Weerstation noordwijk?!

tim_k

Berichten: 92
Oktober 26, 2005, 12:08:49
edit2Rapporteer  
Even een vraag over het weerstation in Noordwijk.

http://www.ksnoordwijk.nl/weernu.html

hierop is het actuele weer te volgen. Zoals in de grafiek er onder is te zien heeft het gister niet harder dan 18knopen gewaaid. Klopt dit? Zijn deze gegevens een beetje betrouwbaar?
Zou vandaag ook 14 knopen moeten waaien, maar station geeft niet meer dan 8-6 knopen. Is hier een verklaring voor (bv wind richting waardoor station uit de wind staat) of kloppen de voorspellingen gewoon niet?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen,
gr
~Sjors RE-CO2

Berichten: 1376
Antwoord #1 Oktober 26, 2005, 12:11:19
edit2Rapporteer  
Er Staat idd KT, maar volgens mij is die grafiek in m/s en dan kan het wel kloppen....
tama

Geen avatar

Berichten: 34
Antwoord #2 Oktober 26, 2005, 12:38:43
edit2Rapporteer  
Voorspellingen hoeven natuurlijk nooit te kloppen. Volgens mij klopt het aantal knopen van het station aardig met de werkelijkheid. Heb wel het idee dat 'ie met oost uit de wind staat.. Maar in dat geval ga je toch niet naar Noordwijk..
tim_k

Berichten: 92
Antwoord #3 Oktober 26, 2005, 12:42:58
edit2Rapporteer  
Maar ik zie af en toe op de wabcam toch kiters in de weer, het station geeft 6 knopen aan, dit zou toch niet helemaal moeten kloppen?
MrRippey

Berichten: 524
Antwoord #4 Oktober 26, 2005, 13:33:05
edit2Rapporteer  
Het zijn wel knopen, maar in de zomer staat het weerstation op dak van de zeilvereniging. En dan werkt hij perfect, maar in de winter bevind de meter zich ergens op een huis aan de kust, dus is het zeker niet actueel meer. En de foto is niet up to date!
raphael bal
Gast
Antwoord #5 Oktober 27, 2005, 21:35:24
edit2Rapporteer  
ik heb een vraag hoe je een nieuw forum kan maken ik heb namelijk een vraag
zaterdag geven ze 3-5 op maar zuiden wind ben nu een paar keer in noordwijk geweest
helermaal top maar ik heb aleen ervaring daar met zuid- west en   west en   noord- west
wat is jullie ervaring ik hoor het wel waar ik het beste kan varen.
als ik met dit berichtje hier niet goed zit hoor ik het wel.Regards / Met vriendelijke groet,

adios en hang  loose  afz raphaelRegards / Met vriendelijke groet,
 
FLOF

Berichten: 879
Antwoord #6 Oktober 27, 2005, 21:55:52
edit2Rapporteer  
ik heb een vraag hoe je een nieuw forum kan maken ik heb namelijk een vraag
zaterdag geven ze 3-5 op maar zuiden wind ben nu een paar keer in noordwijk geweest
helermaal top maar ik heb aleen ervaring daar met zuid- west en   west en   noord- west
wat is jullie ervaring ik hoor het wel waar ik het beste kan varen.
als ik met dit berichtje hier niet goed zit hoor ik het wel.Regards / Met vriendelijke groet,

adios en hang  loose  afz raphaelRegards / Met vriendelijke groet,
 

Zuid is net aflandig en dus geen succes. Er kan van ZW tot NO gevaren worden, jammer de pammer....ik zal ook ergens anders heen moeten dit weekend.
ralph local@noordwijk

Berichten: 412
Antwoord #7 Oktober 28, 2005, 08:38:00
edit2Rapporteer  
NO kan je bijna altijd vergeten. k vind dan zuid beter varen dan NO
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.