Baai van Rosas, wie meer deze zomer

JO'Neill

Berichten: 538
Antwoord #100 Juli 09, 2007, 04:54:32
edit2Rapporteer  
En geen kleintjes....zijn echt HUGE soms daar die kwallen!!
_Chris

Berichten: 172
Antwoord #101 Juli 09, 2007, 14:12:59
edit2Rapporteer  
Lekker blijven varen Chris..

Hahaha ja nu heb ik wel een extreme motivatie om in een moordend tempo te leren om goed heen en weer te varen, voor ik attacked wordt door kwallen  schater

Mennn ik was iedere keer hier vet blij met m'n wetsuit als ik weer tussen de kwallen (en dan waren dan nog mini's van hooguit 10 á 15 cm doorsnee) liep in het water, maar dat wordt daar een beetje warm gok ik...

Het is echt wat voor mij om een kwallenbeet op te lopen, zullen we erom wedden dat ik met zo'n verhaal terug kom?  loser

Zijn ze ook giftig daar of kun je het goed behandelen, weet iemand dat?
xxedguyxx

Berichten: 443
Antwoord #102 Juli 09, 2007, 14:30:31
edit2Rapporteer  
haha Chris, bij mij ook hoor, wat dat betreft ben ik altijd de pineut in dat soort dingen, moet altijd mij overkomen.. Tongue

ahh mennn daar baal ik nu echt van IK HAAAAAT KWALLEN!
waar kun je jellyfish-pakken halen? Me zus had er namelijk 1 aan op het strand in australie  Tongue

haha
_Chris

Berichten: 172
Antwoord #103 Juli 09, 2007, 14:36:07
edit2Rapporteer  
Een jellyfish pak?
Klinkt interessant  (tong_kitesmiley)

Ik heb ook een hekel aan kwallen, en misschien is dat wel de reden dat ik nog nooit gebeten ben door zo'n ding Wink

Opgegroeid aan de kust, als kind ging ik nooit zwemmen met oostenwind, ik ging alleen de aangespoelde baby kwalletjes fijn knijpen (ja heel zielig ik weet het maar het leek op van dat ploffertjes-plastic, ze maakten net zo'n knalgeluidje)

Je kunt natuurlijk ook gewoon lieslaarzen aantrekken schater maar hoe comfortabel dat is bij het kiten is de vraag...
xxedguyxx

Berichten: 443
Antwoord #104 Juli 09, 2007, 14:47:22
edit2Rapporteer  
euhhh,, zie hier..zo'n pakje... is 1 mm lycra pakkie Tongue



kwam nog ff mooi plaatje tegen...



Maaaar nu heeft nog niemand mij afbeelding van de omgeving ampuria brava / rosas ingekleurd qua windrichting en kitestranden! Huh
-M@rc-

Berichten: 113
Logs: 0 | 17 uur
Antwoord #105 Juli 09, 2007, 15:12:06
edit2Rapporteer  
Voor de mensen die naar break loose gaan (camping Laguna) Op het strand naar rechts lopen (400m.) Daar kun je starten. Mijn ervaring is dat je door de week daar rustig kunt starten. De Guardia civil wil in het weekend nog wel eens gaan jagen met zo'n groot schip om je het water af te jagen omdat je er eigenlijk niet mag starten. (Lijkt wel een rodeo)

Kom er al jaren (niet bij break loose) op de camping.
Vrij windzekere spot. Elke dag bij goed weer een thermische 13 knopen (schatting) rond 15.00. Meestal onder een hoek van 70 tot 80 graden tov het strand. Soms ook pal Onshore.

Bij tramontana die vaak in een veelvoud van drie dagen waait is hij schuin offshore en te gevaarlijk om te kiten omdat ie daar vreselijk vlagerig is. 

groet

Marc

oh ja, aanwezig vanaf 16 juli tot en met 6 augustus (Waroo 9 blauw en Rhino 2 16 groen)
Jolien.

Berichten: 1152
Antwoord #106 Juli 09, 2007, 17:47:34
edit2Rapporteer  
Tomaten meenmen Chris!
Mn neefje (chris) is ooit is op zo'n ding gaan staan in Spanje.. toen kwam er een local tomatenschijfjes brengen.. Werk goed!
Maarja, voorkomen is beter.
Ik heb er nooit een kwal gezien? ligt maar net hoe de wind staat!

0oh & Chris.. ik ben over Joepie dus nu ga ik ff regelen dat ik mag!
Jets

Berichten: 91
Antwoord #107 Juli 09, 2007, 18:43:05
edit2Rapporteer  
ik ben er dus ook vanaf 20 juli. op de camping van Breakloose!
Heb er nog nooit eerder gekite, dus ben benieuwd.... Ben alleen ook niet zo'n fan van kwallen!!
_Chris

Berichten: 172
Antwoord #108 Juli 09, 2007, 19:30:19
edit2Rapporteer  
GEFELICITEERD  YeSS
Dan zien we je nog wel voorbij komen denk ik zo he (grinnik_kitesmiley)

En mooi dat jij nog nooit een kwal hebt gezien daar, haha dat stelt me weer wat gerust  (tong_kitesmiley)

@ Marc: We zitten met Breakloose op camping Ambères en niet Laguna. Denk niet dat dat hetzelfde is?

*Maximus*

Berichten: 791
Antwoord #109 Juli 09, 2007, 21:01:29
edit2Rapporteer  
maar als die dingen zo groot zijn en er zo veel zijn kun je ze dan echt niet er uit vissen?
xxedguyxx

Berichten: 443
Antwoord #110 Juli 09, 2007, 21:35:08
edit2Rapporteer  
straks komen wij daar en lachen wij ons kapot en zeggen: haha, dat we daar ons nou druk om hebben lopen maken....

ik ga ze gewoon door midden hakken met me alu-vinnen Wink hehe
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #111 Juli 09, 2007, 21:47:05
edit2Rapporteer  
Hierbij even een site waar je de weersverwachting voor de bay van Rosas kan gaan bekijken ,ik ga er van het weekend heen en het weer ziet er goed uit ... Joepie

http://www.zoover.nl/spanje/catalonie_costa_brava_en_costa_dorado/empuria_brava/weer
*Maximus*

Berichten: 791
Antwoord #112 Juli 09, 2007, 22:08:48
edit2Rapporteer  
straks komen wij daar en lachen wij ons kapot en zeggen: haha, dat we daar ons nou druk om hebben lopen maken....

ik ga ze gewoon door midden hakken met me alu-vinnen Wink hehe


haahaha ja dat zal wel wat zijn maar ik ben vorig jaar ook in spanje geweest (20 km zuidelijk van rosas) toen heb ik maar 1 paarse kwal gezien (waar ik me overigens rot ben van geschrokken) maar de laatste dagen was het water heel koud en op de laatste dag zat het echt vol met kwallen.

is dat ook zo in rosas?
_Chris

Berichten: 172
Antwoord #113 Juli 10, 2007, 01:54:15
edit2Rapporteer  
Hahaha ik heb ook zo'n vermoeden Ed
Nou ik verzin wel een leuke truc om ze af te schrikken  YeSS

Vandaag werd ik gebeld door Breakloose
Hahaha we blijken vrijdag te vertrekken
Wist ik veel
Ik dacht meestal zit de reis bij je vakantiedagen geteld

Gelukkig heb ik die dag vrij gehouden, maar m'n reisgenootje moet z'n werk afzeggen
Lekker handig dat ze daar niet duidelijk over zijn
(Als je boekt van 14 tm 21 juli verwacht je 14 juli te vertrekken toch?)

We gaan om 10.00 uur vanaf Utrecht
Het zal wel idioot veel uur rijden zijn, ik ga het eens uitzoeken.

Edit: In het meest positieve geval zo'n 14 uur, nou dat zal het wel niet worden Wink
Tanja_K

Berichten: 16
Antwoord #114 Juli 10, 2007, 03:53:06
edit2Rapporteer  
Net geboekt! We zijn er van 26 juli tot 3 augustus..
Chris, super jammer dat ik je net moet missen daar!!!
_Chris

Berichten: 172
Antwoord #115 Juli 10, 2007, 14:10:58
edit2Rapporteer  
Ja vind ik ook onwijs jammer Sad
Nou ja misschien ooit een weekje kitechix in Cumbuco? Wink
Dat wordt wel even centjes sparen dan, maar toch... voor op de lange termijn

Jets

Berichten: 91
Antwoord #116 Juli 10, 2007, 18:48:07
edit2Rapporteer  
14 uur?! das wel heel erg positief! denk dat je eerder van 20 uur uit moet gaan met zo'n toeringbus.... Ik moet volgende week vrijdag, dus ben benieuwd... pff 10 uur 's ochtends?! das wel vroeg om te vertrekken vanuit utrecht!


trwns, vorig jaar met de kitechix naar Cumbuco geweest, echt super vet!!! en idd ook wel duur, dus dit jaar geen geld voor... maar het was zeker de moeite waard!
_Chris

Berichten: 172
Antwoord #117 Juli 10, 2007, 20:26:10
edit2Rapporteer  
Daarom zeg ik, in het meest positieve geval Wink
Dat is volgens ViaMichelin de meest perfecte route in de minste tijd, nou dat kan natuurlijk never nooit met zo'n touringcar.

Ik had eerst als opstapplaats Amsterdam, beetje jammer dat dat niet doorgaat maar Utrecht is alsnog goed te doen.
Vind je dat vroeg?
Het is voor mij maar een halfuurtje reizen vanaf m'n huis, gelukkig.

Ik was alleen eerst in de veronderstelling dat we 's avonds laat zouden vertrekken, dat stond op de website dacht ik.

Hoeveel heeft Cumbuco jou gekost als ik vragen mag?
-M@rc-

Berichten: 113
Logs: 0 | 17 uur
Antwoord #118 Juli 11, 2007, 05:02:58
edit2Rapporteer  
@chris,

Ik zie het inderdaad. Ze stonden voorheen altijd met het kamp op Laguna.
_Chris

Berichten: 172
Antwoord #119 Juli 11, 2007, 12:42:09
edit2Rapporteer  
Ah vandaar!
lk heb even op zo'n een of andere website recensies gelezen over de camping en alleen maar positieve reacties van de afgelopen 2 jaar...
De recenste was van vorige week ofzo.

Poeh nog 2 dagen
Ik moet maar eens gaan bedenken wat ik mee wil nemen.
Jets

Berichten: 91
Antwoord #120 Juli 13, 2007, 04:45:01
edit2Rapporteer  
Cumbuco heeft mij in totaal (2 week + vlucht + hotel etc) 2000 eu gekost.... smak geld, maar super mooi! Smiley

veel plezier alvast bij Breakloose! Ik ben benieuwd hoe het daar is, ik moet nog een weekje wachten... dus hou me maar op de hoogte!

's Ochtends vertrekken heeft natuurlijk wel als voordeel dat je daar ook al mooi vroeg bent! mis je ook geen dag.... hoop alleen dat je direct de camping ook op mag enzo, anders zit je met al je bagage opt strand!

*Maximus*

Berichten: 791
Antwoord #121 Juli 14, 2007, 02:28:11
edit2Rapporteer  
Poeh nog 2 dagen
Ik moet maar eens gaan bedenken wat ik mee wil nemen.


ik ga op reis en neem mee een: brunotti pro x
Flakkee-John

Berichten: 782
Antwoord #122 Juli 14, 2007, 05:25:31
edit2Rapporteer  
hier nog een aantal foto's van vorig jaar vanuit de baai van rosas

http://www.flakkee-locals.nl/Trips/Trips.htm
Vor mij nog 3 weekjes en dan vertrek ik ook die kant weer op


Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #123 Juli 14, 2007, 15:20:08
edit2Rapporteer  
Donderdag a.s.vertekken we. loser
kheb er zin an
DENNS

Berichten: 911
Antwoord #124 Juli 14, 2007, 15:32:08
edit2Rapporteer  
dinsdag a.s vertrek ik:D:D:D
3 weekjes heerlijkkk!!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.