Waardoor krijg je kramp?

D.D

Berichten: 1561
Juli 05, 2007, 01:57:22
edit2Rapporteer  
Beste kiters (grinnik_kitesmiley)
Vandaag was ik met patrick naar het strand, en omstebeurd kregen we kramp!
Ik zelfs 3 keer in een kwartier!
Waardoor komt het nou?
Sommige zegge vanwege tekort aan vocht in je spieren, andere weer door rare bewegingen ofzo?
Kan iemand mij dit even uitleggen?
Ik heb het namelijk vaker loser
Zijn er trouwens meer mensen met kramp tijdens het kiten?
sjembek

Berichten: 984
Antwoord #1 Juli 05, 2007, 02:00:58
edit2Rapporteer  
Spiertjes kweken jonge......
RobB_W

Geen avatar

Berichten: 133
Antwoord #2 Juli 05, 2007, 02:02:06
edit2Rapporteer  
te strak pak? Ik hoor ook wel eens dat mensen die hun winterpak nog aanhebben het op gegeven moment te warm krijgen en daardoor moe raken.

Maar kramp heb ik wel eens als ik het koud heb in 't water. Dus wat heb je aan?
D.D

Berichten: 1561
Antwoord #3 Juli 05, 2007, 02:07:42
edit2Rapporteer  
In me shorty paar weken geleden had ik het niet, en een paar maanden geleden zonder pak ook niet. Dus daar zal het niet aan liggen. ( had vandaag lang pak)
En tja spiertjes kweken.. patrick heeft een sexie 6pack heb ik gezien (kiss_kitesmiley)
Patrick..!

Berichten: 394
Antwoord #4 Juli 05, 2007, 02:12:03
edit2Rapporteer  
Haha, Ja.. Maar ik had geen kramp in me maag .. jij wel..

Nee maar eerlijk. Je wordt er niet vrolijk van. Dan vaar je lekker.. En dan opeens kramp in me beenen en soms voeten. Zwaar klote dus. Tijdens kite oprollen ook zwaare kramp in me beenen, maar ik gebruikte die spieren niet eens.. :S

En koud heb ik het ook niet gehad vandaag.
maarten_schepers

Berichten: 236
Antwoord #5 Juli 05, 2007, 02:25:53
edit2Rapporteer  
Warming up???  Huh

Helpt vaak tegen kramp en blessures  Joepie
D.D

Berichten: 1561
Antwoord #6 Juli 05, 2007, 02:35:25
edit2Rapporteer  
Warming up??? Huh

Helpt vaak tegen kramp en blessures Joepie

Ik pomp me kites altijd elf van te voren op, dat is toch wel warming up genoeg?
Ik loop zelf ook nog bijna een kilometer van de auto naar het strand! en met laag water loop ik zelfs nog met me kite naar het water! dus daar zal het niet aan liggen:P
M-dull

Berichten: 62
Antwoord #7 Juli 05, 2007, 02:41:33
edit2Rapporteer  
De grooste factor waardoor je kramp krijgt;
is vermoeidheid!!!! (vermoeidheid kan door aantal dingen ontstaan, bv
je voelt je al dagen niet lekker in je vel)

Een spier bestaat uit allemaal schakeltjes, die in en uit elkaar schuiven,
hiervoor is energie nodig,
is dit er niet of is er te weinig dan gaat dit systeem moeilijk doen,
en gaat vervolgens op zoek naar andere energie systemen (melkzuur)
, nu moet de spier in slechte omstandigheden werken
en kan het uiteindelijk vast komen te zitten,

daarom kan je via het rekken de kramp eruit halen


kortom een vrij ingewikkeld verhaal
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #8 Juli 05, 2007, 02:46:10
edit2Rapporteer  
zie http://www.blessure-aanwijzer.nl/kramp.htm
D.D

Berichten: 1561
Antwoord #9 Juli 05, 2007, 02:47:17
edit2Rapporteer  
De grooste factor waardoor je kramp krijgt;
is vermoeidheid!!!! (vermoeidheid kan door aantal dingen ontstaan, bv
je voelt je al dagen niet lekker in je vel)

Een spier bestaat uit allemaal schakeltjes, die in en uit elkaar schuiven,
hiervoor is energie nodig,
is dit er niet of is er te weinig dan gaat dit systeem moeilijk doen,
en gaat vervolgens op zoek naar andere energie systemen (melkzuur)
, nu moet de spier in slechte omstandigheden werken
en kan het uiteindelijk vast komen te zitten,

daarom kan je via het rekken de kramp eruit halen


kortom een vrij ingewikkeld verhaal

Ik voel me wel lekker in me vel:P was super hard aan het knallen vanmiddag, maar ik had ook energie drankjes en energie mentos op! dus energie had ik genoeg:P
Maar bedankt voor je informatie, volgende x zal ik beter proberen te rusten en meer te drinken:D
D.D

Berichten: 1561
Antwoord #10 Juli 05, 2007, 02:51:17
edit2Rapporteer  


Bedankt voor de site, erg handig
D.D

Berichten: 1561
Antwoord #11 Juli 05, 2007, 02:55:15
edit2Rapporteer  
P.s, ik krijg nu nog steeds kramp, net weer een x, daarvoor weer zo'n soort gevoel in me arm!
torchjelle

Berichten: 217
Antwoord #12 Juli 05, 2007, 03:08:27
edit2Rapporteer  
als je kramp krijgt zeggen ze bij mij bij judo training, als er mensen kramp hebben zeggen ze dat je te weinig hebt gedronken dus wat al eerder werd gezegd te weinig vochtig in je lichaam
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #13 Juli 05, 2007, 03:17:23
edit2Rapporteer  
goed drinken, helpt ook, en rekken
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #14 Juli 05, 2007, 03:26:24
edit2Rapporteer  
Hey maarten ik begin wel een idee te krijgen waarom jullie allemaal kramp hebben....
D.D

Berichten: 1561
Antwoord #15 Juli 05, 2007, 03:37:36
edit2Rapporteer  
Hey maarten ik begin wel een idee te krijgen waarom jullie allemaal kramp hebben....

 (shame_kitesmiley) We beulen zo hard ! (tong_kitesmiley)
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #16 Juli 05, 2007, 03:39:53
edit2Rapporteer  
oh dat
Patrick..!

Berichten: 394
Antwoord #17 Juli 05, 2007, 05:28:39
edit2Rapporteer  
hehe,
We dachten zelfs nog even dat het door de adrialine (of hoe je het ook schrijft of zegt (he maarten ))..
Maar dat zal vast wel niet..
Henning

Berichten: 581
Antwoord #18 Juli 05, 2007, 05:56:21
edit2Rapporteer  
Ik krijg kramp door een te zwakke onderrug....

Wanneer mijn boven-rug opeens een zwaar tordeerd tegenover mijn onder-rug komen mijn wervels in de onderrug van elkaar en komen en zenuwen klem te zitten...

(dit is wel de extreem korte versie van mijn verhaal maar oke)

Ben nu mijn onder-rug aan het traienen zodat deze sterker wordt...

Soms kan het idd ook een vocht te kort zijn of een gebrek aan magnesium (magnesium zorgt oa voor het zuurstof transport in je bloed)

Verder moet je je spier idd ook even de tijd geven door ze optewarmen, en vergeet daarna vooral niet de cooling down! (even een blokje lopen en daarna ven rekken ofzo)
Bossie

Berichten: 54
Antwoord #19 Juli 05, 2007, 12:46:02
edit2Rapporteer  
Misschien ligt het ook aan je leeftijd.
piede

Berichten: 1689
Antwoord #20 Juli 05, 2007, 13:25:31
edit2Rapporteer  
Wat vaar je?
D.D

Berichten: 1561
Antwoord #21 Juli 05, 2007, 15:29:51
edit2Rapporteer  
Misschien ligt het ook aan je leeftijd.


Ik ben 15 bijna 16..
Ik vaar met octane 12m.
Verder is het lopen van de parkeerplaats naar de auto op het autostrand al echt aardig ver! dus dat zou ook wel al een goeie warming up moeten zijn.
Maar ik ga volgende x is veel proberen te drinken en kijken of dat helpt.
Bedankt voor de tips
M-dull

Berichten: 62
Antwoord #22 Juli 05, 2007, 16:26:52
edit2Rapporteer  
D.D in het begin had ik daar ook last van. Steeds dat hele stuk lopen naar het strand (autostrand)


Kramp komt niet door adrenaline, het is puur de vermoeidheid dat op treed in de spier door een tekort aan energie of dat de spier in slechtere omstandighden moet werken.

Vermoeidheid kan door zoveel dingen optreden, dat is niet meer op een hand te tellen.


D.D je bent nog 15, dus kan je nog wel een hoop hebben, neem na kramp voldoende rust (15min), eet even een banaantje (koolhydraten voor de spieren, meer energie), en ga dan weer lekker verder.
M-dull

Berichten: 62
Antwoord #23 Juli 05, 2007, 16:35:50
edit2Rapporteer  
Ik krijg kramp door een te zwakke onderrug....

Wanneer mijn boven-rug opeens een zwaar tordeerd tegenover mijn onder-rug komen mijn wervels in de onderrug van elkaar en komen en zenuwen klem te zitten...

(dit is wel de extreem korte versie van mijn verhaal maar oke)

Ben nu mijn onder-rug aan het traienen zodat deze sterker wordt...

Soms kan het idd ook een vocht te kort zijn of een gebrek aan magnesium (magnesium zorgt oa voor het zuurstof transport in je bloed)

Verder moet je je spier idd ook even de tijd geven door ze optewarmen, en vergeet daarna vooral niet de cooling down! (even een blokje lopen en daarna ven rekken ofzo)

Het is goed van je om je onder(rug) te trainen, maar vergeet dan ook niet je buikspieren te trainen, deze spieren staan in directe relatie met je rugspieren en hebben hierdoor ook invloed op je rug dmv stabiliteit.

Ik begrijp uit jouw stukje dat op sommige momenten de werveld uitelkaar schuiven, op zich heeft dit wel invloed op de zenuwen, maar niet dat ze klem komen te zitten, ze worden opgerekt, hierdoor is het aannemelijk dat j tintelingen in je been gaat voelen of dat er zelfs kramp kan onstaan.
Bij een hernia of bij ruimte-innemende processen in de rug kunnen de zenuwen klem komen te zitten, dit gaat vrijwel altijd gepaard met pijn in de rug, of met uitstraling naar het been begleide met tintelingen enz.

Maar het is zeker een goed initiatief om je rug en buik te trainen
Mundaka

Berichten: 42
Antwoord #24 Juli 05, 2007, 18:41:58
edit2Rapporteer  
Ik krijg kramp in mijn voeten als de voorgevormde pads, onder de vreef van mijn voet, te hoog opkomen, waardoor de voet niet goed ondersteund wordt. De pads van Dakine bijvoorbeeld. Dan kan ik na tien minuten al opgeven en een ander board halen. Stretchen zou je eigenlijk altijd moeten doen, voor en na een sessie, je spieren worden hier langer van, en sterker. En eerlijk gezegd een wandeling van de auto naar het water, en een kitje oppompen daar heb ik geen ene moer opwarming aan. Je loopt toch ook geen marathon als je net uit de luie zetel komt. Nu doe ik het zelf ook niet, opwarmen bedoel ik, als je de eerste rondjes gevaren hebt ben je meteen een stukje losser, en kan de pret beginnen.

Yves
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.