Slufter geen leslokatie!!!

KiteDemon

Berichten: 6806
September 23, 2006, 18:53:09
edit2Rapporteer  
Vriendelijk maar dringend verzoek om geen les te geven op de Slufter!!

Buiten het feit dat de Slufter niet geschikt is om te lessen, wordt er hiermee ook een erg fout signaal af gegeven aan beginnende kiters. Deze zijn in de veronderstelling dat ze de Slufter kunnen gebruiken om zelfstandig te oefenen omdat ze er tenslotte toch les hebben gehad.

Die hele negatieve tendens van beginnende kiters op de Slufter....dat werken jullie op deze manier keihard in de hand!!

Kitescholen gebruik jullie koppie!! Jullie hebben een voorbeeldfunctie maar geven hiermee het slechte voorbeeld!! Het autostrand is om de hoek, en als het daar door de windrichting niet mogelijk is, dan is dat heel jammer, maar op deze manier help je een spot als de Slufter dus wel om zeep en breng je ook nog eens je cursisten in gevaar als deze zelfstandig aan de slag gaan, en gelijk een spot uitkiezen die totaal niet geschikt is voor hen!!! Ook hierin zullen jullie je verantwoording moeten nemen!!!


Toon een beetje respect en verantwoording, want jullie inkomsten hoeven dus niet ten koste te gaan van de spo(r)t !!!!

Hetzelfde gaat ook op voor iedereen die zijn maatje daar het één en ander wil bijbrengen.

Voor de zoveelste keer......de Slufter is niet voor beginners en ook niet om te lessen!!!!

Fer



VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #1 September 23, 2006, 19:01:21
edit2Rapporteer  
Alweer de slufter in het kitehigh.nl nieuws. Misschien iets om een post te maken op de frontpage?
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #2 September 23, 2006, 20:21:23
edit2Rapporteer  
Wil ook nog wel kwijt dat bij windrichting ZO de eerstvolgende stop dus Engeland is!! Vergeet dus ook niet je pasport mee te nemen....

Enige mogelijkheid is bij laag water helemaal op het puntje tegen de zeezijde aan. Daarbij ben je als lesklasje het bewegende obstakel in het water die ook nog eens onvoorspelbaar is.
Het enige argument wat ik kan verzinnen om les te geven op de Slufter zijn dus de euries.
Heeft dus ook allemaal niks met veiligheid en verantwoording te maken!
~Sjors RE-CO2

Berichten: 1376
Antwoord #3 September 23, 2006, 23:14:31
edit2Rapporteer  
in beginsel is zelfs het kiten verboden op HEEL de slufter, het wordt alleen gedoogd op de aangegeven gebieden in bepaalde periode!

LESGEVEN is dus al helemaal niet toegestaan!
Stanley

Berichten: 1039
Antwoord #4 September 24, 2006, 01:16:43
edit2Rapporteer  
Heb nog een riotgun in de aanbieding gezien.

Zonder dollen snap niet dat na alle postings die er over deze spot geweest zijn er beginners en instructeurs met klasje zich op deze spot laten zien. Ons Demon heeft zich toch vaak genoeg geroerd op dit forum. Kan alleen zeggen hou vol om die nono's hun fouten in te laten zien.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #5 September 24, 2006, 02:29:16
edit2Rapporteer  
Damn.....en het gaat maar door.

Hoe dom en naif kan je zijn om op een dag als vandaag op de Slufter te gaan varen!!!!
Het waaide niet eens!!

Ik realiseer mij nu eigenlijk pas, dat het wel eens heel goed mogelijk zou kunnen zijn dat juist die lessen op de Slufter wel eens de oorzaak zou kunnen zijn van die beginners invasie. Vraag je maar eens af waarom er nu zoveel beginners uitgerekend op de Slufter gaan lopen klooien.

Misschien een school die les heeft gegeven op de Slufter, die hier verheldering kan geven???

http://www.knrm.nl/70reddingstations/de_koog/06reddingrapporten/?TheArticle=7872&hm=3
Arilex

Berichten: 67
Antwoord #6 September 24, 2006, 02:51:12
edit2Rapporteer  
Laat ik maar eens dit hele kiteforum tegen me in het harnas jagen:
Ik was er ook, vrijdag. Het was heel rustig op de Slufter. Het was laag water en er werd lesgegeven op een klein ondiep gebiedje. De wind was maximaal 15 knopen, eerder 10. Voor de meesten te weinig om hoogte te lopen met een 12m. Het zag er 100% veilig uit. De leraar had alles prima onder controle en je moest echt je best doen om last van dat klasje te hebben. Mijns insziens zaten ze niemand in de weg. Nu kun je wel zeggen: De Slufter is gevaarlijk, stroming, aflandige wind, geen beginnersspot, er zijn dooien gevallen. Klopt. Eén ervan was ik zelfs bij. Maar als je weet wat je doet en waar en wanneer je er gaat varen, hoe het werkt met de stroming en het tij kun je er in sommige omstandigheden (zoals vrijdag) prima lesgeven. Misschien gaat het om de euri, maar misschien ook om optimale omstandigheden te creëren voor de leerlingen en ik denk niet dat er afgelopen vrijdag ergens in de wijde omgeving een betere lesspot was te vinden. Misschien Schellinkhout.
Wel vind ik dat zo'n leraar duidelijk moet maken dat de Slufter een levensgevaarlijke spot kan zijn.
Mijn kitemaatje, die net een beetje hoogte kan houden, was daar laatst ook lekker rakjes aan het varen met het idee: "Ach, ik verlies wel wat hoogte, maar ik loop straks wel terug, ben nu net lekker bezig". Ik heb hem letterlijk nog net op tijd terug kunnen fluiten, anders was ie langs de punt verdwenen met ZO wind en opkomend tij.
larssmits
Gast
Antwoord #7 September 24, 2006, 03:24:24
edit2Rapporteer  
Het lijkt wel of er sommige op de slufter willen varen omdat ze zich dan "ervaren" kunnen noemen/voelen omdat ze daar hebben gevaren...

En als je zo'n hekel aan het lopen hebt kun je ook naar de brouwersdam gaan, hoef je ook bijna niet te lopen.

Ik kite zelf altijd op het autostrand (nee ben geen beginner meer loser ), soms andere spots (wijk aan zee bijv.) als het in het noorde harder waait dan het zuiden. Maar bijna altijd autostrand. Geen stroming, altijd stabiele zeewind, lekker vlak water, wat wil je nog meer. Enige nadeel vind ik dat het soms te ondiep is dus je moet wel in het diepe gedeelte varen als je gaat springen enzo. En eerste 50m is het hardstikke druk met lessers en beginners, verder de zee op en het is lekker rustig en je kunt doen wat je wilt.
Stanley

Berichten: 1039
Antwoord #8 September 24, 2006, 03:25:48
edit2Rapporteer  
Jan,

lekker anoniem inloggen getuigt van inzicht.
Mag hopen dat de reddingsbrigade in jouw geval eens te laat komt.

@Arilex

mensen zijn kudde dieren en gewoonte beesten.
Daar waar je gelest heb ga je weer kiten, was vrijdag dan wel "ideaal".
Maar dat wil niet zeggen dat die beginner welke net zijn gear bij elkaar heeft gesprokkeld, en dan voort het eerst zelfstandig gaat aan klooien er weer ideale omstandigheden zullen zijn.
Durf zelfs te stellen dat het dan juist super gevaarlijk is.

Demon en de andere slurfterhufters schreeuw die mensen van het water.
safety first
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #9 September 24, 2006, 04:39:55
edit2Rapporteer  
Laat ik maar eens dit hele kiteforum tegen me in het harnas jagen:
Ik was er ook, vrijdag. Het was heel rustig op de Slufter. Het was laag water en er werd lesgegeven op een klein ondiep gebiedje. De wind was maximaal 15 knopen, eerder 10. Voor de meesten te weinig om hoogte te lopen met een 12m. Het zag er 100% veilig uit. De leraar had alles prima onder controle en je moest echt je best doen om last van dat klasje te hebben. Mijns insziens zaten ze niemand in de weg. Nu kun je wel zeggen: De Slufter is gevaarlijk, stroming, aflandige wind, geen beginnersspot, er zijn dooien gevallen. Klopt. Eén ervan was ik zelfs bij. Maar als je weet wat je doet en waar en wanneer je er gaat varen, hoe het werkt met de stroming en het tij kun je er in sommige omstandigheden (zoals vrijdag) prima lesgeven. Misschien gaat het om de euri, maar misschien ook om optimale omstandigheden te creëren voor de leerlingen en ik denk niet dat er afgelopen vrijdag ergens in de wijde omgeving een betere lesspot was te vinden. Misschien Schellinkhout.
Wel vind ik dat zo'n leraar duidelijk moet maken dat de Slufter een levensgevaarlijke spot kan zijn.
Mijn kitemaatje, die net een beetje hoogte kan houden, was daar laatst ook lekker rakjes aan het varen met het idee: "Ach, ik verlies wel wat hoogte, maar ik loop straks wel terug, ben nu net lekker bezig". Ik heb hem letterlijk nog net op tijd terug kunnen fluiten, anders was ie langs de punt verdwenen met ZO wind en opkomend tij.


Je zou van een instrukteur toch wel verwachten dat-ie verder denkt dan zijn pik lang is!!
Mooi voorbeeld hoe je het dus beter niet aanpakt.
Je bent niet de enige, maar voorlopig wel de enige die ballen genoeg heeft om hier op te reageren.
Jeks one

Berichten: 883
Antwoord #10 September 24, 2006, 14:49:27
edit2Rapporteer  
Laat je niet uit de tent lokken Fer..
Het zijn alleen die nazomer dagen die voor overlast zorgen..
Binnenkort gaat ie onder de 10 graden..
In de verste verte geen prutser meer te bekennen. loser


IDD, kan nie wachten. ben die stuntelaars meer dan zat !!!!


marc010

Berichten: 121
Antwoord #11 September 25, 2006, 01:39:25
edit2Rapporteer  
Enkele reis voor jann...........

Na  het bericht van de KNRM gelezen te hebben zou je moeten weten dat je als beginner daar niets te zoeken heb. Die kite was al 5km! ver, die zo je nooit meer terug zien
En na het kiten met al je stuff de dijk oplopen (klimmen) is nog altijd vermoeiender dan het stukje naar het autostand waar een zee van ruimte op je wacht.....................
brutus

Berichten: 214
Antwoord #12 September 25, 2006, 05:17:52
edit2Rapporteer  
De slufter again....

Houdt het dan nooit op.

Ik ken de locatie verder niet, maar valt me op dat de slufter de laatste tijd wel erg veel negatief op het forum aanwezig is.

Het wordt tijd dat de mensen een keer luisteren naar de waarschuwingen van de slufter kenners.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.