Kiters uit Rotterdam , meld je!

Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #49525 Juni 20, 2014, 11:54:45
edit2Rapporteer  
Mijn reactie is niet vreemd, ik ben alleen 1 van de weinige die het zo durft te stellen.

maar het is goed, ik heb er nooit geen problemen mee en heb daardoor altijd een plezierige kitedag. druk of niet.
het is zoals het is. ..
ErikFanatic

Berichten: 459
Antwoord #49526 Juni 20, 2014, 12:05:46
edit2Rapporteer  
Ron, het probleem is dat er mensen (blijkbaar jij ook) bezig zijn op de ZM die risico`s nemen waarbij dus ook de gear van andere watergebruikers op het spel staat. Bedankt voor je eerlijkheid over dat je zelf die avond ook je kite in die van een Pool hebt geparkeerd.
Dat je aangeeft veeeeeeeeeeeeel ervaring te hebben betwijvel ik, iemand met veel ervaring zou die fouten niet maken en al helemaal het risico bewust opzoeken door ongecontroleerde sprongen te gaan doen oid.

Ik kan mezelf prima in de spiegel aankijken, heb geen kite uit de lucht gehaald, wel ben ik dus door een andere badgast soort van aangereden waarbij ik op zijn minst een gebaar van "sorry foutje" had verwacht... maar hier kreeg ik een reactie wat mijn probleem was? Blijkbaar vinden sommige het op de ZM normaal dat kites elkaar raken. Ik persoonlijk dus absoluut niet, mensen die wel zo denken  (Ron) mogen zich van mij gaan schamen. Dat je hierbij vriendelijk blijft is dan weer hoopvol.

Ik had niet kunnen weten dat op de poel deze a-relaxte sfeer normaal is, ik had namelijk een poel verwacht waar iedereen rekening met elkaar houdt. Is naar mijn mening echt wel mogelijk dit gemoedelijk en soepel te laten verlopen. Voor de mensen die de voorrangsregels en het kruizen nog niet begrijpen hebben midden in die drukte naar mijn idee nog even niets te zoeken, anders functioneerd het natuurlijk niet.  InLove

ica84

Geen avatar

Berichten: 300
Antwoord #49527 Juni 20, 2014, 12:42:51
edit2Rapporteer  
over het algemeen gaat het ondanks de drukte ook altijd wel goed in de kom, maar afgelopen dinsdag was het gewoon te bizar druk.
het was zo overvol dat er vanaf de reddingsbrigade post tot aan de "achterkant" van de kom constant geslalomd moest worden tussen andere kiters door, kiters die iets te enthousiast een sprong in zetten of kiters die nog niet genoeg controlle hebben om rekening te kunnen houden met andere kiters.
maar dit zijn allemaal dingen die kunnen gebeuren.
waar ik me dan wel aan kan irriteren is dat sommige kiters mensen gewoon echt klem varen, je bent bijna bij de kant en op een punt dat je toch echt moet gaan keren maar dan toch nog op je af komen varen.

maar ja het is en blijft gewoon een veelste drukke spot dit zal ongetwijfeld niet anders zijn als op een slufter en een brouwersdam en zo zullen er nog wel een aantal spots zijn.

mijn motto is leven en laten leven zouden meer mensen moeten toepassen.
en als laatste niet altijd je recht van voorrang op moeten eisen want de enige echte regel is goed zeemansschap.
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #49528 Juni 20, 2014, 13:00:12
edit2Rapporteer  
Zet al die adrenaline junkies ( incl Ik ) op 1m2 en we worden gek! Niet zo heel raar als je verwacht in een surfie mood te komen je opeens in een soort van file van kiters terecht gekomen bent. ... shoot me ... daar heb ik net een uur ingestaan maar dan in de auto van werk naar huis... frustratie al om.

De ZM is zowat in m'n achtertuin maar ben afgelopen keer toen ik de overvolle parkeerplaats zag lekker rechts om keer gegaan en ergens anders gaan surfen.

Eigenlijk wil ik zeggen zoek je geen a- relaxte sfeer (want vol=vol) ga net als ik naar een andere spot en geniet weer van de surf zoals vroegah... zonder scheldpartijen en frustraties..

Amen
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #49529 Juni 20, 2014, 13:09:12
edit2Rapporteer  
Krijg het idee dat het er op de Brouwersdam en slufter in verhouding nog gemoedelijk aan toe gaat als ik de verhalen van de Zandmotor zo lees. Of zou dat door al het Randstad volk zijn?
tgroot

Berichten: 664
Antwoord #49530 Juni 20, 2014, 13:13:42
edit2Rapporteer  
Denk dat dat klopt evan, ik heb op de slufter ondanks grote drukte nooit problemen.
Ik zoek de komende maanden dus ook maar een andere spot.
feddomw
Gast
Antwoord #49531 Juni 20, 2014, 13:41:36
edit2Rapporteer  
Krijg het idee dat het er op de Brouwersdam en slufter in verhouding nog gemoedelijk aan toe gaat als ik de verhalen van de Zandmotor zo lees. Of zou dat door al het Randstad volk zijn?

Je moet het omdraaien, het ligt niet aan Randstedelingen op de ZM, maar aan het feit dat er een gebrek aan über-gemutliche Deutsche leute is om de sfeer goed te maken.  schater
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #49532 Juni 20, 2014, 19:08:38
edit2Rapporteer  
Hahaha, plus 1 voor Feddo

Ik ben het wel een beetje eens met Ron wat betreft "deal with it, or go to some other place"

De zandmotor is de speeltuin van Den Haag geworden. Hij heeft flink veel nieuwe kiters doen ontstaan die letterlijk dichtbij de stad kunnen kiten.
Naar mijn mening is het er ook echt overvol en veel te druk op het binnenmeer.

Ik kom er dan ook alleen nog door de week.
En zoek mijn heil anders als het te druk is.

Vandaag heerlijk op zee gevaren in iets te weinig wind, heel veel stroming en enorme golven.
Was weer ff een daggie respect hebben voor de elementen!!!
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #49533 Juni 21, 2014, 10:35:15
edit2Rapporteer  
Ron, het probleem is dat er mensen (blijkbaar jij ook) bezig zijn op de ZM die risico`s nemen waarbij dus ook de gear van andere watergebruikers op het spel staat.
Dat je aangeeft veeeeeeeeeeeeel ervaring te hebben betwijvel ik, iemand met veel ervaring zou die fouten niet maken en al helemaal het risico bewust opzoeken door ongecontroleerde sprongen te gaan doen oid.



Nee, hier sla je dus de plank volledig mis, iedereen maakt weleens fouten.

Wie zegt dat ik een ONgecontroleerde sprong heb gemaakt??. maar goed, dit ter zijde..

Dat iemand met veel ervaring zulke fouten niet maakt slaat werkelijk nergens op.
(neem als voorbeeld het WK voetbal, hoeveel gaan er daar niet in de fout? manne met ervaring)
Ik neem geen onnodige risico's. ik houd altijd rekening met mijn medewatergebruikers. anticipeer op wat komen gaat etc. vooruit kijken, dat is wat andere ook veel meer zouden moeten doen.
Ik vind het daarom onterecht om mij af te schilderen als een roekeloze kiter. (zo komt het over)
Wellicht had de Pool ook uit moeten kijken maar ik stak de hand in eigen boezem.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #49534 Juni 21, 2014, 10:48:59
edit2Rapporteer  
het wordt vlug tijd dat ze nog een paar van die "motorts" aanleggen .... Grin

dat is toch de bedoeling ....... Roll Eyes
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #49535 Juni 21, 2014, 11:02:38
edit2Rapporteer  
Zulke nuanceringen en parallellen lees ik graag Ron! Zand erover en weer wow (wachten op wind).
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #49536 Juni 21, 2014, 16:17:47
edit2Rapporteer  
het wordt vlug tijd dat ze nog een paar van die "motorts" aanleggen .... Grin

Dat is wel het idee als deze huidige zandmotor blijkt te werken cq. ze ons de indruk geven dat hij werkt.
Zelf zie ik toch wel problemen ontstaan het en der vlakbij de zandmotor. En op kijkduin bijvoorbeeld zie je niet dat er zand bij komt, wat wel het idee was.

Echter het zal mij aan mijn kont roesten: Aanleggen die zandbakken!!!  Joepie YeSS Joepie YeSS


Overigens, waarom is niemand aan het kiten? Hier in Den Haag genoeg voor 12m!
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #49537 Juni 21, 2014, 16:28:55
edit2Rapporteer  
het wordt vlug tijd dat ze nog een paar van die "motorts" aanleggen .... Grin

Dat is wel het idee als deze huidige zandmotor blijkt te werken cq. ze ons de indruk geven dat hij werkt.
Zelf zie ik toch wel problemen ontstaan het en der vlakbij de zandmotor. En op kijkduin bijvoorbeeld zie je niet dat er zand bij komt, wat wel het idee was.

Echter het zal mij aan mijn kont roesten: Aanleggen die zandbakken!!!  Joepie YeSS Joepie YeSS


Overigens, waarom is niemand aan het kiten? Hier in Den Haag genoeg voor 12m!

Hou er over op! Ik zit te leren dacht vanochtend rustig aan te kennen doen omdat er geen wind voorspeld was! Nja aanstaande dinsdag middag ben ik vrij dus dat komt mooi uit.
Gewoon Toon

Berichten: 121
Logs: 0 | 330 uur
Antwoord #49538 Juni 21, 2014, 17:36:01
edit2Rapporteer  
Lekker rustig nu , geen last van die ongecontroleerde Ronnie Rodeo die zit thuis op de bank !  Joepie schater
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #49539 Juni 21, 2014, 18:08:27
edit2Rapporteer  
Lekker rustig nu , geen last van die ongecontroleerde Ronnie Rodeo die zit thuis op de bank !  Joepie schater

Dan komt ik me ook effe zoals hem gedragen aankomende dinsdag! Ik snap het niet op Slufter gaat het eigenlijk altijd goed als ie er is.
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #49540 Juni 21, 2014, 21:50:11
edit2Rapporteer  
Toooooooooooooooooooooooooooontjuuuuuuu uuuuuu . ouwe springert  Kiss Kiss Kiss Kiss Kiss Kiss Kiss Kiss
Onze kites moeten ook nog eens knuffelen.. YeSS
ronny

Berichten: 357
Antwoord #49541 Juni 21, 2014, 22:13:06
edit2Rapporteer  
ik gooi hem ook bij iedereen door zn lijnen en ik ben er trots op Smiley

je moet alleen wel zorgen dat je dikke lijnen heb Smiley
Gewoon Toon

Berichten: 121
Logs: 0 | 330 uur
Antwoord #49542 Juni 22, 2014, 00:46:58
edit2Rapporteer  
Hè Ron die Pool had die een Pinkwin bij zich ?
Dan was het een zuidpool !
CCaptain

Berichten: 254
Antwoord #49543 Juni 22, 2014, 12:06:49
edit2Rapporteer  
Toooooooooooooooooooooooooooontjuuuuuuu uuuuuu . ouwe springert  Kiss Kiss Kiss Kiss Kiss Kiss Kiss Kiss
Onze kites moeten ook nog eens knuffelen.. YeSS

Haha kijk uit hoor Ron  Lips Sealed
Ik heb vorige week al kitegeknuffeld met Toontjuh. Voor het eerst weer in 3 jaar en de komende 3 jaar weer ff niet aub  Cool

Die megadrukke dag op de zm lekker wezen downwinderen. Lekker strapless golfjes rippen.
Heeeeerlijk die vrijheid!  Smiley
Monkh

Berichten: 294
Logs: 0 | 403 uur
Antwoord #49544 Juni 22, 2014, 12:12:50
edit2Rapporteer  
Hahahaha Zikehigh in volle glorie

Gewoon lekker kiten gasten. Fouten horen erbij. Vroeger was alles beter, dat is altijd zo geweest. Een wijs kiter zei eens, het is zoals het is.

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #49545 Juni 22, 2014, 13:30:18
edit2Rapporteer  
Vroegàh was het vooral rustiger... Wink
Gewoon Toon

Berichten: 121
Logs: 0 | 330 uur
Antwoord #49546 Juni 22, 2014, 13:40:10
edit2Rapporteer  
Zo lang er geen witte reddingsboten worden geramd is er nog nix an de hand  ListenToMe Joepie YeSS
Plus Pool of min Pool ?.?.
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #49547 Juni 22, 2014, 16:26:58
edit2Rapporteer  
ik gooi hem ook bij iedereen door zn lijnen en ik ben er trots op Smiley

je moet alleen wel zorgen dat je dikke lijnen heb Smiley

haha ouwe loopmattie....ist nog goed gekomen met die lijn of motte we nog wat regelen.
Wist je trouwens dat ik met die lijnen de Costa Concordia heb vlot getrokken?  loser
Gewoon Toon

Berichten: 121
Logs: 0 | 330 uur
Antwoord #49548 Juni 22, 2014, 17:27:34
edit2Rapporteer  
was je daar ook al tegen aangevaren dan ?
ik bedoel maar .....Kamikazhu Ronnie !! levensgevaarlijk Shocked Roll Eyes ListenToMe Joepie Joepie
De schrik van de Zand-brommert !! Angry loser schater
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #49549 Juni 22, 2014, 20:57:21
edit2Rapporteer  
hahaha  InLove
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.