Geexplodeerde Leading edge Cabrinha Crossbow 9 mtr!!

Kitedude71

Berichten: 8
Juli 31, 2007, 03:15:05
edit2Rapporteer  
 
 Hallo Medekiters,
 Ben normaal niet zo'n forumbeest maar zat nu toch met een vraag.. Vandaag 30-07 aan het knallen geweest op strand Horst..uitschieters tot 7 bfrt. dus al heel gauw ipv mijn 12 mtr de 9mtr gepakt...
 Ongeveer anderhalf uur gevaren, geen crashes op het water gemaakt met de vlieger en vanuit het niets terwijl ik net weer de eerste 5 meter aan mijn rakje begin een harde "POF" en mijn vlieger stort als een hoopje neer... ik denk: binnentube gesprongen...kan gebeuren ...maar wel raar zo in de lucht... Ook niet te hard opgepompd,daar zorg ik zolangzamerhand goed voor...
 Nu bleek niet de binnentube kapot maar er zat een gat in de leading edge van ongeveer 20 cm2 , de middenstrut is volledig losgescheurd van de leadingedge en de binnentube was nog heel...hij stal als een voetbal door het gat naar buiten!! Dus alleen de leading edge zelf is gesprongen, terwij de vlieger gewoon normaal in de lucjt stond!!! Ik heb tot nu toe alleen maar binnentubes kapot zien gaan..
 Heeft iemand soortgelijke ervaringen?? ...en met een crossbow van 2006 die in goede conditie leek???
Lijkt me een beetje snel eigenlijk...ben altijd zeer net op mijn kites...
Greetz... Stefan.
 
timmuh

Berichten: 108
Antwoord #1 Juli 31, 2007, 03:30:44
edit2Rapporteer  
het is inderdaar vreemd voor een 2006 cabrinha,
vooral als je zegt dat je hem nooit al te hard oppompt.
Enkeld de zon kan een invloed hebben gehad op je LE dat die harder is geworden.

voor de rest vraag ik me ook af of je binnentube nog wel goed is....in de meeste gevallen als die er uit komt zetten rekt deze uit en heb je er niks meer aan.
'balen in ieder geval
Kitedude71

Berichten: 8
Antwoord #2 Juli 31, 2007, 03:35:11
edit2Rapporteer  
Is van Cabrinha ook Kubus de importeur?? Dan kan ik beter naar de shop gaan denk ik waar ik mijn spullen haal...misschien dat er vanuit hun nog iets van coulance inzit bij een evtuele reparatie...
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #3 Juli 31, 2007, 03:35:18
edit2Rapporteer  
 (sealedlips_kitesmiley)

kubus doet overigens geen Cabrinha
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #4 Juli 31, 2007, 03:35:27
edit2Rapporteer  
zat hij niet op enige manier gedraait? dat komt nog wel eens voor
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #5 Juli 31, 2007, 03:38:34
edit2Rapporteer  
als je bladder er gedraaid inzit, knalt eerst je bladder uitelkaar daarna de L.E. ( je doek dus)
Garantie van Cabrinha Nl  heeft een "errug goede naam" schater
Kitedude71

Berichten: 8
Antwoord #6 Juli 31, 2007, 03:40:31
edit2Rapporteer  
MMM nee volegens mij niet...check ook goed alles als ik aan t pompen ben....
 T gat zit net naast de hoofd ventielen en de middenstrut is compleet losgescheurd... gat zit ook niet op een naad zelfs!! en zo zonnig is het vandaag niet geweest...bovendien heeft ie nog geen 10 minuten op t strand gelegen.. Kvind t een vreemd zaakkie!! khoop iig dat t nog te fixen is op een fatsoenlijke manier... Ga mijn best doen )en heel zielig kijken) in de shop... :-}
Kitedude71

Berichten: 8
Antwoord #7 Juli 31, 2007, 03:42:21
edit2Rapporteer  

De bladder is nog heel das t vreemde...hij zat wel als een voetbal naar buiten maar was nog volledig op druk!! Alleen t doek is gesprongen...en t ging echt met een "POF"!!
 
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #8 Juli 31, 2007, 04:11:42
edit2Rapporteer  
reken erop dat je bladder gerepareerd moet worden. heb het ook al 2 keer gehad. Bladder word wit... dan is et knudde.. dat gaat heel snel kapot. naar alle waarschijnlijkheid is er een scherp iets geweest (schelpje?) wat een zwak punt heeft gemaakt.. of de naad... is een dure reparatie kan ik je vertellen... had em iets groter, en volledig geravelde doek.. rond de 150 euro....
Spikey

Berichten: 160
Antwoord #9 Juli 31, 2007, 04:19:40
edit2Rapporteer  
wel heel vreemd hoor, ik heb nog nooit iets gehoord van de LE wel maar tube niet ....
Kitedude71

Berichten: 8
Antwoord #10 Juli 31, 2007, 04:22:25
edit2Rapporteer  
Neej ik ook niet..daarom dacht ik gooi 't eens op 't forum of er al eerder mensen ervaringen hadden hiermee.. maar iig al bedankt voor al jullie reacties...wordt weer pijn in de portemonee :-{{
Gerrie

Berichten: 231
Antwoord #11 Juli 31, 2007, 14:29:46
edit2Rapporteer  
@Kitedude71, ik schrijf normaal ook niet zoveel op de fora, alleen als ik meen echt iets nuttigs te zeggen heb. Ik lees ze wel elke dag.

Ik snap de reacties tot nu toe niet.

Het scheuren van de LE van is HET probleem van de eerste crossbow!! Ik weet dit niet alleen van de fora, maar ook uit directe omgeving. Een vriend van mij heeft dit 3x gehad.

Het probleem komt, omdat de eerste crossbow makkelijk inverteert. Als je kite inverteert komt er spanning op de LE op een manier waar de LE niet voor gemaakt is. Zeker bij de eerste crossbow is hier geen rekening mee gehouden, omdat dit probleem nog niet bekend was.

Door die verzwakking kan je kite eigenlijk op elk moment scheuren. Dit gebeurde bij die vriend van mij bijvoorbeeld een keer terwijl hij zijn kite net had neergelegd op het strand op een bewolkte dag.

Overigens inverteert je kite minder snel als je hem juist hard oppompt. Dit wordt dan ook geadviseerd voor bow-kites. Alleen dan was je tube ook geknapt.

Ondertussen is dit probleem bekend en zijn er verschillende merken die daar rekening mee houden.


Nipel

Geen avatar

Berichten: 6
Antwoord #12 Juli 31, 2007, 14:35:23
edit2Rapporteer  
heb voor een maandje terug hetzelfde gehad met een cabrinha nitro, weliswaar 2005 (bekender probleem bij de cabrinha's van die tijd). eerst een uurtje op het water bezig geweest, kite ligt nog geen 5 minuten op het strand en paf... een scheur van ruim 20cm in de LE. niet te hard opgepomp en er was bijna geen zon die dag dus voor mij ook een raadsel en wat €€ lichter....
Gerrie

Berichten: 231
Antwoord #13 Juli 31, 2007, 14:36:23
edit2Rapporteer  
Oh ja, voor de reparatie kan je het beste naar Farla gaan. Daar wordt je kite gerepareerd door de eigenaar zelf, die al jaren lang ervaring heeft, alle kleuren doek heeft en bovendien het goedkoopst is.

Andere reparateurs gebruiken vaak stagiers en hebben nooit zoveel kleuren doek als Farla. Aangezien Farla vroeger ook hun eigen windsurfzeilen produceerden.

Een scheur in mijn LE (volledig doormidden) en grote scheur in de tube (50 cm) werd daar bijvoorbeeld voor 90,- euro gemaakt en dan ook nog eens in exact dezelfde kleur. Bovendien kan zelf een leek het verschil zien tussen een reparatie van Farla en van andere zaken.

farlasails.nl
Kitedude71

Berichten: 8
Antwoord #14 Juli 31, 2007, 16:42:28
edit2Rapporteer  
@Gerrie.. Kijk aan deze info heb ik iets... dat betekent dus dat ik als ik wijs ben de hele zooi van 2006 inruil voor 2007/2008.. Kheb weinig zin om dit mee te maken als ik net op t hoogtepunt van een jump zit.. maar eerst repareren moet sowieso..kga begin september naar Dahab, Egypte en mijn 9 mtr. moet wel mee! Thanx voor je nuttige tips .. ga zeker naar Farla..
Greetz
WIM

Geen avatar

Berichten: 385
Antwoord #15 Juli 31, 2007, 20:14:53
edit2Rapporteer  
Ik heb hetzelfde voor gehad met mijn Crossbow 9 2006, de centrale strut scheurde gewoon los van de fronttube in de vlucht. Strut was intakt, tube in de fronttube ook. Enkel een groot gat in het doek van de fronttube. Qua vliegeigenschappen was het een superkite voor mij. Kwa afwerking is het heel wat minder.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #16 Juli 31, 2007, 20:20:09
edit2Rapporteer  
Ook van het model van dit jaar hoor ik soortgelijke problemen. Naar wat ik heb gehoord veel uitval dit jaar. De XBIII is dan ook op heel veel punten versterkt. Een groot verschil met het 2007 model.

Vind het belachelijk voor de duurste kites (op flysurfer na) op de markt.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #17 Juli 31, 2007, 21:15:08
edit2Rapporteer  
heb voor een maandje terug hetzelfde gehad met een cabrinha nitro, weliswaar 2005 (bekender probleem bij de cabrinha's van die tijd). eerst een uurtje op het water bezig geweest, kite ligt nog geen 5 minuten op het strand en paf... een scheur van ruim 20cm in de LE. niet te hard opgepomp en er was bijna geen zon die dag dus voor mij ook een raadsel en wat €€ lichter....
exact hetzelfde verhaal meegemaakt. Nieuwe Nitro 2005 gekocht ( telstar maart '07) knalt dat ding na 6 keer gebruiken in de lucht op de L.E. uitelkaar. Volgens Dhr vd Toorn ( Cabrinha nl) gebruikersfout. Uiteindelijk wel door hun gerepareerd maar m'n volgende nieuwe kite wordt dus ABSOLUUT GEEN Cabrinha meer...........   
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #18 Juli 31, 2007, 23:49:38
edit2Rapporteer  
Ik snap het niet zelf mijn blacktip uit 2002 is pas na vele mishandelingen en test dingen alla WinT vorig naar uit elkaar geknalt, maar dat was ook bij de tip die een beetje na de klote aan het gaan was van het testen. LOL.

En ik heb nu de Crossbow 2 en Contra bow meer als een half jaar en ik zie echt nog geen tekenen van slijtage. Maar ik ben ook wel super netjes op mijn materiaal.
Petteflat

Berichten: 179
Antwoord #19 Augustus 01, 2007, 04:45:05
edit2Rapporteer  
Nou Marc, dan heb je dikke mazzel. Want van ALLE (zonder gein) 2007 Contra's en XBows die ik van dichtbij heb gezien begint het doek van de LE te scheuren bij de eerste segmenten links en rechts van de oplaastuit. En dat zijn er een stuk of 15 (waaronder drie van mijzelf, waarvan er nu twee onder garantie worden gerepareerd). Ik sprak een gozer op Wijk die al twee keer een nieuwe XBow 12 opgestuurd heeft gekregen uit Engeland (retegoeie service daar blijkbaar).
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #20 Augustus 01, 2007, 12:56:16
edit2Rapporteer  
Ik zie het vanzelf wel.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.