Review: Flysurfer Sonic 2!

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #25 Mei 22, 2017, 09:51:04
edit2Rapporteer  
Inmiddels ook de 11m kunnen testen, en ook in het low-end.
Heerlijke vlieger, net als de 9m.

Wordt een lastige keuze als ik zou moeten kiezen tussen de Peter Lynn Aero en de Sonic2. Beide echt zoveel performance per vierkante meter, dat had ik nooit voor mogelijk gehouden een aantal jaar geleden.
Wat een power en snelheid!
Echter ook vrij makkelijk te controleren en te bedienen.
Superstabiel!
manrot

Berichten: 1161
Logs: 0 | 180 uur
Antwoord #26 Mei 22, 2017, 16:29:07
edit2Rapporteer  
Ik heb de Sonic2 18M, en vind dat echt een heerlijke kite. zoveel power met weinig wind!

Wanneer ik de kite op het land neer leg (gras / zand) dan klappert de downwind tip af en toe een klein beetje, maar omdat deze kite natuurlijk meestal met vrij weinig wind gevaren wordt is dat (hoop ik) niet zo erg.

Maar hoe zit het met een 9m / 11m Sonic2? deze kites worden meestal met veel meer wind gevaren, en laatst zag ik zo'n kite op het strand liggen met een behoorlijk windje (20+ knopen) en het viel me op dat de tip behoorlijk klappert.

Heeft dit invloed op de kite?
Slijt deze dan extra snel?
en moet je zo'n kite eigenlijk meteen opruimen na een sessie?

iemand ervaring mee?

Kamo

Berichten: 156
Antwoord #27 Mei 22, 2017, 17:50:19
edit2Rapporteer  
Hoe kleiner hoe meer risico:

-  Elke kite (tube of foil) zo snel mogelijk opruimen (als je de levensduur zo lang mogelijk wil houden) om UV schade te voorkomen.

>>Als je toch een 2e helft wil doen na een biertje en je hebt schijt aan de zon en geen zin om op te ruimen:
-  Het klapperen an sich is niet het grootste probleem, vooral dat de bridle zichzelf in de knoop slaat is flink vervelend.

-  Kleinere maten foilkites kun je het beste direct na het landen zekeren en via de deflateflap leeg laten lopen, dan klapperen ze al een stuk minder

-  Als je klapperen en schuiven wil voorkomen kun je ook na het zekeren van de upwindtip de trailing edge (al lopend van upwind tip naar downwindtip) steeds iets de wind in trekken en zekeren met een klein handje zand, als je dit om de 30 cm tot max 2/3e van de kite doet zal de kite ook veel minder klapperen.

-  Wat je ook kunt doen is de kite dubbelvouwen met bridles ertussen, tips facing downwind, deflateflap open en gewicht/tas/zand op de "vouwhelft".

NOOIT de upwindtip EN de downwindtip beiden met een grote hoop zand zekeren, dan gaat de kite sowieso binnen 10 minuten zelf een stukje vliegen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.