4 of 5 lijns?

Lucas-link7
Gast
Mei 22, 2007, 04:13:05
edit2Rapporteer  
hey,

Ik heb een Link 7 meter en die kan je 4 en 5 lijns varen. Mij werd verteld em 4 lijns te varen door iemand bij van den berg. Maar laatst zei Youri, dat hij 5th ook wel erg lekker vind vooral met restarten (en dat heb ik nog wel eens nodig  (shame_kitesmiley) )

Maar wat raden jullie aan, en wat zijn jullie ervaringen?

Greetz Lucas (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley)
EW-OUD

Berichten: 158
Antwoord #1 Mei 22, 2007, 04:19:56
edit2Rapporteer  
als ie regelmatig nog uit de lucht valt zou ik een 5 lijns nemen vooal voor het restarten ja.
maar mat 4lijns kan je wel heel lekker depoweren!

voor jou zou dus wel een 5 lijns gunstig wezen.

ik vind zelf een 4lijns lekkerder iedereval veilig met depoweren
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #2 Mei 22, 2007, 04:28:35
edit2Rapporteer  
ehh.. minder depower door 5e lijn? ik hoor altijd dat je dan juist meer depower hebt... (misschien vergis ik me hoor)

Ik vind 5e lijn heillig.. echt wat een ellende die kite in de lucht te krijgen als ie is neergestort.. met die 5e lijn.. wow... easy!!!
En safety is ook wel fijn.. maar link is toch een bow? heb wel gehoord dat het kan.. maar of het veel nut heeft?
Myzrael
Gast
Antwoord #3 Mei 22, 2007, 04:33:26
edit2Rapporteer  
Ik zou hem enkel voor de safety al erop zetten. Super veilig een 5e lijn.
JorritPi

Berichten: 1557
Antwoord #4 Mei 22, 2007, 04:33:41
edit2Rapporteer  
5e lijn is super! Ook als ie nooit uit te lucht komt vallen want....door je 5e lijn strakker te zetten kan je, je kite nog meer DE-poweren.  loser
JorritPi

Berichten: 1557
Antwoord #5 Mei 22, 2007, 04:34:35
edit2Rapporteer  
Safety is inderdaad nog een heel belangrijk punt!  ThumpsUp
wenko

Geen avatar

Berichten: 10
Antwoord #6 Mei 22, 2007, 04:35:11
edit2Rapporteer  
link 7 met 4 lijns is perfect te herstarten. alleen aan 1 stuurlijn trekken en hij gaat al.
Lucas-link7
Gast
Antwoord #7 Mei 22, 2007, 04:38:52
edit2Rapporteer  
ja misschien bi jou, maar bij een wat mindere wind krijg ik em af en toe  echt niet omhoog. Link is idd een bow-achtig (niet echt zon bow vorm als de best kites) maar er is dus een set bij om hem om t ebouwen naar 5 lijns. saftey is voor mij first, aangezien ik beginner ben helemaal. ik hoor graag nog even van jullie

Greetz Lucas
Jurrien

Berichten: 2149
Antwoord #8 Mei 22, 2007, 04:57:14
edit2Rapporteer  
hey,

Ik heb een Link 7 meter en die kan je 4 en 5 lijns varen. Mij werd verteld em 4 lijns te varen door iemand bij van den berg. Maar laatst zei Youri, dat hij 5th ook wel erg lekker vind vooral met restarten (en dat heb ik nog wel eens nodig (shame_kitesmiley) )

Maar wat raden jullie aan, en wat zijn jullie ervaringen?

Greetz Lucas (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley)

kweet niet hoeveel je weegt maar als je een 7 gebruikt waait het bij mij ong 6/7 bft en dan gaat de kite bijna vanzelf de lucht weer in... ik zou voor de 4 lijns gaan alleen voor de veiligheid de 5de
Lucas-link7
Gast
Antwoord #9 Mei 22, 2007, 22:29:17
edit2Rapporteer  
Jaik ben best licht en de 7 kan ik vanaf een sterke 4 al varen..

dus iedereen hier denkt ongeveer wel een 5 lijns? wat zijn eigenlijk de voordelen van de 4 lijns?

Greetz Lucas
piede

Berichten: 1689
Antwoord #10 Mei 22, 2007, 22:40:21
edit2Rapporteer  
Als dit een bow/sle-achtige kite is, heeft deze jongen meer depower met 4 lijns. Kom op jongens, als je niet weet wat voor kite het is en je bent nog een beginner, hoe kan je dan zeggen dat 5 lijns altijd safer is??? Ja met een C kite misschien.

En als je hem met minder wind niet omhoog krijgt, terwijl de kite wel goed ligt om hersart te worden, dan verhelp je het probleem niet echt met een 5e lijn. Dan is er gewoon te weinig wind.

Wat ik er van denk:
Met de 4 lijns optie heb je meer depower en is de kite dus safer met dikke windvlagen en hardere wind. Als hij al minder makkelijk waterstart met 4 lijnen als met 5 lijnen, dan maakt dat op dit moment nog niet uit, want als beginner kite je eerst toch alleen maar in ondiep water. Dan kun je je kite lopend achterover laten kantelen en herstarten.

Met de 5 lijns optie heb je minder depower maar dat heb je niet zoveel meer nodig als je wat verder gevorderd bent, en je de windvlagen kunt houden met het aankanten van je boardje. Ook kite je dan vaker op plekken waar je niet meer kan staan en is het herstarten van de kite makkelijker met de 5e lijn (ook al betwijfel ik dattie nu slecht herstart met de 4 lijns opzet)
wenko

Geen avatar

Berichten: 10
Antwoord #11 Mei 23, 2007, 18:55:17
edit2Rapporteer  
ja misschien bi jou, maar bij een wat mindere wind krijg ik em af en toe echt niet omhoog. Link is idd een bow-achtig (niet echt zon bow vorm als de best kites) maar er is dus een set bij om hem om t ebouwen naar 5 lijns. saftey is voor mij first, aangezien ik beginner ben helemaal. ik hoor graag nog even van jullie

Greetz Lucas

He lucas,

Ik vlieg zowel de 7 als de 12 van link. de 12 heb ik afgesteld met 5 lijnen, wordt ie iets agressiever van maar het verschil is niet groot. Met 5 lijns heb je de kans dat de kite gaat hoveren en doorklappen waardoor je kite kapot kan gaan. Dit heb je niet met 4 lijns. Ook de afstelling van 5 liijns is nogal wat werk. Voor de bridle is er een update voor de 5 lijns moet je dit zelf doen.

De 7 vlieg ik met 4 lijns en dat bevalt super, ik ga niet eens proberen deze met 5 te vliegen.
Lucas-link7
Gast
Antwoord #12 Mei 23, 2007, 20:43:33
edit2Rapporteer  
Ok, dan houd ik hem voorlopig nog even op de 4 lijns misschien volgend seizoen nog even kijken..

Thnx voor alle hulp =D

Greetz Lucas
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.