Thermische wind Baai Roses.

@peter@

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #25 Mei 19, 2016, 14:09:16
edit2Rapporteer  
Onze boeking is bevestigd  Smiley   Ook ondanks de tokies die aanwezig zullen zijn........
Moet wel eerlijk bekennen dat dit  woord als belg heb moeten googlen om te weten wat het betekent . Hahahahaha......

GOOGLE  :  Tokie = Familie flodder

Ondertussen zijn onze lessen achter de rug en kunnen we volop gaan oefenen met Eigen material.

Bedankt voor de info allemaal :     Blijkbaar minder kiters op het strand van Almata  dan op La Balena maar dat vinden we niet erg.
Dan varen wij toch al tenminste als beginners niet in de weg   schater schater

Hopelijk hebben we een plaats zo dicht mogelijk bij het strand,  een pak zonnestralen en een lekker briesje  ThumpsUp


Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #26 Mei 19, 2016, 16:39:57
edit2Rapporteer  
Citaat
GOOGLE  :  Tokie = Familie flodder



http://www.youtube.com/watch?v=j_nsgtr6s54



Dit waren ze, waren ze ook in België ? geweldige serie en als ik kan kijk ik de herhalingen en dan vooral naar de vrouwelijke Kees,

He Buurman wat doet u nu !!!




http://www.youtube.com/watch?v=Kc3um2_SWlk




Veel plezier in de Baai van Rosas en een prettige vakantie en een zoodt windt  ThumpsUp



pepsi

Geen avatar

Berichten: 171
Antwoord #27 Augustus 06, 2016, 14:03:33
edit2Rapporteer  
Net terug uit deze baai.
21 dagen ben ik er geweest waarvan ik er 20 heb kunnen varen met de 12-14m Cabrinha in een boxershort (de watertemperatuur is er ook oke)
De wind zou voor het mooie iets harder mogen zijn maar voor het gezin is het met deze wind ook goed te doen op het strand.
Enkele dagen tramontana wind gehad deze is harder en aflandig, dit is echter bij Camping nautic te doen ivm boten/jetski die je terug halen mocht het fout gaan.
Nu weer klaar maken voor de Noord-hollands spots.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #28 Augustus 08, 2016, 23:23:12
edit2Rapporteer  
Ongelofelijk, 20 dagen op het water  ThumpsUp

Wel goed voor de relatie kan je ook geen ruzie krijgen als je zo veel op het water ben  Grin



Citaat
Onze boeking is bevestigd  Smiley   Ook ondanks de tokies die aanwezig zullen zijn........
Moet wel eerlijk bekennen dat dit  woord als belg heb moeten googlen om te weten wat het betekent .

En .......................... hoe was het bij de tokkies ?  Grin
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #29 September 02, 2016, 13:20:00
edit2Rapporteer  
Zo, ook net terug ...... van Rosas.

We lagen op camping La Giavota: nette camping en direct aan het strand!

Van de 15 dagen heb ik er 14 kunnen varen. Een dag niet want toen moest ik met mijn vrouw naar Girona wat overigens geen straf was. Het is een hele leuke en mooie stad.

Meeste dagen werd de windkraan rond 13.00 uur open gedraaid en kon er prima gevaren worden met maatje 12. (Thermische wind/ onshore)

Enkele dagen was het wat minder en waren het alleen de lichtweerkites en foils die konden varen. Dan kwam mijn 17meter Ocean Rodeo uit de tas en was ik z wat de enige tube op het water.

Twee dagen heerlijk kunnen knallen met de 9m. Toen stond de wind sideshore (Tramontana).

Kortom:
Golf van Rosas is in de zomertijd een prima spot met een hoge vaarzekerheid. Zorg wel dat je een brede range van kitematen bij je hebt. Cool
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #30 September 11, 2016, 12:41:42
edit2Rapporteer  
Zo, ook net terug ...... van Rosas.

We lagen op camping La Giavota: nette camping en direct aan het strand!

Van de 15 dagen heb ik er 14 kunnen varen. Een dag niet want toen moest ik met mijn vrouw naar Girona wat overigens geen straf was. Het is een hele leuke en mooie stad.

Meeste dagen werd de windkraan rond 13.00 uur open gedraaid en kon er prima gevaren worden met maatje 12. (Thermische wind/ onshore)

Enkele dagen was het wat minder en waren het alleen de lichtweerkites en foils die konden varen. Dan kwam mijn 17meter Ocean Rodeo uit de tas en was ik z wat de enige tube op het water.

Twee dagen heerlijk kunnen knallen met de 9m. Toen stond de wind sideshore (Tramontana).

Kortom:
Golf van Rosas is in de zomertijd een prima spot met een hoge vaarzekerheid. Zorg wel dat je een brede range van kitematen bij je hebt. Cool



http://youtu.be/xgujYoZwCvE
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #31 September 11, 2016, 16:32:40
edit2Rapporteer  
Ik ga ook al jaren naar de baai van Rosas (la ballena) en vind het ook een perfecte plek voor een (kite) vakantie ...dit jaar was weer een van de betere jaren ,bijna elke dag wind en mooi weer .. Grin ThumpsUp
Maar niet teveel promoten want het is er al druk genoeg ... Grin
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #32 September 11, 2016, 17:00:03
edit2Rapporteer  
Goede info allemaal!

Echter één opmerking: dit is klimaattechnisch gezien een El Niño jaar.
Het weer is in de hele wereld anders.
Zo hebben we hier in ons kikkerlandje relatief weinig stoeptegeldagen (genoeg wind voor een twintip of door) gehad als gevolg hiervan.
Maar ook elders in Europa en de wereld is het weer anders dan anders.
Hou hier rekening mee voor volgend jaar.
Wat ik had begrepen was de wind in Rosas dit jaar aan de lage kant kwa gemiddelden. Dus heb je nu lekker kunnen kiten, wellicht volgend jaar alleen kleine maten uit de tas Wink
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #33 September 11, 2016, 17:58:23
edit2Rapporteer  
Ik ben niet ver daar vandaan op vakantie geweest, veel rustiger en mooier. Maar ik zeg lekker niet waar. Grin
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #34 September 11, 2016, 20:49:28
edit2Rapporteer  
Ik ben niet ver daar vandaan op vakantie geweest, veel rustiger en mooier. Maar ik zeg lekker niet waar. Grin

dit vind ik zo ontzettend flauw ......... Angry
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #35 September 11, 2016, 20:51:46
edit2Rapporteer  
Ik ben niet ver daar vandaan op vakantie geweest, veel rustiger en mooier. Maar ik zeg lekker niet waar. Grin

dit vind ik zo ontzettend flauw ......... Angry

Dan krijg ik volgend jaar daar allemaal van die halve beginners die heen en weer varen en geen trick doen... mij niet gezien.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #36 September 11, 2016, 22:15:16
edit2Rapporteer  
Ik ben niet ver daar vandaan op vakantie geweest, veel rustiger en mooier. Maar ik zeg lekker niet waar. Grin

dit vind ik zo ontzettend flauw ......... Angry

Dan krijg ik volgend jaar daar allemaal van die halve beginners die heen en weer varen en geen trick doen... mij niet gezien.

maar dan is er toch ook niemand die jouw kiteskills kan bewonderen ....?? 

Toch? Shocked
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #37 September 11, 2016, 23:03:48
edit2Rapporteer  
Ik ben niet ver daar vandaan op vakantie geweest, veel rustiger en mooier. Maar ik zeg lekker niet waar. Grin

dit vind ik zo ontzettend flauw ......... Angry

Dan krijg ik volgend jaar daar allemaal van die halve beginners die heen en weer varen en geen trick doen... mij niet gezien.

maar dan is er toch ook niemand die jouw kiteskills kan bewonderen ....?? 

Toch? Shocked

Jawel, de mensen op de kant en de mensen waarmee ik daar ga kiten. Wink
~Arjan
Founding Father

Berichten: 1841
Antwoord #38 Augustus 13, 2023, 17:21:27
edit2Rapporteer  
Bekijk anno 2023 meer informatie over kitesurfen in de baai van roses:

https://kitesurfpro.nl/kitesurfen-in-de-baai-van-roses-dit-moet-je-erover-weten/

Morgen meer dan 20 knopen voorspeld dus dat wordt hopelijk gaaf!


« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.