Hoeveel blessures heb jij gehad?

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #25 Augustus 03, 2007, 14:03:49
edit2Rapporteer  
1. Hoeveel kiteblessures heb jij gehad?
twee

2. Wat was de ernst van de blessure?
1e zeer ernstig, 2e was gewoon vervelend

3. Wat was de oorzaak van de blessure?
1e was in de begintijd, toen ik nog in mijn eentje op Oostvoorne bezig was, toen het gebeurde was er ook helemaal niemand. Ik was zo dom om na een succesvolle beginnerssessie een sprong te maken op land, ik kwam in modder terech waardoor mijn voet bleef steken bij de landing, mijn hele kniegewricht sloeg de verkeerde kant op. Blijvende kraakbeen beschadiging waar ik op de dag van vandaag nog steeds last van heb. In de categorie ´Heel dom´ waarvan ik nu nog dagelijks de gevolgen merk.
2e was in Egypte door gewoon de regel te negeren om schoentjes te dragen, trapte in een hoornschelp. Kon ter plekke wel kiten (weliswaar met de tanden op elkaar). Hier in NL is de boel gaan ontsteken, omdat er nog een stuk in mijn voet is achter gebleven.

4. Ben je hiermee naar het ziekenhuis geweest?
Geval met knie naar eerste hulp, en meerdere malen terug ter controle. Tweede kan gewoon bij de huisarts.

5. Wat is je kite-ervaring?
5 jaar
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #26 Augustus 03, 2007, 14:36:46
edit2Rapporteer  
1. Hoeveel kiteblessures heb jij gehad?
      ééntje  ThumpDown
2. Wat was de ernst van de blessure?
      zeer ernstig

3. Wat was de oorzaak van de blessure?
     gedurende meerdere  dagen geen wind

4. Ben je hiermee naar het ziekenhuis geweest?
     via afdeling psychiatrie doorverwezen naar het Piet Paulusma Instituut

5. Wat is je kite-ervaring?
    dit jaar 68 sessie's

owja, verder nog wat gekneusde ribben, keertje board terugkoppen, diverse snijwonden aan benen en voeten.
*hoi*

Geen avatar

Berichten: 39
Antwoord #27 Augustus 03, 2007, 14:56:56
edit2Rapporteer  
Hoi Allemaal,

Eerste keer dat iets schrijf op het forum, heb het al wel erg veel gelezen.
Ben sinds enkele maanden bezig met kite surfen en vind het super tof!! YeSS

Naar aanleiding van dit topic heb ik een vraag:
Ik werk als arts en zou graag een keer een echt overzicht maken van alle grote en kleine ongelukjes die bij kitesurfen gebeuren. Ik zou dan vragenlijsten willen gebruiken en kijken naar ervaring, weer condities, mechanisme van ongeluk etc. Wie weet zijn die gegevens handig voor de toekomst?

Kunnen we het tenminste eerlijk vergelijken met de ongelukjes in de andere sporten....
en als veel ongelukken te maken hebben met obstakels......vragen of er drijf boeien kunnen komen ipv paaltjes om kite gebieden af te zetten.

En als alle ongelukken gebeuren als het veel te druk is.....meer kite gebieden? (hihi)

Kortom: Zouden jullie meewerken aan zo een enquête (uiteraard anoniem..)?
Hebben jullie tips wat nog meer te vragen..en hoe?   

Groetjes,

MCdrijver1

Berichten: 159
Antwoord #28 Augustus 03, 2007, 15:16:09
edit2Rapporteer  
3 ongelukjes
been gebroken  / andere been gekneusd / arm gebroken / 2 ribben gekneusd,
been breke / kneuzen doet auww!!! arm breken is ook nie egt lekker ribben kneuse is geen pretje
been breken kneuze is niet moeilijk gewoon springe te hoog en te dicht bij de kant op schellinkhout, inderdaad over de rotsen, ribben gekneusd na een te harde downloop met me muil keihard in et water(ondiep) dus kneiterhard over het zand.
tuluk ga je hiervoor nar et ziekehuis
ongeveer 5 jaar ervaring nu ongelukkentijd jaar of 3
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #29 Augustus 03, 2007, 15:16:23
edit2Rapporteer  
Uiteraard zouden wij allen (neem ik aan) willen meewerken (en ik wil ook mijn gegevens opgeven) als het zinvolle uitkomsten zou opleveren.

Als we bijvoorbeeld kunnen aantonen dat het toenemende aantal (ernstige) blessures en ongelukken deels veroorzaakt wordt door het overbevolkt raken van bestaande kitespots bestaat er misschien vanwege de veiligheid wel een mogelijkheid dat de overheid inziet dat er meer spots opengesteld moeten worden.

Misschien dat je een vragenlijst kunt opstellen met specifiek per lichaamsdeel de vraag of het weleens beschadigd is geweest al dan niet ernstig.

Bijvoorbeeld op voeten, enkels, onderbenen, knieen, bovenbenen, midden, onderrug, bovenrug, schouders, nek, armen en hoofd. Dan per kategorie het aantal blessures, de aard en de oorzaak en eventuele behandeling van elke individuele blessure,

Gaat dan wel een kwartiertje of half uurtje kosten om in te vullen voor ons, maar dat heb ik er zeker wel voor over.

Houdt er dan wel rekening mee dat je de enquete op meerdere nederlandse kite (en evt vlieger) fora post.

succes!

chicaro

Berichten: 58
Antwoord #30 Augustus 03, 2007, 15:23:42
edit2Rapporteer  
1. eentje
2. mijn hele hoofd dik, misvormd en wat kleine wondjes...
3. het was in cumbuco op de lagune. Drukke boel daar en ik maakt zo ongeveer mijn eerste rakjes... te dicht langs de kant, lijnen raakte de mast van een boot en dus ging mijn kite loopen, carolientje vloog er achter aan en landde head first (aai) op de boot.
4. op aandringen van bezorgde mannen die avond toch nog even fotootje gemaakt van mijn hoofd in een ziekenhuis daar, maar met de inhoud van mijn hoofd was zowaar niks aan de hand  Huh schater
5.anderhalf jaar
extreme animal

Berichten: 29
Antwoord #31 Augustus 03, 2007, 15:55:48
edit2Rapporteer  
1) 1
2) hielspoor: is een ontsteking aan pezen onder je hiel.
3) harde landing op het strand tijdens eerste les met een hele oude c-kite, werd plotseling de lucht in getrokken en lande tien meter verderop weer.
4) nee, wel naar de dokter
5) 1 jaar

3e-kiteboarding
Gast
Antwoord #32 Augustus 03, 2007, 15:59:11
edit2Rapporteer  
ik vind t eigenlijk allemaal wel meevallen :|  wat de bovenstaande allemaal hebben gehad (H)

met kitesurfen nog niks
ojawel een vissentandje in mijn vinger wehehhe
dat moet in de krant!!

niets bijzonders dus Smiley voetbal en basketball 10x meer :|
Rik-B

Berichten: 11
Antwoord #33 Augustus 03, 2007, 16:24:32
edit2Rapporteer  
Hey,,,,

2 echte kite-blessures gehad...
De 1e bestond uit een gaatje in mijn trommelvlies (oor) doordat ik een smakkert op het water had gemaakt.
De 2e bestond uit een dikke knie die ik in de golven op zee verdraaid had.

Wat ik niet goed begrijp is waar de media zich zo druk om maakt. Waarom moet perse de Kite-surf sport eraan geloven? Er bestaan genoeg andere sporten (extreme-sporten) waarbij allerlei gewonden en doden vallen. Daar hoor je nooit iemand over. Kijk bijvoorbeeld naar de wintersport of motorcross. Ok wintersport vind dan wel niet in NL plaats maar toch. Ook dat eist z'n gewonden en doden.
Weet iemand waarom perse de Kitesurf sport eraan moet geloven?
Ik vind 't allemaal nogal overtrokken en uit z'n verband gerukt.......

Dude's veel kite-surf plezier nog allemaal!!!!
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #34 Augustus 03, 2007, 16:33:49
edit2Rapporteer  
1. Hoeveel kiteblessures heb jij gehad?
    4
2. Wat was de ernst van de blessure?
    -  2 x gekeusde ribben waarvan 1x zeer pijnlijk, kon na de val amper ademhalen

    -  Val op linkerschouder

   -  1x been naar binnen gedraaid

3. Wat was de oorzaak van de blessure?
   *  De gekneusde ribben was de oorzaak plat op het water geland oftewel een verkeerde landing

   *  Val op linkerschouder veroorzaakt door vastlopen op zandbank bij Enkhuizen

   *  Been naar binnen gedraaid gebeurde op de kant, Ik moest nog beginnen maar viel bij andijk van 
       een dijkje naar beneden. Dit was veroorzaakt door nat gras. Heeft eigenlijk niks met kiten te
      maken maar heb er wel een tijd last van gehad.

4. Ben je hiermee naar het ziekenhuis geweest?
    Nee, wel fysio voor de schouder

5. Wat is je kite-ervaring?
    5 jaar



Verder zit ik regelmatig in de zomer net als idefix in het Piet Paulusma Instituut, waar we aan dammen en schaken doen voor de therapie.  ThumpDown
Tegen de herfst ben ik weer genezen  ThumpsUp Joepie YeSS Joepie YeSS Joepie YeSS

Citaat
Wat was de ernst van de blessure?
      zeer ernstig

3. Wat was de oorzaak van de blessure?
     gedurende meerdere  dagen geen wind

4. Ben je hiermee naar het ziekenhuis geweest?
     via afdeling psychiatrie doorverwezen naar het Piet Paulusma Instituut
chico

Berichten: 1112
Antwoord #35 Augustus 03, 2007, 17:09:15
edit2Rapporteer  
1. Hoeveel kiteblessures heb jij gehad= 0
2. Wat was de ernst van de blessure = nvt
3. Wat was de oorzaak van de blessure = nvt
4. Ben je hiermee naar het ziekenhuis geweest= nvt
5. Wat is je kite-ervaring, 2 jaar en bijna elke week, winter doorvaren, gem. 52x per jaar.

(doe geen unhooked jumps)
VeloChill

Geen avatar

Berichten: 7
Antwoord #36 Augustus 03, 2007, 17:13:41
edit2Rapporteer  
Wat ik niet goed begrijp is waar de media zich zo druk om maakt. Waarom moet perse de Kite-surf sport eraan geloven? Er bestaan genoeg andere sporten (extreme-sporten) waarbij allerlei gewonden en doden vallen. Daar hoor je nooit iemand over. Kijk bijvoorbeeld naar de wintersport of motorcross. Ok wintersport vind dan wel niet in NL plaats maar toch. Ook dat eist z'n gewonden en doden.
Weet iemand waarom perse de Kitesurf sport eraan moet geloven?
Ik vind 't allemaal nogal overtrokken en uit z'n verband gerukt.......

ik heb 3 jaar paintball op hoog nivo gedaan en daar is het precies hetzelfde...zodra er een event is, komt de media groot langs voor een clipje van 1 minuut in hart van nederland(in alle mogelijke varianten) en krijg je positieve reclame door tv en kranten

bij een ongeval komende precies dezelfde media terug met "bad press" voor de sport, want dan uitzoeken kost alleen geld en er is weinig leuks te vertellen bij een ongeval.
bij paintball zit je procentueel ook onder de 1%(ik heb nooit een ernstige blessure gehad), de slachtoffers die vallen hebben meestal ook iets ernstigs net als met kiten >> voorpaginanieuws met in 99% van de gevallen incorrecte informatie mbt het ongeval/beoefenaars van de sport

wat me wel opvalt is de overeenkomst tussen "ervaren" beoefenaars van paintball en kitesurfen...ze houden van hun sport en proberen alles te doen om de sport niet verder in de hoek te laten drukken door ongelukken/misverstanden die breed worden uitgemeten in de pers.
Marijn alias Vos

Berichten: 502
Antwoord #37 Augustus 03, 2007, 18:10:29
edit2Rapporteer  

Citaat

ik heb 3 jaar paintball op hoog nivo gedaan en daar is het precies hetzelfde...zodra er een event is, komt de media groot langs voor een clipje van 1 minuut in hart van nederland(in alle mogelijke varianten) en krijg je positieve reclame door tv en kranten


Citaat

professioneel bedrijfsuitje?! ;o)


1. Hoeveel kiteblessures heb jij gehad?
3
2. Wat was de ernst van de blessure?
2x schouder uit de kom 1x ontstoken pezen in m'n enkel

3. Wat was de oorzaak van de blessure?
iets te hard loopen en landen op een golf, S-bend niet stikken, verkeerd afgestelde voetbanden
4. Ben je hiermee naar het ziekenhuis geweest?
 nope
5. Wat is je kite-ervaring?
 3 jaar
Spikey

Berichten: 160
Antwoord #38 Augustus 03, 2007, 21:48:53
edit2Rapporteer  
ik weet niet of ik dit zo'n uberslim topic vindt op dit moment ....
kuik

Geen avatar

Berichten: 36
Antwoord #39 Augustus 04, 2007, 04:17:33
edit2Rapporteer  
He man, Mooi topic! Zeker nu ik na 6 jaar kiten m'n eerste blessure heb!

Komt ie:
1. Hoeveel kiteblessures heb jij gehad? 1
2. Wat was de ernst van de blessure? rechter enkel gebroken
3. Wat was de oorzaak van de blessure? Na frontroll met grab, keurig geland, m'n kite in een downloop gegooid... ik vaar toeside weer richting de zee en ergens ging m'n plankje stuiteren,dus ik wat meer druk op m'n voet zetten... totdat de laatste stuiter iets te veel werd voor m'n enkel..
4. Ben je hiermee naar het ziekenhuis geweest? Jep! foto's eerste hulp, gips het hele gebeuren!
5. Wat is je kite-ervaring? 6 jaar.

Iemand meer ervaring met netjes gebroken enkels? Hoe lang duurde het voor je weer op een plankje stond? thnx!
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #40 Augustus 06, 2007, 20:15:58
edit2Rapporteer  
1. 1 blessure
2. fractuur aan mijn groote teen
3. 3e downwinder van 10 km op een dag boardje na frontloop nose diven en uit je straps                 getrokken worden,
4 geen ziekenhuis, alleen 3 dagen later de dokter
5 kite nu 6 jaar
robin..

Berichten: 1511
Antwoord #41 Augustus 06, 2007, 23:16:49
edit2Rapporteer  
1. 3x niks
2. ??
3. ??
4. ??
5 1.5 a 2 jaar
Jurrien

Berichten: 2149
Antwoord #42 Augustus 06, 2007, 23:33:02
edit2Rapporteer  

1. Hoeveel kiteblessures heb jij gehad?
1 (op wat kleine na ofcourse)

2. Wat was de ernst van de blessure?
kging er liever niet mee kiten/fietsen enzo

3. Wat was de oorzaak van de blessure?
niet werkende quickrelease, en daarna door amateur gedoe me hand door het touw gewikkeld en die snee natuurlijk een laag vel van me hand af (onderkant) was even pijnlijk in dat zoute water maar is verder goed afgelopen.

ps. de quickrelease was los getrokken door een instructeur en daarna weer fout inelkaar gezet...

4. Ben je hiermee naar het ziekenhuis geweest?
nope

5. Wat is je kite-ervaring?
3/4 jaar?
Joris

Berichten: 1631
Antwoord #43 Augustus 07, 2007, 05:33:48
edit2Rapporteer  
1. 2
2. 4 hechtingen in men hoofd; elleboog overbelast
3. Vin van men eigen board in men kop gehad; te lang doorgekite na een winterstop.
4. Met het gat in men kop naar de ehbo/
5. 3 jaar and counting

misschien beter om even een enquete aan te maken op bijv http://www.studentenonderzoek.com/
Franko31

Geen avatar

Berichten: 13
Antwoord #44 Augustus 10, 2007, 02:22:34
edit2Rapporteer  
Naar aanleiding van het Artikel in het Haarlems Dagblad houden we de volgende Poll.

1. Hoeveel kiteblessures heb jij gehad?
2. Wat was de ernst van de blessure?
3. Wat was de oorzaak van de blessure?
4. Ben je hiermee naar het ziekenhuis geweest?
5. Wat is je kite-ervaring?

Tot op de dag van gisteren wel eens wat pijntjes gehad en ook door die kl.. schelpen gelopen. Gisteren m'n eerste echte blessure te pakken en lig op dit moment op de bank met laptopje op schoot dit forum te bekijken. elk nadeel heeft z'n voordeel zou kruijf melden. anyway hier komt m'n rijtje

1. Een blessure dus
2. niks levensbedreigends wel pijnlijk...verstuikte enkel en een mooie blauw kleurige teen
3. was op autostrand in te ondiep water gestart. werd door vlaag wind gepakt en kwam op m'n enkel terecht. Die klapt denk ik dubbel of zo. eerst nog geprobeerd door te gaan maar wind was naatje....op dat moment is het zo jammer dat je de auto niet meer dichtbij hebt en dat hele stuk moet terug strompelen.
4. ben idd naar ziekenhuis gegaan. het begon later op de dag namelijk pijnlijker te worden en ik kon er niet meer op staan. nog even foto laten maken maar niks gebroken. ben denk ik wel paar dagen/weken hier zoet mee....grrr
5.dit is m'n eerste jaar dat ik echt bezig ben.
leeany

Berichten: 844
Antwoord #45 Augustus 10, 2007, 02:56:00
edit2Rapporteer  
1. 1
2. diepe snee in mijn bovenarm/flinke hoofdpijn ( hersenschudding )/ onderarmen helemaal onder de sneen/ nogal last van mijn heup ( weet niet of het iets was.. )/
3. 9.5 nasa wing/bft 4-5 vloog met kilometer of 30-40 over een sloot heen ( hoofd tegen de rand v/d sloot ), en door het prikkeldraad daarna, in de zelfde richting als het prikkeldraad ging, gecombineerd met prikkelbosjes.
4. nee
5. 1.5 jaar
Matjas the scissor-kid

Berichten: 3460
Antwoord #46 Augustus 10, 2007, 03:14:00
edit2Rapporteer  
1. Hoeveel kitesurf blessures heb jij gehad?
    1 
2. Wat was de ernst van de blessure?
    Diepe snee in me pootje die achteraf gehegt had moeten worden (moet binnen 6 uur) 

3. Wat was de oorzaak van de blessure?
     niet kiten met schoentjes

4. Ben je hiermee naar het ziekenhuis geweest?
    naar de huisrts

5. Wat is je kite-ervaring?
    1 jaar (kitesurfen dan)
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Berichten: 2367
Antwoord #47 Augustus 10, 2007, 15:33:50
edit2Rapporteer  
1 zo'n 3verschillende (kleine sneetjes niet mee geteld)
2 m'n linker schouder 3x uit de kom(1 x door het pak uit trekken in feb met 5graden)
snee van links naar rechts onder me voet(over glas heen gegleden gelukkig niet heel diep maar wel heel lang)
zo'n 4maand echt veel last gehad van m'n rechter knie(door 'n tegroot board die ook 0 flex had en ik veel te harde landingen mee maakte) ging over toen ik m'n knieen meer ging trainen.

4 niet naar de dokter geweest, 3jaar geen ziekte kosten verzekering gehad(nu sins kort wel)
en sins gister dus nog weer 'n x ut de kom gehad!!!
youne nl

Berichten: 233
Antwoord #48 Augustus 10, 2007, 16:10:19
edit2Rapporteer  
geen blessures
NOG NIET!!!!!
Naish........what else???

Berichten: 3039
Antwoord #49 Augustus 10, 2007, 18:08:57
edit2Rapporteer  
1. Hoeveel kiteblessures heb jij gehad?
4
2. Wat was de ernst van de blessure?
enkelbanden, knieband, snijwond door vin op wreef, snijwond door vin onder voet
3. Wat was de oorzaak van de blessure?
harde crashes
4. Ben je hiermee naar het ziekenhuis geweest?
1 keer 10 hechtingen
5. Wat is je kite-ervaring?
begonnen in 2000
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.