Repareren Naish Torch en Naish Raven

Gert
Gast
Oktober 04, 2006, 05:02:31
edit2Rapporteer  
He,
Mijn Naish Torch 12m en mijn Naish Raven 9m zijn allebei lek!. Grrr. Ze hebben beide een octopus systeem, en zijn daardoor blijkbaar moeilijk te repareren. Weet iemand waar ze dit toch doen?

Thx.
Gert
Peterkiter

Berichten: 220
Antwoord #1 Oktober 04, 2006, 05:27:36
edit2Rapporteer  
Octopus is wel te repareren, tis wel makkelijk om met z´n tween te zijn.  Trek er wel een avondje voor uit. Maar wat je kan doen is de kites  keihard oppompen en dan kijken welke strut zachter word die is dan waarschijnlijk lek. Een strut repareren is wel te doen, zolang de LE maar niet lek is. Dan kan je em beter naar een kiteshop brengen of naar een onlinekiterepairs sturen. Denk dat die wel onder links staan op deze site. En op Naish.tv staat een filmpje hoe te repairen, is wel duiderlijk

Succes
Vlaardingen

Berichten: 726
Antwoord #2 Oktober 04, 2006, 07:37:09
edit2Rapporteer  
Vorige week hetzelfde probleem gehad en makkelijk opgelost (struts waren lek).
Uiteinde van je strut, binnenste gedeelte stukje eruit halen, touwtje eraan en eruit trekken (via ritssluiting bij je LE). Emmertje water erbij en zoeken maar. Repareersetje wat erbij geleverd is pakken, plakken en via touwtje terugtrekken, rits dicht. Even controleren en je kan weer varen. Piece of cake.
XLkiter

Geen avatar

Berichten: 4
Antwoord #3 Oktober 04, 2006, 14:25:07
edit2Rapporteer  
ik heb dezelfde shit met mn raven 9, misschien is t een virus ThumpDown, ik ga eerst ook maar 1 voor 1 de struts controleren..
mzzl, succes
e_surf

Berichten: 611
Antwoord #4 Oktober 04, 2006, 18:59:20
edit2Rapporteer  
- Het lek opzoeken.
- Stikstel lostornen.
- Strud naar buiten trekken.
- Gaatje plakken.
- Strud terugstoppen
- Bij de zeilmaker het stiksel weer laten naaien.

Kostte me E. 5,00 aan de zeilmaker.
Anders kostte het me een middag prutsen en een hoop ergernis.


Naish........what else???

Berichten: 3039
Antwoord #5 Oktober 04, 2006, 23:45:04
edit2Rapporteer  
Gaat het met je e-surf, dit zal je kite absoluut geen goed doen! In de gebruiksaanwijzing staat precies beschreven hoe je struds van de blader kan koppelen! Lukt het nog niet dan ga je naar je shop en die kunnen precies vertellen hoe het moet, lukt het dan nog niet dan mag je me mailen!
e_surf

Berichten: 611
Antwoord #6 Oktober 05, 2006, 01:19:23
edit2Rapporteer  
Gaat het met je e-surf, dit zal je kite absoluut geen goed doen! In de gebruiksaanwijzing staat precies beschreven hoe je struds van de blader kan koppelen! Lukt het nog niet dan ga je naar je shop en die kunnen precies vertellen hoe het moet, lukt het dan nog niet dan mag je me mailen!

Hee, bedankt ik zal het onthouden.
Weet je wat het is, ik heb gewoon geen geduld om hier de
hele middag mee om te prutsen en er na een middag achter te
komen dat het niet is gelukt.
Weet je hoe klein die ritsjes zijn, waar je alles doorheen moet halen.
Ik kan er net met twee vingers in.

En een kennis van me is zeilmaker, zodoende.
Je ziet er niets van en het beinvloed de sterkte niet.
Of ze het nu in China naaien of in Warns.  ThumpsUp
Elbuitre

Geen avatar

Berichten: 18
Antwoord #7 Oktober 06, 2006, 02:37:05
edit2Rapporteer  
Heb helaas twee linkerhandjes. Waar kunnen ze het octopus systeem repareren. Coraaltje in Ijmuiden kon het in ieder geval niet?

 Huh
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #8 Oktober 06, 2006, 03:35:42
edit2Rapporteer  
Bob,

Zijn jouw handjes klein genoeg om de kleinste strut af te koppelen ? De mijne passen niet ...
Klein chineesje gezocht...

Overigens merk ik dat de grote ventieldop op de LE niet goed afsluit bij mijn Raven 2. Daarnaast is de koppeling bij twee struts niet geheel lekvrij. Daar zit teflontape tussen... maar mijn handjes kunnen er niet bij !!!!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.