Kiters uit Rotterdam , meld je!

Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #50225 November 08, 2014, 20:03:26
edit2Rapporteer  
die koukleum was er uiteraard niet ,)

Je had je bril niet bij je?   Wink
Was er gisteren en vandaag, had je het gisteren zo koud dat je vandaag hebt geskipt, kouklem  loser  Tongue
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #50226 November 08, 2014, 20:42:24
edit2Rapporteer  
Voorspelling: " bewolking en buien aan de kust" ..... wat krijg je? ....... een strak blauwe lucht ...... Cool

Om 08.00 uur vanuit Limbabwe naar Rockanje en als een van de eerste op het water .... eerste sessie: 2 uur! Joepie

's middags nam de wind af en de chop en het aantal kiters toe ... Angry


top dag ThumpsUp
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #50227 November 09, 2014, 01:23:42
edit2Rapporteer  
Vandaag weer heerlijk gevaren @ de Slufter.  

Ook op een aantal momenten echt de hufter uitgehangen. Iemand met een groene Bandit letterlijk het poeltje uitgevaren, hij is denk ik hierna gestopt want ik heb hem niet meer terug gezien. Grin En nog iemand netjes aangesproken dat ie maar ergens anders moest gaan kiten. Wat ie terug zei heb ik niet gehoord.

 Joepie
Big Vin

Berichten: 282
Antwoord #50228 November 09, 2014, 08:43:09
edit2Rapporteer  
Ik heb ook lekker gevaren weer op de slufter. De poel werd einde van de middag wel errug druk zeg.
Ben er maar mee opgehouden toen iemand vol gas voorbij kwam springen terwijl ik aan het omdraaien was aan het absolute einde van mijn rak. Enige mogelijkheid om crashen te voorkomen was kite in het water sturen. Toen hij hierna dubbel inverte was voor mij de lol er wel af .
Bedankt he! Wink
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #50229 November 09, 2014, 09:48:19
edit2Rapporteer  
@Marc: die laatste persoon voer op een golfsurfboard, toch? Dat was een vriend van me uit het noorden die even op mij wachtte om mee downwind te gaan. Die jongen kan  serieus goed kiten. Na 10 minuutjes poel werd ie idd. direct door je aangesproken.  Het viel hem op dat er een bijzonder intolerante sfeer hing in een poel vol met 'mannetjes'. Zo zie je maar.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #50230 November 09, 2014, 11:18:08
edit2Rapporteer  
@Marc: die laatste persoon voer op een golfsurfboard, toch? Dat was een vriend van me uit het noorden die even op mij wachtte om mee downwind te gaan. Die jongen kan  serieus goed kiten. Na 10 minuutjes poel werd ie idd. direct door je aangesproken.  Het viel hem op dat er een bijzonder intolerante sfeer hing in een poel vol met 'mannetjes'. Zo zie je maar.

Sommige mensen moeten luisteren, was mij wel duidelijk hij bij jou hoorde en dat hij goed kon kiten. Tegen hem heb ik alleen sarcastisch gezegd dat wavekiten niet in de poel hoort, voor de rest niet in de weg gezeten of verkeerde woorden gebruikt.

Die persoon die ik bedoel had een Naish Helix. Wink

Het is gewoon van de zotte dat mensen die hooguit heen en weer kunnen varen in de poel gaan kiten. Te meer omdat deze mensen niet snappen dat je niet halverwege ineens moet draaien wat daar wel gebeurd. Dat is het vervelende eraan! Wanneer iedereen over de hele lengte netjes heen en weer zou varen en eens goed zou kijken zou het een stuk minder erg zijn.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #50231 November 09, 2014, 11:25:01
edit2Rapporteer  
Misschien moet je op het water ook smiley's gebruiken Marc
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #50232 November 09, 2014, 11:36:13
edit2Rapporteer  
Misschien moet je op het water ook smiley's gebruiken Marc

Dat kan helaas weer niet. Grin
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #50233 November 09, 2014, 12:29:23
edit2Rapporteer  
Tja, die mensen die hooguit heen en weer kunnen varen gaan natuurlijk in de poel varen....lekker makkelijk voor ze, ze kunnen staan en l'ekker' dicht bij de kant...
Ze snappen of weten niet dat je op het Autostrand dezelfde condities hebt, maar dan zonder ervaren kiters die in de poel tricks  willen doen....

Het is wel gek hoe dat gekomen is, paar jaar geleden liet je het als beginner echt wel uit je hoofd om naar de Slufter te gaan.....vooral omdat je daar zelf geen goed gevoel bij had.....dus er is vooral wat veranderd in de mentaliteit van de beginners denk ik....
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #50234 November 09, 2014, 12:37:38
edit2Rapporteer  
Het zijn er teveel geworden om weg te sturen, dus neemt niemand meer de moeite om ze aan te spreken en worden het er alleen maar meer. 
Big Vin

Berichten: 282
Antwoord #50235 November 09, 2014, 13:34:57
edit2Rapporteer  
Allemaal erg leuk dat er gesprongen moet worden in de poel, ik doe graag mee. Maar ik snap dat de poel voor beginners zeer aantrekkelijk is. Geen golven of chop, overal kunnen staan. Niet vreemd dat ze daar graag willen varen zodra ze een beetje kunnen blijven staan.

Ik ben nog niet op het autostrand geweest, maar waarom zijn daar geen ervaren kiters die willen springen etc? Als de condities er hetzelfde zijn...
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #50236 November 09, 2014, 13:46:28
edit2Rapporteer  
Allemaal erg leuk dat er gesprongen moet worden in de poel, ik doe graag mee. Maar ik snap dat de poel voor beginners zeer aantrekkelijk is. Geen golven of chop, overal kunnen staan. Niet vreemd dat ze daar graag willen varen zodra ze een beetje kunnen blijven staan.

Ik ben nog niet op het autostrand geweest, maar waarom zijn daar geen ervaren kiters die willen springen etc? Als de condities er hetzelfde zijn...

Wanneer je alleen heen en weer doet varen kan dat prima in een beetje chop, dus dan is het autostrand ideaal. Dat is zo groot en heb je overal de zelfde goede condities voor beginners. De poel is redelijk klein, ook is deze of te diep of te ondiep voor beginners.

Plus het feit is gewoon dat je een verkeerd indruk krijgt van de spot met die poel, met laag water kan het echt hard stromen op de Slufter....

En waarom gaan de ervaren mensen niet naar het autostrand? Omdat het zo'n takke eind lopen is. Wanneer je maar een beetje heen en weer aan het varen ben maakt dat niet uit, kan je rustig je ding doen en je hebt zeeën van ruimte.

Hier nog een keer de "ongeschreven" regels van de Slufter:

-Respecteer de gevorderde kiters
 -Verboden voor kiters die nog geen volledige kitecontrole hebben
 -Verboden voor kiters die niet op anderen kunnen anticiperen
 -In de poel: hebben tricks/sprongen voorrang op de heen en weer varende kiters!
 -In de poel: Keren in de hoeken, niet middenop
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #50237 November 09, 2014, 13:58:14
edit2Rapporteer  
Met hoogwater stroomt het buiten de poel nog veel harder Marc, inclusief de meest erge chop denkbaar.

Waarom geen autostrand als gevorderde? Omdat het lekkerder crashen is in een poel waarin je niet kunt staan maar wel spiegelvlak is achter de zandbank. Plus dat de camera-crew droog op die zandbank kan gaat staan voor de beste shots.


Autostrand heb je honderden meters uit de kant nog heupdiep water met hooguit wat lichte kabbelgolfjes. Te ondiep om ondersteboven een handlepass te crashen, maar perfect om je eerste meters te maken op te hoeven letten of je op de kant crasht of in te diep water terecht komt.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #50238 November 09, 2014, 14:02:09
edit2Rapporteer  
Ja maar met hoog water durven de beginners niet de zee op, met laag wel. Misschien had ik het anders moeten omschrijven.
Liniminie

Berichten: 23
Logs: 0 | 160 uur
Antwoord #50239 November 09, 2014, 15:13:02
edit2Rapporteer  
Eindeloze discussie, en blijft maar doorgaan naarmate t drukker wordt op t water. Met alle respect voor de Slufterkiters van t eerste uur, maar kunnen jullie mij uitleggen waarom alleen op deze spot andere regels gelden dan in de rest van Nederland? En Oostvoorne is takkevlagerig met zuidenwind, moeten alle beginners daar dan heen met obstakels downwind? ( http://www.kitehigh.nl/spots/s/id/Oostvoorne%20Autostrand ). Ik heb zelf de Zandmotor eindeloos op een neer gewandeld, en ja toen ik voor t eerst naar de Slufter ging was er inderdaad veel meer stroming dan ik gewend was maar ja met Zuidenwind niet mega veel andere opties. Daarnaast... wat verwacht je op een zonnige zondagmiddag? Als je moet trainen met je tricks, neem een regenachtige maandag met knetterwind vrij en loop je helemaal suf toch. Ik merk dat er steeds meer een sfeertje ontstaat van, als je handlepasses wilt oefenen mag je schijt hebben aan alle andere kiters? En dan met chagerijnige kop voorbij varen als een trick afgebroken moet worden als je als 'ervaren' kiter een inschattingsfout maakt? Kunnen we gewoon allemaal weer ff wat meer lol maken en wat minder azijnpissen? Beter voor je wetsuit ook
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #50240 November 09, 2014, 15:28:02
edit2Rapporteer  
Je kan ook naar Rockanje gaan met deze windrichting. Wink Verder is het geen probleem wanneer je goed kan varen en alles kan inschatten zoals bijvoorbeeld niet midden in de poel keren en gewoon downwind sturen wanneer iemand een trick inzet...

Neem als voorbeeld Evan, weeg 0 kg en vaart net zo'n grote maat als iemand van 90 kg. Dus hij vliegt heel ver, dus wanneer Evan springt houden de gevorderde even in met varen. Een beginner vaart gewoon door... Dat is extreem vervelend.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #50241 November 09, 2014, 15:28:29
edit2Rapporteer  
@Liniminie,

 ThumpsUp

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #50242 November 09, 2014, 15:34:18
edit2Rapporteer  
Waarom moeten beginners elk stukje vlak water blokkeren met hun poephouding, kite op 12u, handen aan het uiteinde van de bar, angstige blik en komen ze niet zelf tot inzicht dat leren varen met hun niveau niet werkt op een overvolle locatie?
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #50243 November 09, 2014, 15:34:45
edit2Rapporteer  
Ohwja begrijp me niet verkeerd, wanneer iemand in de problemen zit of mij iets vraagt op het strand wil ik met veel plezier helpen. Maar op het water ben ik er soms behoorlijk snel klaar mee!
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #50244 November 09, 2014, 15:39:39
edit2Rapporteer  
Misschien een topic maken over shorttacken? Want ik zie het heel vaak dat mensen hun rakjes niet afmaken en halverwege keren als het druk is...

http://www.seabreeze.com.au/forums/Kitesurfing/General/The-SHORT-TACK/
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #50245 November 09, 2014, 15:48:47
edit2Rapporteer  
Short tack: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=44900.0
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #50246 November 09, 2014, 16:09:47
edit2Rapporteer  
Eindeloze discussie, en blijft maar doorgaan naarmate t drukker wordt op t water. Met alle respect voor de Slufterkiters van t eerste uur, maar kunnen jullie mij uitleggen waarom alleen op deze spot andere regels gelden dan in de rest van Nederland? En Oostvoorne is takkevlagerig met zuidenwind, moeten alle beginners daar dan heen met obstakels downwind? ( https://www.kitehigh.nl/spots/s/id/Oostvoorne%20Autostrand ). Ik heb zelf de Zandmotor eindeloos op een neer gewandeld, en ja toen ik voor t eerst naar de Slufter ging was er inderdaad veel meer stroming dan ik gewend was maar ja met Zuidenwind niet mega veel andere opties. Daarnaast... wat verwacht je op een zonnige zondagmiddag? Als je moet trainen met je tricks, neem een regenachtige maandag met knetterwind vrij en loop je helemaal suf toch. Ik merk dat er steeds meer een sfeertje ontstaat van, als je handlepasses wilt oefenen mag je schijt hebben aan alle andere kiters? En dan met chagerijnige kop voorbij varen als een trick afgebroken moet worden als je als 'ervaren' kiter een inschattingsfout maakt? Kunnen we gewoon allemaal weer ff wat meer lol maken en wat minder azijnpissen? Beter voor je wetsuit ook
Waarom moeten beginners elk stukje vlak water blokkeren met hun poephouding, kite op 12u, handen aan het uiteinde van de bar, angstige blik en komen ze niet zelf tot inzicht dat leren varen met hun niveau niet werkt op een overvolle locatie?


Over dat sfeertje gesproken....

Lijkt steeds meer een sfeertje van 'Ik moet het allemaal nog leren, dus iedereen moet maar rekening met mij houden'



Ow hij bestond al Grin
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #50247 November 09, 2014, 16:12:29
edit2Rapporteer  
Dat ja, waar is de tijd gebleven dat je nog respect had voor de wind en anderen op het water en probeerde te oefenen zonder anderen tot last te zijn?
Liniminie

Berichten: 23
Logs: 0 | 160 uur
Antwoord #50248 November 09, 2014, 17:44:33
edit2Rapporteer  
Ik zie niet zoveel beginners die overal schijt aan hebben... Meer beginners die niet weten wat ze moeten doen. Ik dacht ook ooit dat met m'n vlieger op 12 uur wachten tot iedereen voorbij was de beste optie was. Als iemand je dat een keer uitlegt weet je beter. Laatst eden goed bedoelende beginner die dacht mn board ff naar me toe te gaan brengen terwijl t 3 meter downwind van me lag. Goede bedoeld maar we zaten wel bijna in elkaar. Moet ik die dan van t water af sturen? En btw ik had gisteren ook iemand achter me die me eerste de kant opvoer en vervolgens zn kite in mn lijnen parkeerde dus ja.... Daarnaast was de held met de Hantu supermooie tricks aan t doen, waarvan ik er een paar alleen maar heb kunnen ontwijken door lastminute manoeuvres uit te voeren. Helemaal niet erg, en hij steekt vriendelijk zn hand op dis dan is t wat mij betreft ook klaar. Heb zelf ook wel eens spriongen moeten afbreken omdat iemand zonder te kijken keerde (beginner of niet) So what? Fijn hoor dat Vroegâh alle Betâh was, maar ik wordt niet vrolijk van dat gechagerijn op t water. Wie maakt uit of ik beginner of gevorderd ben? En als ik gevorderd ben, ben ik dat alleen maar geworden om altijd as er genoeg wind is op t water te staan, en daarbij heb ik ongetwijfeld een hoop betere kiters in de weg gezeten, waarvan nogmaals hier mijn oprechte excuses dan.....

Take a chill pill people jeez
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #50249 November 09, 2014, 18:18:13
edit2Rapporteer  
De beginners tegenwoordig zijn het equivalent van 'Dit is een stuur, dit is je gaspedaal, rem, koppeling en schakelpook, hier heb je je rijbewijs, veel plezier.'

En dan lekker oefenen in de spits
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.