gelocked!

diederik

Berichten: 908
Juli 05, 2006, 00:41:58
edit2Rapporteer  
Medekiters!

Vinden jullie het ook zo apart dat onderwerpen plotseling gelocked/gesloten worden? Snap dit niet helemaal en lijkt een beetje op censuur, als het de moderator(s) het niet helemaal zint of onderwerpen zijn volgens hen al genoeg besproken wordt er besloten het onderwerp te sluiten.

Vind dit persoonlijk best jammer omdat er soms mensen zijn die ergens toch nog een mening over hebben of toch hun zegje willen doen, mits dit binnen de perken is moet dit volgens mij ook gewoon kunnen!

Dus dit is geen aanval op de mods maar juist een tip/vraag om het beleid ietwat aan te passen, misschien zijn anderen het met me eens of misschien ook wel niet...kwestie van afwachten....

greetings.
lennart

Berichten: 1167
Antwoord #1 Juli 05, 2006, 00:53:03
edit2Rapporteer  
hi

ik denk  en weet bijna wel zeker dat ze hem niet voor nix sluiten !! maar omdat hij bijvoorbeeld al 2 of 1 dag eerder ook al gestart is met de zelfde infomatie of vragen of wat dan ook 
en je kan ook altijd eerst de zoekfuntie gebruiken want die is er niet voor nix !! dat is wat ik denken


Snowman

Berichten: 264
Antwoord #2 Juli 05, 2006, 01:20:55
edit2Rapporteer  
Je kunt toch altijd een nieuw bericht maken met een verwijzing (hyperlink) naar het gelockte ....
als je nog wat kwijt wil over een bepaalde post.

Is zelf prettiger want de blijft het overzichtelijker omdat die "threads" dan niet zo lang worden.

 
Naish........what else???

Berichten: 3039
Antwoord #3 Juli 05, 2006, 01:22:33
edit2Rapporteer  
Kitehigh.nl en moderators hebben belang bij zo veel mogelijk goede bezoekers, onzin dus niet! Dus zullen ze echt wel goed hun werk doen, toch? Soms is het ff wennen!
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #4 Juli 05, 2006, 01:25:26
edit2Rapporteer  
Voor degene bij wie de boodschap nog niet is doorgedrongen:

Het is een waarschuwing! Valt niet over te discuseren.
Dit is puur gericht op eigen veiligheid, dat van anderen en behoud van de nu als schaarse kitespots in NL.
Met de toename van het aantal kiters en de beperkte ruimte waarin wij onze verslavende hobby uit moeten oefenen, worden de risico's stukken groter. Daarbij ook nog eens extra drukte van badgasten op de stranden. Geen marge dus voor stommiteiten uit onwetendheid of whatever. Er hoeft maar een badgast betrokken te raken bij een incident met een kiter en iedereen kan fluiten naar de spot! De consequentie kan dus zijn dat het gewoon afgelopen kan zijn met het hele kiten op een spot!!! Maar buiten dat.....je zal het maar op je geweten hebben iemand anders door jouw stommiteit in ziekenhuis te laten belanden, of erger nog....

Fer
Psychotic

Berichten: 1723
Antwoord #5 Juli 05, 2006, 01:28:41
edit2Rapporteer  
Mods hier doen goed (en vooral veel werk). Ik zeg, niet mekkeren, de redenen zijn vaak overduidelijk
flyingkite

Berichten: 501
Antwoord #6 Juli 05, 2006, 01:52:12
edit2Rapporteer  
Medekiters!

Vinden jullie het ook zo apart dat onderwerpen plotseling gelocked/gesloten worden? Snap dit niet helemaal en lijkt een beetje op censuur, als het de moderator(s) het niet helemaal zint of onderwerpen zijn volgens hen al genoeg besproken wordt er besloten het onderwerp te sluiten.

Vind dit persoonlijk best jammer omdat er soms mensen zijn die ergens toch nog een mening over hebben of toch hun zegje willen doen, mits dit binnen de perken is moet dit volgens mij ook gewoon kunnen!

Dus dit is geen aanval op de mods maar juist een tip/vraag om het beleid ietwat aan te passen, misschien zijn anderen het met me eens of misschien ook wel niet...kwestie van afwachten....

greetings.

 
ListenToMe Je kan het ook zo zien.... (tong_kitesmiley)

Kitehigh is een land opzich en in dit land bevinden zich een heleboel vershillende mensen  Joepie Met het zelfde doel namelijk: informatie met betrekking tot het kitesurfen uitwisselen InLove
Nu is het helaas in ieder land t zelfde, niet iedereen heeft de zelfde (goede) bedoelingen. Door dit soort personen heeft er zich met de tijd een strucktuur van (ongeschreven) regels gevormd. En deze regels moeten natuurlijk ook toegepast worden! En daar hebben we in dit land wat op gevonden  YeSS de zogeheten active moderators  (geschokt_kitesmiley) een soort half mens half computer  die constand opzoek zijn naar eventueel onraad, onrecht of misdaad in deze virtuele wereld.....duseh kan niks anders zeggen dan dat ik een tevreden burger ben (grinnik_kitesmiley)
Snowman

Berichten: 264
Antwoord #7 Juli 05, 2006, 02:07:55
edit2Rapporteer  
HHmmm... met alle respect klinkt een beetje overspannen allemaal.

Moest er ff over nadenken maar ben met ieder woord van Diederik eens.
Hij heeft het ook heel netjes geformuleerd.

Ben hier nieuw dus mis waarschijnlijk wat voorgescheidenis maar om een onderwerp al na een dag dicht te gooien is wel strak.

Hoe meer verschillende berichten hier komen over bijv. veiligheid hoe beter want daar leren beginners (en niet beginners) juist van !!!!

Theo
Nino

Berichten: 333
Antwoord #8 Juli 05, 2006, 02:26:01
edit2Rapporteer  
Lieden,

Ik heb vanmiddag dezelfde vraag gesteld. Fer, ik ben het inhoudelijk geheel met jouw stelling eens en ik denk dat dit voor nagenoeg iedereen geldt. Er zijn argumenten genoeg en het is prima dat dit zo vaak mogelijk wordt benadrukt. Waar ik het niet mee eens ben is de formulering en de toon, van bijvoorbeeld:

- Gelukkig leggen ze hun vragen in het forum neer, en kunnen we ze op hun naïviteit wijzen.
- Prima dat jullie je vragen hier neerleggen voor een beetje voorkennis van de sport, maar heb niet het lef een kite de lucht in te trekken voordat je eerst enkele lessen hebt gehad.

Natuurlijk moet de boodschap aankomen, maar dit lijkt me een beetje overtrokken en ongenuanceerd. Volgens mij moet dit forum ook een stimulerende werking hebben. Bovendien bereik je mensen beter met een positieve boodschap. Op deze manier wordt een "VOL IS VOL"-sfeertje geschapen.

Tot slot: ik hoop dat dit soort zelfregulerende mailtjes gewoon gepost kan blijven worden. Niemand heeft de wijsheid in pacht, dus sta open voor de mening van een ander. Het locken van topics lijkt me daartoe niet bijdragen.

greetz.
Nino
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #9 Juli 05, 2006, 02:47:09
edit2Rapporteer  
Hmmmm......dan maar off-topic.

Veiligheidstip: Ken je de uitdrukking; distance is your friend? Dat betekend dat je jezelf een veiligheidsmarge geeft waarin je dus nog op tijd kan reageren, in geval er daadwerkelijk iets mis mocht gaan. Dat betekend voor velen minimaal 100 meter vrije ruimte downwind, tot het volgende obstakel, op het land of water. Die afstand is afhankelijk van de ervaring van de kiter.
Dus als je echt op veilig wil dan hou je die uitdrukking in je achterhoofd.
De realiteit is echter, dat je nu geen 100 m vrije ruimte op de stranden tegen komt. Dat betekend dus voor velen eigenlijk dat ze niet eens de moeite hoeven te nemen hun kite te pompen.
Ik heb het al te vaak zien gebeuren op het autostrand.....zelfoverschatting (of eigenlijk onderschatting van waar ze eigenlijk mee bezig waren)......en toch de kite de lucht in trekken..........
Dit was de theorieles.........de praktijkles van wat er kan misgaan wil je echt niet volgen.....

BTW, ik scheer ook niet elke starter of beginner over dezelfde kam.
Maar ik zie al 7 jaar hetzelfde scenario......ellende uit onervarenheid, domheid, eigenwijsheid of een combinatie ervan. En de veiligheidmarge wordt ook steeds kleiner door de groeiende drukte elk jaar.
Hoogstwaarschijnlijk zullen ook dit jaar wel weer gekke dingen gebeuren, maar misschien zal een dergelijke waarschuwing het één en ander beperken.
Brenkie

Berichten: 716
Antwoord #10 Juli 05, 2006, 04:32:35
edit2Rapporteer  
Het topic wat jij waarschijnlijk bedoelt ( http://www.kitehigh.nl/yabbse/index.php?board=2;action=display;threadid=17511 ) is gelocked en in het leven geroepen door de (denk ik) vele ongelukken en bijna ongelukken die we dit seizoen alweer voorbij hebben zien komen.

Ik zie (net als Fer waarschijnlijk) dat er steeds roekelozer om wordt gegaan met de sport door nieuwkomers.
Niet allemaal! Absoluut niet, maar het komt mij te vaak voor hier op het forum dat er weer (bijna) ongelukken gebeurt zijn.
En aangezien onze lifestyle soms behoorlijk ter discussie staat mbt. het wel of niet openhouden van spots moeten we op een plek als deze (waar je veel kiters kan bereiken) de beginners waarschuwen voor de gevaren. Dit om het kiten in Nederland mogelijk te houden en de kiters te waarschuwen op de gevaren.

Velen zien nog niet in wat er allemaal kan gebeuren waarschijnlijk.
Je wordt je pas echt doordrongen van de gevaren als je in real life iets hebt gezien of meegemaakt
Vraag maar aan Mark_CRX, die wist ook niet wat hem overkwam. http://www.kitehigh.nl/yabbse/index.php?topic=17268.0

Iedereen is welkom, zolang ze de regels maar in acht nemen, en dat betekend:
 ListenToMe Safety first, en goed zeemanschap.

Ik lijk hier wel een wijsgeer, maar dit is denk ik een redelijke uitleg van waarom.
Er worden niet vaak topic's gelokt, maar soms is het nodig, en de moderators doen hier verrekte goed werk moet ik zeggen.  ThumpsUp  InLove

Uch, brenkie heeft gesproken
aap
Gast
Antwoord #11 Juli 05, 2006, 05:45:00
edit2Rapporteer  
Mooi gesproken Brenkie, daar drink ik er nog een op!!!! (grinnik_kitesmiley)
xray

Berichten: 3688
Antwoord #12 Juli 05, 2006, 06:26:16
edit2Rapporteer  
Ik als moderator en veelvuldig en dat reeds geruime tijd bezoeker van dit forum zie veel zaken opnieuw voorbij komen. Als dat om nieuwe boards of kites of onderdelen gaat is dat prima. Als dat weer dezelfde beginners vragen zijn en zeker binnen korte tijd dan is dat minder prima. Met de zoekfunctie is hier al zo ongelovelijk veel informatie over te vinden en zeker nieuwe gebruikers zouden hier goed gebruik van moeten maken. Op die manier hoeven wij minder snel topics te sluiten. Een stukje zelfredzaamheid is hier gevraagd en geen gemakzuchtig vragen stellen...

Daarnaast wordt er momenteel op de achtergrond hard gewerkt aan een aparte sectie die duidelijk oproepbaar is met dit soort informatie...

Soms komt het misschien snel en hard over maar de realiteit is dat er al heel veel goede en nuttige zaken hier op dit forum beschreven zijn. Van het tunen of achteraf op een kite laten zetten van een 5e lijn tot boardgroottes bij bepaalde gewichten en niveaus en goed beginnerskites en waar je op moet letten. Ga maar eens zoeken!
ARC-Rider

Berichten: 182
Antwoord #13 Juli 05, 2006, 14:50:49
edit2Rapporteer  
Citaat
Met de zoekfunctie is hier al zo ongelovelijk veel informatie over te vinden en zeker nieuwe gebruikers zouden hier goed gebruik van moeten maken. Op die manier hoeven wij minder snel topics te sluiten.

Dus door topics te sluiten wil je de nieuwe bezoekers opvoeden??
Gaat niet echt werken denk ik...


Het nadeel van de zoekfunctie gebruiken is dat je ontzettend veel topics door moet worstelen wil je de info vinden die je zoekt, zeker als je een iets specifiekere vraag hebt.

Als je iets op bijv. Google opzoekt, ga je toch ook niet eerst 5 pagina's zoekresultaten doorspitten? 

Er wordt veel naar de zoekfunctie verwezen, maar die link is niet echt duidelijk weergegeven.

slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #14 Juli 05, 2006, 15:09:32
edit2Rapporteer  
Nog een belangrijk aspect van een forum is dat wanneer er reacties zijn in een topic de lezers en reageerders de moeite eens moeten nemen om die dan grondig door te lezen voordat ze reageren.

In veel gevallen krijg je doordat ze niet goed lezen 2 soms 3 discussies door elkaar, en daarom kan ik heel goed begrijpen dat er soms een slotje op een topic gezet wordt.

Een goed voorbeeld hiervan is http://www.kitehigh.nl/yabbse/index.php?topic=17473.0

Moet je je voorstellen dat ze dus bij gemeentes dit ook lezen, ambtenaren lezen gretig mee op forums zoals deze.
Dus zoals in het geval van Fer zijn topic het verhaal zeer duidelijk en recht door zee is, en daar dan een slotje op gezet wordt omdat je anders weer de idiootste reacties krijg.
Een ambtenaar kan uit zijn verantwoordlijke functie gaan denken dat hij er wijs aan doet om het op een bepaalde spot te gaan verbieden, want hij heeft de meest uiteenlopende reacties gelezen in een topic, dus om de domme tegen zichzelf te beschermen en de goede onder de kwaden te laten lijden is een verbod de juiste weg voor een ambtenaar.

Als we allemaal in onze wijsheid hetzelfde denken, dus dat houdt in onze sport beschermen zodat we deze kunnen blijven uitoefenen, dan toon je daarmee verantwoording naar een eventuele meelezende ambtenaar, natuurlijk heeft iedereen een mening en mag die ook ventieleren op forums zoals deze, maar neem je verantwoording voor je sport, het hoofddoel is dat onze kitespots open moeten blijven, en als dat zou betekenen dat je iemand zijn lijnen moet doorsnijden, so be it...

De ervaring leert dat wanneer je het overlaat aan een ambtenaar je aan het kortste eind trekt, samen staan we sterk.

Elke kiter, vooral de ervaren kiters, zijn/is een ambassadeur van deze mooie sport, dus neem je verantwoording.
Arjan

Geen avatar

Berichten: 48
Antwoord #15 Juli 05, 2006, 15:23:43
edit2Rapporteer  
Amen....
~Arjan
Founding Father

Berichten: 1841
Antwoord #16 Juli 05, 2006, 15:38:02
edit2Rapporteer  
Diederik, ik snap je punt. Alle anderen bedankt voor de reacties. Ik wil hierop kort reageren.

Zoals we lezen zijn er aardig wat verbanden te leggen met allerlei belangrijke aspecten voor onze sport en de toekomst van onze sport. Soms zijn ze zelfs wat tegenstrijdig. Dit maakt het voor ons soms erg lastig om in te grijpen. Zo ook in deze kwestie.

Er is buiten commercie etc. geen censuur. Het doel is dat we elkaar en onze sport hier helpen groeien. Kort gezegd handelen we altijd in opdracht van het doel. Ik vind dat de moderators veelal erg goed werk verrichten. ThumpsUp

Eerlijk gezegd ben ik trots dat er hier gediscussieerd wordt over dit soort onderwerpen en ik hoop dat we elkaar aanspreken op het strand over belangrijke zaken. Mooi werk om te helpen aan zo'n cultuur. Dat is mijn / ons doel met de site. ThumpsUp

Leon aero2
Gast
Antwoord #17 Juli 05, 2006, 17:35:04
edit2Rapporteer  
Prima kan niet duidelijker...........en nu Locken!!!

Marijn alias Vos

Berichten: 502
Antwoord #18 Juli 05, 2006, 17:42:13
edit2Rapporteer  
Blijf het best grappig vinden dat er zo lang over dit soort onderwerken door kan blijven gepraat. En dat op een "Kite forum"!! (zal wel door een gebrek aan wind komen)

Maar laten we toch eerlijk zijn, ik reageer liever 1000 keer te veel op een vraag van een beginner die al 10x te veel is gesteld, dan 1 keer te weinig!!!!

En de beste leermethoden blijft herhaling.

Dus ga dan niet als alwetende forum gebruiker iedere newbee afsnouwen als deze een vraag steld, maar geef eens normaal antwoord.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #19 Juli 05, 2006, 18:51:08
edit2Rapporteer  
Hoe bedoel je...afsnauwen????
Als je bedoeld, de nadruk leggen op, dan is dat heel wat anders dan afsnauwen.
Hou ook in je achterhoofd dat er echt wel redenen zijn voor dit soort topics, die helaas gebaseerd zijn op keiharde feiten.

Iedereen die ook daadwerkelijk zijn koppie gebruikt zal waarschijnlijk niet eens reageren maar de informatie gewoon voor lief nemen, en hieruit ook zijn voordeel trekken. Dit hoort ook bij het leerproces van de starters.
Feit blijft gewoon dat er bepaalde risico´s aan deze sport zijn verbonden. Die risico´s kunnen worden beperkt zolang we ons koppie blijven gebruiken. 
raver
Gast
Antwoord #20 Juli 05, 2006, 19:34:24
edit2Rapporteer  
even als buiten staander van dit forum, vind ik ook dat vooral KITEDEMON, BOBBY NAISH EN X RAY erg van de zoekfunctie antwoorden zijn ListenToMe ListenToMe ListenToMe!!!
Dan mag je wel al 7 jaar kiten ofzo en van alles afweten maar een beginner heeft daar geen reet aan ThumpDown!
je kan toch ook gewoon antwoord geven en er dan evt er bij zetten ThumpsUp ( je kan ook nog voor meer info de zoekfunctie raadplegen )
Dat staat al een stuk vriendelijker, en niet om deze 3 guys af te kraken ThumpsUp!!!

Maar zo zie ik het!  Joepie Joepie Joepie Joepie

Leon aero2
Gast
Antwoord #21 Juli 05, 2006, 20:17:44
edit2Rapporteer  
Je mag zoveel vinden. Eerst inloggen.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #22 Juli 06, 2006, 00:51:33
edit2Rapporteer  
even als buiten staander van dit forum, vind ik ook dat vooral KITEDEMON, BOBBY NAISH EN X RAY erg van de zoekfunctie antwoorden zijn ListenToMe ListenToMe ListenToMe!!!
Dan mag je wel al 7 jaar kiten ofzo en van alles afweten maar een beginner heeft daar geen reet aan ThumpDown!
je kan toch ook gewoon antwoord geven en er dan evt er bij zetten ThumpsUp ( je kan ook nog voor meer info de zoekfunctie raadplegen )
Dat staat al een stuk vriendelijker, en niet om deze 3 guys af te kraken ThumpsUp!!!

Maar zo zie ik het! Joepie Joepie Joepie Joepie





Alleen het feit al dat bij gebruik van de zoekfunctie zoveel info boven water komt, wil al zeggen dat er enorm veel info is te vinden. Als iemand te lui is dat allemaal door te lezen (tenslotte doe je het ook voor je plezier, neem ik aan) kunnen wij daar niks aan doen. Het kost ons meer moeite en energie om telkens weer in herhaling te moeten vallen omdat iemand lui is.

De hele opzet is om een kwalitatief en informatief forum te behouden. Dubbele topics zullen het alleen maar onoverzichtelijker maken bij gebruik van de zoekfunctie. Er wordt niet voor niets naar de zoekfuncie verwezen. De verwijzing opzich geeft al aan dat de gevraagde info ook op dit forum t vinden is.

Ps, neem op zijn minst eens de moeite om jezelf aan te melden.
xray

Berichten: 3688
Antwoord #23 Juli 06, 2006, 06:22:57
edit2Rapporteer  
@ Raver,

Soms ben ik ook gemakzuchtig inderdaad als voor de zoveelste keer weer een type langskomt die naar de bekende en prima zelf te vinden weg vraagt. De neiging om alleen maar te replyen met gebruik de zoekfunctie is dan groot, een soort koekje van eigen deeg zeg maar dus je kritiek is gedeeltelijk terecht maar boontje komt om zijn loontje zeg ik dan weer....

Regelmatig zul je echter in mijn reply's ook links naar verwante topics zien, puur om te laten zie hoe simpel het is...

Wat dat betreft en zeker ook gezien het feit dat je niet ingelogd bent ben je weer heerlijk simpel kort door de bocht aan het roepen dat wij als mods het niet goed doen terwijl je feitelijk aan de discussie niets toevoegt. Het blijft een feit namelijk dat er vaak te gemakzuchtig wordt gepost en een van de weinige manieren om hier corrigerend in op te treden is duidelijk te maken en zelf initiatief te stimuleren dat er met de zoek functie veel te vinden is..
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.