Kiters uit Rotterdam , meld je!

Iw@n

Berichten: 200
Antwoord #47350 Oktober 02, 2013, 13:13:50
edit2Rapporteer  
Weet iemand hier meer over?

http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=web&cd=1&ved=0CC0QFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.natura2000deltawateren.nl%2Ffiles%2F12-414-kitesurflocaties-delta-20130124-verkleind.pdf&ei=GJzWUeDmDceuPOy7gLgM&usg=AFQjCNEsbOZYvRIZ_LThdxslsT5OLS5k7A&sig2=A0jiNv0mh4vtPgkwqvk2lg&bvm=bv.48705608,d.ZWU

mocht link niet werken google even: onderzoek naar verschillende kitespots delta wateren

ze hebben het hier over mogelijk meerdere plekken voor kitespots in zeeland
wild dreamer

Berichten: 69
Antwoord #47351 Oktober 02, 2013, 15:04:52
edit2Rapporteer  
Weet iemand hier meer over?

Cool, de link werkt. Dus >700m is de maatvoering, waarbij de broedvogel niet van de leg raakt of psychische problemen krijgt.

Iemand bekend met de Grevelingendam Zuidkant???? (Nee, niet die betaald parkeren mosselen toko aan de Grevelingenkant, maar zuidzijde aan de Ooster Schelde kant?) Op zich voor OZO-richting lijkt 't misschien een mooie keuze, maar met al dat eb en vloed is dat daar toch een grote slijk bende, niet?
Iw@n

Berichten: 200
Antwoord #47352 Oktober 02, 2013, 15:27:21
edit2Rapporteer  
Grevellingen Zuidkant wordt ook wel AC genoemd.  Eb en vloed moet je inderdaad goed in de gaten houden ivm de ruimte om te varen, maar ook (bij vloed) beperkte ruimte om kite op te laten.

Schoentjes zijn hier niet perse nodig. Maar blijf wel opletten op schelpen en oesters e.d.

Van het weekend was het er erg druk.
rdeheld

Berichten: 426
Antwoord #47353 Oktober 02, 2013, 15:30:48
edit2Rapporteer  
Thanx, ff BPR gegoogled, citaat Artikel 9.05, Punt 2 "Het is verboden te varen met een door een vlieger voortbewogen plank", maar een "zeilplank" is andere pindakaas... ok, jammer hoor
P.S. Nogmaals, BPR geldt voor de "openbare wateren van het Rijk", betekent dit ook de kust?


Op het noordzee strand geld de gemeentelijke APV, daarin staat meestal dat het oplaten van vliegers langs een strook van XXX meter langs de vloedlijn verboden is.

Als je eenmaal op vaart geld het ZAR/BPV daarin staat niet per definitie dat kite surfen op zee verboden is, Wel kunnen er gebieden aangewezen worden waar het verboden is zich te begeven , vissen, kiten roeien of zeilen, Dit gaat dan meestal om bijvoorbeeld,  Munitiepstort plaatsen, pijpleidingen, natuurgebieden(slufter) of verkeers scheidings stelsels,  deze worden vaak gemarkeerd door gele boeien. Maar hiervoor moet je dus eigenlijk ff op de kaart kijken .

Open sea map is niet echt betrouwbaar
http://map.openseamap.org/map//?zoom=14&lat=51.89999&lon=3.98646&layers=0FTTFFTFFTTBTF

http://maxius.nl/besluit-toepassingverklaring-internationale-bepalingen-ter-voorkoming-van-aanvaringen-op-zee-1972/artikel4/

Windhoos

Berichten: 498
Logs: 0 | 701 uur
Antwoord #47354 Oktober 02, 2013, 20:05:12
edit2Rapporteer  
Zo, dat was nog best lekker op sluf!  YeSS
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #47355 Oktober 02, 2013, 20:16:19
edit2Rapporteer  
Zo, dat was nog best lekker op sluf!  YeSS
zo.. Idd! Wel superlaag water vandaag... En ook waren er beginners die alle adviezen in de wind hebben geslagen. Btw ook viel het op dat toen de KH vlag van het strand af was, men doodleuk achter de boeien gingen varen .ene blondine met gele rpm  loser kon niet eens varen en was al voorbij de punt geraakt, vol aflandig dus. Vraag me af hoe dat was afgelopen. Oh ja ook nog bijna vechten tussen n kiter en camera chick.
wild dreamer

Berichten: 69
Antwoord #47356 Oktober 02, 2013, 20:53:06
edit2Rapporteer  
Met veel respect, ik wil geen domme vragen stellen, maar hoe weet je of deze beginners alle adviezen in de wind hebben geslagen? Maw hoe kan je zeker weten dat alle beginners goed van adviezen waren voorzien?
Was er daarro zo'n informatiebalie met van die infoborden over hoogtij, stroming, windvoorspelling en hing er natuurlijk een rode vlag voor gevaar, toch?

Met alle gekheid op een stokje, misschien geen gek idee dan om bovenaan een bord te plaatsen met  dagelijkse voorspelling en advies ? (wie weet kan Rijkswaterstaat of de politie wat betekenen hierin als eigenaar van het bord)

P.S. Afgelopen jaar waren er sowieso veel en veel te veel toeristen en beginners op de Slufter. Beetje homo idee, maar ik ben voor een pasjes of hesjes systeem. Iedereen die geen hesje heeft opzouten, politie erbij, en wegwezen. Wie weet kan KH een Slufter vereniging in het leven roepen, waarbij er op hesjes ingeschreven kan worden. Onbekenden die inschrijven kunnen onder begeleiding een keer voorvaren om zo een hesje te bemachtigen etc, beginners vallen dan af. Die kunnen altijd nog naar het autostrand. Ben je ook meteen van de toeristen af die dwars door het vogelgebied gaan lopen raggen.
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #47357 Oktober 02, 2013, 21:00:09
edit2Rapporteer  
Alsjeblieft geen hesjes en pasjes. Doet een hoop af van de vrijheid die de sport in zich heeft. En laten we wel zijn. De zee is groot genoeg toch?  Is trouwens ook niet te doen om daar hele dagen op te gaan controleren.
Als de instructeurs goede lessen geven en niet enkel de mensen door een cursus jagen om maar zo snel mogelijk een paar metertjes te kunnen varen valt al een hoop leed en ergernis te vermijden.
The O

Berichten: 1931
Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #47358 Oktober 02, 2013, 21:25:54
edit2Rapporteer  
@ wild dreamer vergeet de rest niet







Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #47359 Oktober 02, 2013, 21:38:34
edit2Rapporteer  
Met veel respect, ik wil geen domme vragen stellen, maar hoe weet je of deze beginners alle adviezen in de wind hebben geslagen? Maw hoe kan je zeker weten dat alle beginners goed van adviezen waren voorzien?
Was er daarro zo'n informatiebalie met van die infoborden over hoogtij, stroming, windvoorspelling en hing er natuurlijk een rode vlag voor gevaar, toch?

Met alle gekheid op een stokje, misschien geen gek idee dan om bovenaan een bord te plaatsen met  dagelijkse voorspelling en advies ? (wie weet kan Rijkswaterstaat of de politie wat betekenen hierin als eigenaar van het bord)

P.S. Afgelopen jaar waren er sowieso veel en veel te veel toeristen en beginners op de Slufter. Beetje homo idee, maar ik ben voor een pasjes of hesjes systeem. Iedereen die geen hesje heeft opzouten, politie erbij, en wegwezen. Wie weet kan KH een Slufter vereniging in het leven roepen, waarbij er op hesjes ingeschreven kan worden. Onbekenden die inschrijven kunnen onder begeleiding een keer voorvaren om zo een hesje te bemachtigen etc, beginners vallen dan af. Die kunnen altijd nog naar het autostrand. Ben je ook meteen van de toeristen af die dwars door het vogelgebied gaan lopen raggen.
omdat ik dat weet. wil je alsjeblieft niet te wild dromen? Grin zout op met je pasjes... Nog ff droom je over tournikettes, hekken met prikkeldraad, metaal detector, irisscanner enz.
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #47360 Oktober 02, 2013, 23:35:22
edit2Rapporteer  
Maar jullie varen dus ook gewoon lekker met Oost op Slufter.....?
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #47361 Oktober 03, 2013, 08:03:03
edit2Rapporteer  
Maar jullie varen dus ook gewoon lekker met Oost op Slufter.....?
Zuid Oost was het... Maar er mag dan ook niks fout gaan. Gister ging het bij ook bijna fout... Ik ging een uitggehaakte kiteloop backroll inzetten, ik kwam in een vlaag terecht, de Bar werd uit mijn handen gerukt... Opzich geen probleem want vaarde suicidal, maar toen schoot mijn lease ook los. Weg Kite! Kon er gelukkig nog snel achter aan omdat het in ondiep water gebeurde opwind van een zandbank. Geluk gehad dus.
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #47362 Oktober 03, 2013, 08:09:23
edit2Rapporteer  
Pffffffffffffffff kap nah pasjes... hesjes  ... doe is relaxt en surfie  Cool
Windhoos

Berichten: 498
Logs: 0 | 701 uur
Antwoord #47363 Oktober 03, 2013, 08:37:29
edit2Rapporteer  
Maar jullie varen dus ook gewoon lekker met Oost op Slufter.....?

Ik twijvelde gister ook en ging er maar gewoon heen om even te kijken met als plan B t Oostvoornsemeer, maar de condities waren goed te doen op Sluf voor de wat meer ervaren kiters.

Die camera chick (zoals Eagle haar omschrijft) stond gister foto's te maken van dr vriendje, wat ik begreep was er 1 gast die naar haar idee te dichtbij kwam en als toetje werd ze ook nog gesprayd en dr lens dus ook. Werd aardig over gebekvecht op t strand en later nog op de parkeerplaats. Zij vond dat hij schuldig is (mocht er schade aan de lens zijn) en hij vond dat ze daar geheel op eigen risico stond en dat  zoiets kan gebeuren als je op zo'n klein puntje staat langs t water waar veel kiters langskomen... ff kort samengevat.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #47364 Oktober 03, 2013, 09:20:01
edit2Rapporteer  
Maar jullie varen dus ook gewoon lekker met Oost op Slufter.....?

Ik twijvelde gister ook en ging er maar gewoon heen om even te kijken met als plan B t Oostvoornsemeer, maar de condities waren goed te doen op Sluf voor de wat meer ervaren kiters.

Die camera chick (zoals Eagle haar omschrijft) stond gister foto's te maken van dr vriendje, wat ik begreep was er 1 gast die naar haar idee te dichtbij kwam en als toetje werd ze ook nog gesprayd en dr lens dus ook. Werd aardig over gebekvecht op t strand en later nog op de parkeerplaats. Zij vond dat hij schuldig is (mocht er schade aan de lens zijn) en hij vond dat ze daar geheel op eigen risico stond en dat  zoiets kan gebeuren als je op zo'n klein puntje staat langs t water waar veel kiters langskomen... ff kort samengevat.

over die camera dame, als je zulke dure spullen mee neemt naar het strand, zorg dan dat je spullen weatherproef zijn... Zou ze niet gesprayed worden dan zou ze gezandstraald kunnen worden. De spullen van canon die ze had zijn in principe weathersealed ze had alleen nog een filter nodig voor haar lens om die te beschermen (niet alleen tegen water maar ook tegen zand)  en er was niks aan de hand.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #47365 Oktober 03, 2013, 09:23:18
edit2Rapporteer  
Als de instructeurs goede lessen geven en niet enkel de mensen door een cursus jagen om maar zo snel mogelijk een paar metertjes te kunnen varen valt al een hoop leed en ergernis te vermijden.
?

De cursist heeft keuzevrijheid, dus lest soms in de ogen van de instructeur en andere kiters te weinig. Niets meer en niets minder dan dat. Daarnaast zijn er genoeg kiters die alleen les krijgen van een vriend/collega/kennis, waarbij het de vraag is of de veiligheid een serieus punt van aandacht is tijdens die les. Soms is het antwoord al duidelijk als er met een (vaak te zacht opgepompte) kite van 6 jaar of ouder geoefend wordt.
Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #47366 Oktober 03, 2013, 09:26:14
edit2Rapporteer  
omdat ik dat weet. wil je alsjeblieft niet te wild dromen?

Er is een verschil met in de wind slaan en niet op de hoogte zijn. Ik wil het niet goed praten hoor maar niet iedereen komt op Kitehigh of hanglos.
En dat gaat je waarschijnlijk ook niet lukken. En op de spots zelf staat niet alle informatie.
En om nou een waterdicht televisie of pc scherm neer te hangen waarop de spot uitgelegd wordt, de regels beschreven, de huidige wind + windrichting wordt weergegeven en een mogelijke waarschuwing waar nodig is misschien een beetje teveel toekomst praat..(wel vet idee, net zoals bij sommige skipsistes)
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #47367 Oktober 03, 2013, 10:45:16
edit2Rapporteer  
omdat ik dat weet. wil je alsjeblieft niet te wild dromen?

Er is een verschil met in de wind slaan en niet op de hoogte zijn. Ik wil het niet goed praten hoor maar niet iedereen komt op Kitehigh of hanglos.
En dat gaat je waarschijnlijk ook niet lukken. En op de spots zelf staat niet alle informatie.
En om nou een waterdicht televisie of pc scherm neer te hangen waarop de spot uitgelegd wordt, de regels beschreven, de huidige wind + windrichting wordt weergegeven en een mogelijke waarschuwing waar nodig is misschien een beetje teveel toekomst praat..(wel vet idee, net zoals bij sommige skipsistes)
En wat als iemand ze heeft aangesproken?
Windhoos

Berichten: 498
Logs: 0 | 701 uur
Antwoord #47368 Oktober 03, 2013, 11:32:05
edit2Rapporteer  
Ik neem aan dat men zelf ook wel kan inschatten of je ergens kunt varen ja/nee. Op de spot zelf zie je snel genoeg of het kan met de huidige windrichting en met welke maten er gevaren wordt, daar heb je geen Kitehigh of Hanglos voor nodig. En als je ergens voor het eerst komt altijd even aan een medekiter vragen of er nog bijzonderheden en/of bepaalde regels zijn. Dit lijkt mij niet meer dan logisch toch?

En wat betreft de boeien, dit blijft toch een issue. Gister ook 1 of 2 voorbij de boeien zien varen wat naar mijn idee totaal niet nodig was. Ik heb het idee dat men nauwelijks op de borden kijkt. Wel goed dat deze er staan uiteraard! Misschien wat vaker flinke boetes uitdelen als de handhaving hier energie in wilt steken. Ik weet het anders ook niet...
Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #47369 Oktober 03, 2013, 12:10:20
edit2Rapporteer  
Wat ik probeer aan te geven is dat het voor ons inderdaad allemaal logisch is.
Wij hebben ons verdiept, wij vragen naar de omstandigheden en de regels maar wij zijn niet iedereen.

Als iemand ze heeft aangesproken, en aan de manier waarop Eagle-Jan dat kort en bondig probeert duidelijk te maken ga ik er even vanuit dat Eagle-Jan dat is geweest (sowieso top dat je dat hebt gedaan btw), dan ben ik van mening dat het haar/zijn eigen schuld is. Daarom is het ook vervelend dat op het moment dat een spot onder druk staat de complete groep kiters hier van langs krijgen terwijl het er maar een paar zijn die het verzieken.

Ik zeg persoonlijke lijfstraffen Wink

Het is een beetje tegenstrijdig allemaal he. Aan de ene kant willen we dat iedereen luistert en de regels kent en dergelijke. Aan de andere kant willen we geen regels die hier mogelijk in kunnen ondersteunen (hesjes, pasjes, contributie etc). Tsjah..

what to do, what to do......

maar vergeet niet

http://vimeo.com/61340790
DeStudent

Geen avatar

Berichten: 117
Antwoord #47370 Oktober 03, 2013, 13:04:14
edit2Rapporteer  
Met oost ga ik normaal gesproken niet het water op (bij gebrek aan spots in de buurt) maar nu met Slufter zou dat geen probleem moeten zijn zo te zien?

Ik ben geen beginner (3e/4e jaar), doe niets uitgehaakt en m'n kite belandt eigenlijk nooit in het water. Dan zou het wel te doen moeten zijn denk ik zo? Dan trap ik vanmiddag de auto nog even aan Smiley
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #47371 Oktober 03, 2013, 15:07:29
edit2Rapporteer  
Maar jullie varen dus ook gewoon lekker met Oost op Slufter.....?
Zuid Oost was het... Maar er mag dan ook niks fout gaan. Gister ging het bij ook bijna fout... Ik ging een uitggehaakte kiteloop backroll inzetten, ik kwam in een vlaag terecht, de Bar werd uit mijn handen gerukt... Opzich geen probleem want vaarde suicidal, maar toen schoot mijn lease ook los. Weg Kite! Kon er gelukkig nog snel achter aan omdat het in ondiep water gebeurde opwind van een zandbank. Geluk gehad dus.

@ Eagle Jan...dit begrijp ik dus niet, jij zit altijd vooraan om beginners de les te lezen omdat ze blijkbaar op een verkeerd moment op een spot zijn.

in een eerdere reactie zeg je dit:

mee eens, stel je kan goed kiten, maar door een vlaag stick jij je trick niet en crasht je kite, draait vervolgens door je lijnen... Wat dan? En nee het hoeft echt niet met gebrekkig materiaal te maken hebben. Side on varen met sideoff in zicht  blijft natuurlijk de goden verzoeken. Maakt niet uit hoe ervaren je bent. En Oostvoornse meer met Oost is niet geschikt voor de mindergevorderde kiter,  strekdammen, snorkel, stenen en bosjes doen nou eenmaal pijn aan kite en kiter! Ook kinderen moeten daar weg blijven met 5m kites!!!


Hoe naief kun je zijn, je leest andere de les en vervolgens maak je zelf de fout.....Je hebt gewoon niets te zoeken op Slufter zolang de wind ZO is.
Als er dan iets mis gaat moet je ook niet miepen. En je moet zeker geen F16 doen als je dat niet kan met die windrichting.
Ook iemand met ervaring (en daar bedoel ik jou niet mee) kan ernstig in de problemen komen en daarmee de spot en de sport in kwaad daglicht stellen.
Dus kijk nu zelf eens een keer in de spiegel voor dat jij altijd maar weer je "ik weet het beter" commentaar geeft.

markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #47372 Oktober 03, 2013, 16:16:16
edit2Rapporteer  
Major problemen op playa. Echt alles komt voorbij! Brandweer.politie enz. Hopelijk geen kiters met oost.maar zal wel weer
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #47373 Oktober 03, 2013, 16:21:11
edit2Rapporteer  
Vandaag op de sluf mocht ik nog een naar open zee afdrijvende 13m opvissen, dat scheelde niet veel.. Het meerendeel van de kiters kon niet eens de kite onder controle houden, helemaal niks te zoeken daar, ongeacht windrichting.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #47374 Oktober 03, 2013, 16:39:03
edit2Rapporteer  
Maar jullie varen dus ook gewoon lekker met Oost op Slufter.....?
Zuid Oost was het... Maar er mag dan ook niks fout gaan. Gister ging het bij ook bijna fout... Ik ging een uitggehaakte kiteloop backroll inzetten, ik kwam in een vlaag terecht, de Bar werd uit mijn handen gerukt... Opzich geen probleem want vaarde suicidal, maar toen schoot mijn lease ook los. Weg Kite! Kon er gelukkig nog snel achter aan omdat het in ondiep water gebeurde opwind van een zandbank. Geluk gehad dus.

@ Eagle Jan...dit begrijp ik dus niet, jij zit altijd vooraan om beginners de les te lezen omdat ze blijkbaar op een verkeerd moment op een spot zijn.

in een eerdere reactie zeg je dit:

mee eens, stel je kan goed kiten, maar door een vlaag stick jij je trick niet en crasht je kite, draait vervolgens door je lijnen... Wat dan? En nee het hoeft echt niet met gebrekkig materiaal te maken hebben. Side on varen met sideoff in zicht  blijft natuurlijk de goden verzoeken. Maakt niet uit hoe ervaren je bent. En Oostvoornse meer met Oost is niet geschikt voor de mindergevorderde kiter,  strekdammen, snorkel, stenen en bosjes doen nou eenmaal pijn aan kite en kiter! Ook kinderen moeten daar weg blijven met 5m kites!!!


Hoe naief kun je zijn, je leest andere de les en vervolgens maak je zelf de fout.....Je hebt gewoon niets te zoeken op Slufter zolang de wind ZO is.
Als er dan iets mis gaat moet je ook niet miepen. En je moet zeker geen F16 doen als je dat niet kan met die windrichting.
Ook iemand met ervaring (en daar bedoel ik jou niet mee) kan ernstig in de problemen komen en daarmee de spot en de sport in kwaad daglicht stellen.
Dus kijk nu zelf eens een keer in de spiegel voor dat jij altijd maar weer je "ik weet het beter" commentaar geeft.


naiëf? Naïef niet... Eerder hypocriet.
Maar goed, heb na gedacht over de locatie,  om de trick in te zetten. Down wind een zandbank, verder op nog een, kust/vaste land op waad/zwem afstand, laag water... Wind richting op de kop sideshore, toen nagedacht over wat mij verder kon overkomen... Kwam uit op hooguit een  Kite dumpen (toevallig gebeurde dat ook). Voor mij zelf geen direct gevaar en anderen ook niet(veel)  ruimte. Of de Kite op zee waait of het strand op... Op zee ben je hem kwijt (met geluk krijg je hem heelhuids terug dankzij de knrm), en waait het land op is ie kapot. Ofwel lood om oud ijzer.



@Marcus... Bedoel je op het meer?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.