Ongeluk Kite surfer slufter

ErikB

Berichten: 876
Mei 12, 2007, 23:16:23
edit2Rapporteer  
De trauma helicopter en ambulance waren op de slufter ivm ongeluk kite surfer.
De jongen is bij het oplaten van z'n kite over de duinen getrokken achter een hek.
Er was geen zichtbaar letsel maar voor de zekerheid is de jongen meegenomen naar het ziekenhuis.



Jacq

Berichten: 1531
Antwoord #1 Mei 12, 2007, 23:20:09
edit2Rapporteer  
Met deze wind kon je er op wachten dat er ergens iets fout zou gaan...
Ik hoop dat het goed gaat met hem!
kitestertje

Berichten: 1132
Antwoord #2 Mei 12, 2007, 23:20:25
edit2Rapporteer  
 ThumpDown dat is niet zo mooi.. Kwam het door een windstoot ofzo? Iig wens ik die jongen succes..
Elevation

Berichten: 1363
Antwoord #3 Mei 12, 2007, 23:24:23
edit2Rapporteer  
sterkte voor de persoon in kwestie.. gewoon weer 12 opgegooid of zo, vlagen waren ook wel hard zo te zien, ben maar thuis geleven, tot nu doen, want het jeukt wel heel erg..  (angry_kitesmiley)
Jolien.

Berichten: 1152
Antwoord #4 Mei 12, 2007, 23:50:20
edit2Rapporteer  
Das nie mooi!
Maarja, de gast was onverantwoordelijk bezig. Zeker Sluftaah mt dit weer.
Sterkte Dude
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #5 Mei 13, 2007, 00:06:34
edit2Rapporteer  
Wat zover heb kunnen zien en gehoord is dat er een beginner zijn kite vlak bij de duinen opliet.
Was aanlandige harde wind, dus bij de duinen krijg je er nog iets bij omdat daar de wind omhoog wordt gestuwd.

Zag die gast de duinen in getrokken worden, steeds hoger, met zijn kite tussen de auto's door en over het hek daar.

Wat er verder met hem gebuert is kunnen anderen misschien toelichten.

plaaggeest

Berichten: 1209
Antwoord #6 Mei 13, 2007, 00:06:39
edit2Rapporteer  
umbrella wat je nu zegt is niks van waar!

Slufter was vandaag relatief veilig! De vrijwillige reddingsbrigade stond klaar om iedereen uit het water te vissen die in problemen zat. De omstandigheden waren vandaag niet voor beginners..en die heb ik ook niet gezien op het water! Alleen met zulke dagen zit een ongeluk in een klein hoekje..Is maar eens afwachten wat er nu precies is gebeurd! sterkte met deze gozer!
Brenkie

Berichten: 716
Antwoord #7 Mei 13, 2007, 00:09:30
edit2Rapporteer  
Ik zat net in de auto met een maat toen we die gozer zijn kite steeds hoger de duinen op zagen komen. Toen bleek dat het foute boel was zijn we er zo snel mogelijk achteraan gerend.
Hij ging alleen zo snel dat we hem niet meer te pakken konden krijgen. Hij is met het allergrootste geluk tussen de paaltjes door geschoten, langs de auto's en heeft zich af kunnen zetten op het hek met prikkeldraad om het prikkeldraad zelf te vermijden. Hij is zodoende tussen de windmolens door!! naar de plas achter het hek gevlogen om daar zonder enig ernstig letsel te landen. Ik was als eerste het hek over en zag hem naast zijn kite liggen dus was in eerste instantie bang dat het mis was, maar dichterbij komend zag ik dat het goed met hem ging. Hij was alleen enorm geschrokken.

Het gevaar met het hoge water van vandaag is het oplaten van de kite's net voor de duinen.
De wind wordt daar flink opgestuwd. Vanmorgen om 11 uur hebben we een constante wind gemeten van 33 knopen op de dam zelf, met als extreemste vlaag 45 knopen. Op het water/strand was het 23 knopen met vlagen tot 30 knopen.. Dat scheelt nogal wat dus.

Gozer, als je het leest, ik ben blij dat het goed met je gaat. Je hebt echt veel mazzel gehad!
Ik zag dat je de oude Peter Lynn safety nog hebt, als ik zo vrij mag zijn. Koop het nieuwe systeem, dat voldoet aan de franse safety norm, en gaat in no-time open.

Ik heb zelf mijn Venom10 gesloopt vandaag..  (cry_kitesmiley), de kite vouwde samen met de tips tegen elkaar na een flinke sprong waarbij ik de kite te laat terug stuurde. En precies onder en midden in de powerzone opent de kite weer.. (geschokt_kitesmiley) Toen is een verbindingsbeugel van mijn depowerstrap gebroken (RVS) en de stuurlijnen knapten. De kite is op een wingtip volledig opengescheurd en weggewaaid in de duinen..

Zelf stap ik nu van PL af denk ik. Ik wil een groter depowerbereik en een safety hebben die werkt door het van je afdrukken van de bar. Dat kan veel narigheid voorkomen lijkt me, omdat het sneller en directer werkt.
Ik ben enerzijds wel blij dat mijn lijnen knapten, want mochten mijn lijnen het vandaag gehouden hebben ben ik benieuwd hoe ik het had gehouden.

Al met al weer een paar wijze lessen geleerd vandaag, maar ook wel gruwelijk lekker gevlogen.  ThumpsUp Ik zit erg aan een Naish Boxer of Shockwave 9 te denken. Jij was dat toch Fer, met die Boxer. Was dat een 9tje? Vanaf wanneer kan je met dat ding het water op?


Bij het teruglopen naar de auto na deze happening vloog er een vogel tegen een wieken van de windmolen.  (grinnik_kitesmiley)  Ik heb een vogel nog nooit zo bruut aan zijn einde zien komen, wat daarna weg vloog van de wieken was een vogel in meer delen zeg maar. Het gaf best een behoorlijke klap trouwens.
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #8 Mei 13, 2007, 00:20:01
edit2Rapporteer  
wat een lompe gast was dat zeg!!

Ik zag hem eerst al zijn peterLynn kite midden in het windvenster oplaten, terwijl zijn kite nog niet helemaal met wind was gevuld.
Kite ging wokkelen en hij werd erachteraangetrokken om in de duinen tot stilstand te komen.  loser
Daarna probeerde meneer het nog maar eens, weer werd hij de duinen ingetrokken en wist net te ontsnappen aan de windmolens, het hek, de paaltjes en het prikkeldraad.  Huh

Wat een enorm geluk heeft deze kerel gehad!!  (geschokt_kitesmiley)


Ik heb de wind gemeten Boven op de dijk en de windmeter gaf 51 knopen!!! omdat de wind daar wordt samengeperst.

Al met al geen weer voor beginners en ik heb toch nog aardig wat onervaren mensen gezien op de slufter!!

Gelukkig maar dat hij er niets aan over heeft gehouden.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #9 Mei 13, 2007, 00:43:56
edit2Rapporteer  
Wat een mazzelaar!!!! Hij mag echt van geluk spreken dat hij daar zonder kleerscheuren vanaf is gekomen. Als hij een paaltje of auto had geraakt dan had het heel anders kunnen aflopen.

De Slufter is voor de ervaren jongens, zeker met harde vlagerige onshore wind. 0,0 ruimte met hoog water, want je staat gelijk tegen de duinen aan......en daar versnelt de wind nog eens met minimaal 5 knopen. Boven op de duinen is de wind op zijn max en waait het minimaal 10 knopen harder met deze condities.

@brenkie, dat was ik idd met de 9 boxerSLE. Was erg goed te doen maar zat wel al aardig aan het einde van mijn depower. Als de kite helemaal gedepowerd niet meer lekker stuurt dan is het tijd voor een maatje kleiner. Ik schat de highend van de 9 voor mij (75 kg) rond de 35 knopen, en kan vanaf 15 knopen al echt varen.

Verder weer ouderwets sightseeing Sluf vanaf + 10 meter hoogte. Af en toe een vluchtplan uitstippelen om andere kites te onwijken in de lucht.

Gelukkig is het enige slachtoffer die meeuw die tegen een molenwiek parkeerde. Daar was idd niet veel meer van over na die klap.
~Sjors RE-CO2

Berichten: 1376
Antwoord #10 Mei 13, 2007, 00:46:07
edit2Rapporteer  
wat een lompe gast was dat zeg!!

jij zal wel een helder licht zijn Leander!
daanbanaan

Berichten: 585
Antwoord #11 Mei 13, 2007, 00:47:59
edit2Rapporteer  
jup zat er aan te komen vandaag!!!!
MENSEN LET TOCH OP!!! ER STAAN NIET VOOR NIKS WINDWAARSCHUWINGEN OP DE SITE!!!



Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #12 Mei 13, 2007, 00:48:49
edit2Rapporteer  

Verder weer ouderwets sightseeing Sluf vanaf + 10 meter hoogte. Af en toe een vluchtplan uitstippelen om andere kites te onwijken in de lucht.


Daar had ik idd met mijn shockwave ook vaak last van, je springt toch iedere keer weer verder dan je denkt!  (kiss_kitesmiley)

Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #13 Mei 13, 2007, 00:50:29
edit2Rapporteer  
wat een lompe gast was dat zeg!!

jij zal wel een helder licht zijn Leander!

Sorry hoor, maar als je je kite met deze omstandigheden midden in het windvenster oplaat, terwijl je ziet dat je kite niet goed staat, je vervolgens crasht in de duinen, en daarna weer precies dezelfde fout maakt ben je toch aardig lomp bezig!!!
Myzrael
Gast
Antwoord #14 Mei 13, 2007, 00:57:22
edit2Rapporteer  
Zat er inderdaad een keertje in. Heb een hoop stuntelaars vandaag in het binnenland gezien ook. Gelukkig voor die knul dat hij het heeft overleefd. Hopelijk leert hij ervan en vergist hij zich geen tweede keer.
plaaggeest

Berichten: 1209
Antwoord #15 Mei 13, 2007, 01:00:14
edit2Rapporteer  
jezus wat een dwaaas!!! Die mag van geluk spreken dat hij het kan na vertellen!
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #16 Mei 13, 2007, 01:02:00
edit2Rapporteer  
Hopelijk leert iedereen ervan!!!

Dit zijn geen beginnersomstandigheden, ook al heb je 5 m2.
daanbanaan

Berichten: 585
Antwoord #17 Mei 13, 2007, 01:16:18
edit2Rapporteer  
Hopelijk leert iedereen ervan!!!

Dit zijn geen beginnersomstandigheden, ook al heb je 5 m2.

is al 100x voorbij gegaan dat het geen weer voor beginners is!!!
en toch onvoorstelbaar dat er toch weer een grote groep beginnende kiters
lak aan hebben en toch gaan, beetje jammer dat ze niet realiseren
dat ze het voor de rest van de kiters flink aan het verstieren zijn

beetje jammer weer...........
FlyGirl

Geen avatar

Berichten: 791
Antwoord #18 Mei 13, 2007, 01:16:57
edit2Rapporteer  
Ben blij dat die knul niks heeft maar is weer lekkere shitreclame voor onze sport ThumpDown
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #19 Mei 13, 2007, 01:22:19
edit2Rapporteer  
Idd, hoorde toen we nog beneden op het strand stonden een harde klap, we keken op en ik zag een hele berg veren en een stuk vleugel in de lucht hangen bij de wieken.

Die meeuw heeft het niet aan zien komen, maar kan je nagaan hoe hard die molens draaien. pfff.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #20 Mei 13, 2007, 02:13:46
edit2Rapporteer  
Hopen dat we er iets van leren.

@ relax: zo'n wiek is daar ca. 20 m, omtrek ca. 125, als die rotatie 2 seconde is 63m/s, kom ik op 227 km/u tip speed, zal nog wel iets sneller draaien bij deze woei. Niet iets om je kite in te stoppen, kan je ook porsches gaan vangen Dld.

Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #21 Mei 13, 2007, 02:24:15
edit2Rapporteer  
Als daar één keertje een kite in zo'n molen aan gort gehakt wordt kun je er in ieder geval zeker zijn dat ze de spot sluiten.............
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #22 Mei 13, 2007, 03:51:51
edit2Rapporteer  
Ow, was dat die PL die in de Slufter zelf leek te kiten. Idd veel mazzel gehad...

Er is ook een Best Yarga 2007 9 meter gesloopt na een crash. Sund.

Wel heerlijk gekite met de 6 meter tot 19.30 uur, toen was het tijd om weer es naar huis te rijden...
The Submarine

Berichten: 223
Antwoord #23 Mei 13, 2007, 04:06:39
edit2Rapporteer  
We kunnen wel weer gaan lopen zeiken over beginners, maar sommige "gevorderde" en "volleerden" kunnen er ook wat van!!!
Is het eigenlijk wel zeker dat het dit keer om een beginner ging? Ennuh om even terug te komen op een ander topic BERICHT VOOR BEGINNERS; ligt de schuld niet ook een beetje bij de kitescholen? Deze horen je te vertellen wat de risico's zijn van de diverse weersomstandigheden en bepaalde andere situaties zoals stuwing van de wind ed. Bij het leren kiten hoort namelijk ook een stuk theorie en dan heb ik het niet alleen over het windvenster en de waterstarttheorie!!!
e_surf

Berichten: 611
Antwoord #24 Mei 13, 2007, 04:27:29
edit2Rapporteer  
Ennuh om even terug te komen op een ander topic BERICHT VOOR BEGINNERS; ligt de schuld niet ook een beetje bij de kitescholen? Deze horen je te vertellen wat de risico's zijn van de diverse weersomstandigheden en bepaalde andere situaties zoals stuwing van de wind ed. Bij het leren kiten hoort namelijk ook een stuk theorie en dan heb ik het niet alleen over het windvenster en de waterstarttheorie!!!

Waarschuwen ok, voorlichten ok en dat moet ook absoluut zo blijven
Maar, de verantwoordelijkheid ligt nog altijd bij de kiter zelf.

Alles is gelukkig goed afgelopen.
Er zal vandaag meer goed zijn afgelopen.
Niet alles lees je op de forums.

Ik heb vandaag lekker gekite met mijn shockwave 7.
Ook ik ga de deur uit met de waarchuwing van mijn vrouw: Doe je voorzichtig.
Vandaag beslist geen domme dingen doen, dat dacht ik toen ik het water opging.
En bij mij ging vandaag alles goed.

Wanneer het vandaag mis was gegaan bij mij, lag het niet aan de
kitescholen of mijn vrouw.
Het zou mijn eigen domme schuld zijn.

Wees je bewust van de gevaren en doe geen domme dingen.
Dat heb je namelijk geleerd bij de kiteschool.
Blijf nadenken bij alles wat je doet.
Dit zal mischien voor de één wat gemakkelijker zijn dan de ander, maar
probeer het in ieder geval.







« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.