m hangen om hem te vergelijken met de Flite 17m.


Ik koop al mijn kiespullen bij Stormchaser omdat
Ik daar met mijn keiharde onderhandeltechniek de beste prijs krijg .... Grin
Barry zeer deskundig is .... ...... ThumpsUp
Barry een top service biedt ........ ThumpsUp
en ik gewoon heel erg tevreden ben over Ocean Rodeo en Billabong en dat koop je nu eenmaal het beste bij Stormchaser ...

Nu denk je natuurlijk dat ik door Ocean Rodeo gesponsord wordt. Dat is zelfs na jarenlange klantschap niet het geval. Zal wel aan mijn kiteskills liggen ....... Undecided
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.