Welke spot in Cabarete

The Submarine

Berichten: 223
Juli 06, 2007, 02:56:00
edit2Rapporteer  
Over 7 weken ga ik naar Cabarete  (kiss_kitesmiley). Tja idd je kan het slechter treffen.
Nou wilde ik ff weten wat nou de beste spot is met redelijk vlak water. Voor degene die mij al eeuwen hier op het forum zien rondhangen...... in Nedeland kom ik er gewoon (bijna) niet aan toe om te kiten, dus ben nog steeds op het 10 meter wegvaren en in het water plonsen niveau  (cry_kitesmiley). Dus vandaar dat ik ook een spot zoek met redelijk vlak water!! Misschien is het handig om erbij te vertellen dat ik inhe Wyndham zit.
Hoop dat jullie goede tips hebben  YeSS
jeroen90

Berichten: 726
Antwoord #1 Juli 06, 2007, 03:13:44
edit2Rapporteer  
volgens mij heeft cabarete niet echt vlak water sport. Ik heb zelf 2 maanden geleden ook in viva wyndham hotel gezeten super hotel. Je kan voor de deur kiten wel hoge golven moeilijk om in het water te komen en als je eenmaal vaart heeel choppie volgens mij is kitebeach iets vlakker water. Had van iemand daar gehoord dat er 1 spot was met redelijk vlak water maar weet niet welke dat is.
Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #2 Juli 07, 2007, 02:44:29
edit2Rapporteer  
Je kunt het ook beter treffen als beginner, IJmuiden of Mirns is veeeel beter.

Cabarete heeft een aardig vlak stukje en dat is 250 m KiteBeach van 20 m smal strand en 100 m redelijk vlak water tot aan het rif. Dat is dus klein en verschrikkelijk druk met lessers van 5 scholen. En macho locals vanaf 11 jaar die hun kite vlakbij of tegen de jouwe aansturen en hun tricks op de vloedlijn doen aan de lopende band. Terwijl de regel is dat de eerste 50 m voor lessers zijn.
Ik heb er veel beginners heel gefrustreerd en bang zien zijn, en elke dag strandcrashes en kiteclashes gedurende 3 maanden. En dat was dan nog het stille seizoen, de winter... 6 beginners die op een rijtje wachten om het water in te kunnen voor het stukje bodydraggen tussen de ene rotspartij en de andere terwijl de kites om hun oren vliegen...
Geen plek voor beginners.

Maar de scholen passen er wel een mouw aan: eerst met 7m lijnen, dan 15m, dan 25. Scheelt een stuk ruimte. Er was zelfs een school die zonder lijnen lesgeeft: gewoon met je armen de kite bij de tips houden en gaan bodydraggen.

Als je gevorderd bent, ga je gewoon snel de massa uit, over het rif heen tussen de hogere golven, oneindige zee.

Jij kunt beter de rustige plekken zoeken bij je hotel en de golven voor lief nemen. Of de zeeëgels op Encuentro, 10 min met de bromtaxi als je dat risico wil nemen.

Jelle

martijn_e

Berichten: 197
Antwoord #3 Juli 07, 2007, 03:35:29
edit2Rapporteer  
Bij windham viel het twee weken terug wel me met de drukte, weekeind was wel drukker. Verder naar rechts bij Azurro waar wij zaten was het volgens mij drukker. Wind is wel super bij zonnig weer begint t gewoon altijd rond 12:30 ter waaien. Strand is breed genoeg, (bij windham iets smaller)
Oja, 's avonds wel even richting cabarete lopen via strand, zitten leuke strandtentjes.

hier heb een beetje idee van strand en water, foto is gemaakt voor Azurro, windham zit een 400meter verder naar achter, staat volgens mij net niet op de foto.


en in de ochtend
jeroen90

Berichten: 726
Antwoord #4 Juli 07, 2007, 17:29:58
edit2Rapporteer  
ja die plek waar jij staat waar de foto is genomen is een plek waar net wat minder golven zijn kan je makkelijker het water inkomen. Voor wyndham is het echt goed timen om op te stappen en over de golven komen.. Want met board in je hand kite in de lucht kom je niet tegen golven van 1.5m met super veel kracht in. Teminste ik. Als ik verkeerd timde werd ik weer terug gespoelt het strand op..
The Submarine

Berichten: 223
Antwoord #5 Juli 08, 2007, 00:23:01
edit2Rapporteer  
Thanx voor de reacties! Het wordt dus eerst nog ff ploeteren!!
@ Martyn e: Waar is die onderste foto genomen, want daar ziet het water er erg vlak uit.

By the way: hoe hoog zijn die golven nou echt??
Hooked Cabarete

Berichten: 246
Antwoord #6 Juli 08, 2007, 05:32:35
edit2Rapporteer  
Met golven wordt gewoon shorebreak bedoeld. Op Bozobeach kan deze aardig hoog zijn inderdaad. Volgens mij kun je het beste naar Kitebeach gaan.
Op Encuentro kun je beste varen als je wat gevorderd bent. Volgende keer dus. Zeeegels vallen trouwens wel mee als je weet waar je erin en weer eruit moet en als je gewoon op je board blijft.

Kitebeach is eerst een stuk vlak en daarna op het rif golven. In de periode dat jij er bent zal trouwen de shorebreak op Bozo ook wel meevallen en zijn de golven laag. Op kitebeach lijkt het misshien druk maar als je eenmaal aan het varen bent valt het allemaal best mee/ Je hebt alleen last van beginners en studenten als je het water ingaat en er weer uitgaat. Beetje achterin blijven varen dus. Ik vaar persoonlijk altijd op het rif voor de rotsen waar de EH vlaggen opstaan. Heb je van niemand last. Of ik vaar op Encuentro wat ik persoonlijk de mooiste spot vind. Weinig andere kiters, alle ruimte, lekkere waves. Paradijs dus :-)


op de foto zie je Bozobeach zonder wind.

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.