Kiten zanzibar

TPW

Geen avatar

Berichten: 3
Februari 12, 2017, 03:12:13
edit2Rapporteer  
Hi allemaal!

Ik heb in september 2016 kitesurfles gehad in jericoacoara in brazilie. Omstandigheden voor een beginner zoals ik waren echt heftig. Extreem harde wind en hoge golven. Niet echt ideale omstandigheden om te beginnen met een nieuwe hobby. Maar toch, die vijftig meter dat het me gelukt is de boel onder controle te houde, vond ik zo geweldig dat ik een nieuwe poging wil wagen. Heb ff onderzoek gedaan en Zanzibar in mei 2017 lijkt me een prima spot. Is dat ook idd zo? en hebben jullie nog andere tips voor een goeie spot om kiten goed onder de knie te krijgen?

Thanks!
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #1 Februari 12, 2017, 10:54:30
edit2Rapporteer  
vraag ff na bij Dim van https://www.facebook.com/kitezanzibar
TPW

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #2 Februari 12, 2017, 11:05:58
edit2Rapporteer  
Hi marco,

Je link werkt niet, pagina wordt niet gevonden. Zit er een tikfout in?
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #3 Februari 12, 2017, 11:09:20
edit2Rapporteer  
Bij mij werkt de link gewoon.

Maar waarom niet gewoon in nederland les nemen?
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #4 Februari 12, 2017, 18:11:17
edit2Rapporteer  
Hi marco,

Je link werkt niet, pagina wordt niet gevonden. Zit er een tikfout in?


link doet het gewoon, probeer anders deze http://www.kitecentrezanzibar.com/nl/
TPW

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #5 Februari 13, 2017, 01:10:49
edit2Rapporteer  
@ marco, thanks voor de link. Deze werkt wel Smiley

@ evan, Waarom niet gewoon in nederland? Goeie vraag. Ik wil graag een keer naar zanzibar en wil het mooie met het aangename verenigen. Ik Sluit niet uit dat ik in nederland ook les zal nemen.
YuYu

Geen avatar

Berichten: 1
Antwoord #6 Februari 17, 2017, 12:25:47
edit2Rapporteer  
Ik ben in januari 2017 naar Zanzibar geweest.

Paje is een super beginnersspot. Helder water, geen stroming, geen golven, bij laag water heb je in de lagune water tot kniehoogte.

2 nadelen:

1. Niet altijd genoeg wind. In 2 weken was het meestal tussen 8 en 12 knopen. Zeker een kite meenemen van minimum 14m. Check zeker de gemiddelde windsterkte voor mei in Paje!!

2. Druk. Als beginner niet altijd even leuk door het grote aantal kiters op het water.

Wel een aanrader hoor! Ik heb er in elk geval heel veel bijgeleerd.

En nu nog 2 maanden wachten tot de temperatuur van het water in België wat beter is zodat ik kan verder oefenen :-)
Nicolas

Berichten: 914
Antwoord #7 Februari 20, 2017, 15:11:07
edit2Rapporteer  
Zanzibar is een heel goede locatie om te kiten, één van de betere spots. Niet zo druk toen ik er was, maar is wel 3-4 jaar geleden Smiley

In de winter (December, Januiari) is er wind maar niet heel veel. Beste maanden zijn normaal gezien Mei-Juli. Je kan wel altijd pech hebben met de wind.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.